Knipperlicht knippert snel

Forumindex Forums Modellen Corsa Knipperlicht knippert snel

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur

Mijn rechter knipperlicht knippert snel. Alleen het rare is dat alle rechter lampen het doen, ook als ik het alarmlicht aan doe knippert hij normaal.
    Kan iemand mij hiermee helpen? Het gaat om een corsa-c uit 2001

Klikschakelaar in het dashboard of relais? Weinig verstand hiervan maar zou het anders niet weten.

En je voor/zij/achter knipperlichten doen het allemaal aan de rechterzijde?

Relais gaat namelijk sneller schakelen naarmate deze minder belast wordt.

Andere optie is dat er lichtere lampjes in de rechterzijde zitten (of een los/gaar contact / versleten relais)

Lijkt met niet dat het een relais is anders zou die linksaf ook snel knipperen.

Controleer/vervang de fitting rechts voor. Meestal is het lipje wat erin zit kapot, of soldeer deze weer dicht.

Heeft de auto een trekhaak?? zo ja even kijken of er geen water/vuil in zit.

@beurjean wrote:

Lijkt met niet dat het een relais is anders zou die linksaf ook snel knipperen.

Controleer/vervang de fitting rechts voor. Meestal is het lipje wat erin zit kapot, of soldeer deze weer dicht.

Zijn zat Opels met de kleine knipperlichtrelais, dan heb je er 2 links en rechts gescheiden. En die gaan nogal eens kapot.

midnight black je hebt gelijk. Misschien is er wel water in de relai box gekomen.

alle lampen aan de rechter kant doen het en de corsa heeft geen trekhaak.
    Ik ga morgen langs de opel dealer voor een nieuw relais.

Als je twee aparte relais hebt voor links en rechts zoals midnight Black zegt.
    Kun je ze dan niet uitwisselen met elkaar om een defect relais uit te sluiten.

Of zitten de contact punten van beide anders :wtf

Gr. :agent

ff uitwisselen gaat volgens mij niet ze zitten in die box half onder de parafan. Ik zou beginnen met het controleren van de fitting/en

ik heb inmidddels een nieuw relais gehaald bij de opel dealer maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

Het is een zwarte relais.. en in het kastje onder de motorkap zitten 5 van deze zwarte relais. Ik heb ze 1 voor 1 geprobeerd helaas zonder succes…

Ik heb de fittingen ook al gecontroleerd en niks raars tegengekomen.

Toch zou je dan denken dat er een lamp stuk is of je hebt ergens een massaprobleem.

op pagina 6 staat het relais voor knipperlichten getekend.
    Je kan controleren of alle bekabeling nog goed is.

http://www.freak0815.de/Fahrzeughilfen/CC/SLP-Schaltplan.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

Heb je wel in dit kastje gekeken?

http://imageshack.us/photo/my-images/835/enginegm.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Of in die pak ervoor

bijde Relais zou in de kast moeten zitten in de motorruimte, maar deze bepalen de knippersnelheid niet, dat word door de BCM geregeld.

Bij de corsa-C Word de knippersnelheid door de BCM geregeld, deze heeft geen knipperautomaat namelijk..

BCM: Body Control Module = Centrale regelunit in zekeringkast in paravan.

Ik denk dat er ergens een VERKEERDE!! lamp is geplaatst, of dat de BCM Vol met water staat.
    Bij de corsa-C Word de knippersnelheid door de BCM geregeld, deze heeft geen knipperautomaat namelijk..

Als eerste zou ik de wattages van de lampen Controleren

Richting aanwijzers voor: 21Watt
    Zijricihting aanwijzers: 5Watt
    Richting aanwijzers achter: 21Watt

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.