K&N.. Wel of niet doen?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum K&N.. Wel of niet doen?

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18246069

    @jraaf wrote:

    Ervaring met een Z1.9DTH

    1) origineel papier, vaak wisselen. EDS vertelde mij. Niks K&N of ‘anlichen’.
    2) Dbilas luchtfilterhuis met K&N, mooi aanzuigeluid maar verder een niks bijzonders. Smoelt mooi onder de motorkap.
    3) Courtenay motorsport inleg filter, vet, prut en slechte pasvorm.
    4) KCPERFORMANCE, turbo upgrade, ’terug naar papier en gewoon tijdig wisselen beter is er niet.’

    Ik blijf nu bij papier :puke

    Groet jraaf

    Kan mss wel waar zijn, maar ik merk toch echt wel een verschil hoor. En twas nt omdat de papieren vuil was, want hij had net groot onderhoud gehad. Met de k&n reageert hij gewoon VEEL vlotter op het gas, het geluid imo hetzelde als met de papieren.

    Grtz

    #18246070

    Was je papieren filter niet gewoon onwijs vies?

    #18246071

    @joop1970 wrote:

    Was je papieren filter niet gewoon onwijs vies?

    LEES es goed wat ik hierboven schrijf. :hmmz

    #18246072

    Simpele conclusie gemeten met testbank:

    3.0-V6 vectra-B
    Standaard papier element: 207pk.
    Filterbak open (dus vrije directe aanzuigin = veel meer lucht: + 5pk

    K&N inleg tov papier element: -6pk -4nm

    Conclusie:
    K&N inleg laat minder door als papier element.

    Verklaring, dikker filter materiaal + smeermiddel = meer weerstand.

    Willem

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18246073

    @wim-v6 wrote:

    Simpele conclusie gemeten met testbank:

    3.0-V6 vectra-B
    Standaard papier element: 207pk.
    Filterbak open (dus vrije directe aanzuigin = veel meer lucht: + 5pk

    K&N inleg tov papier element: -6pk -4nm

    Conclusie:
    K&N inleg laat minder door als papier element.

    Verklaring, dikker filter materiaal + smeermiddel = meer weerstand.

    Willem

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    Amai das wel een groot verschil. Nuja ik ben zo niet voor pk gedoe enzo, ga er hem toch niet uithalen. En trouwens er is me es gezegd (of wijs gemaakt) dat de filters in diesels meer effect hebben dan in benzine wagens.

    Wel leuk om te lezen zo die spec’s vd filters. :thumb

    #18246074

    Heb op een testdag in wateringen ook eens een kn paneelfilter wissel gedaan, was bij mn vorige primera gt. Had toen ook iets van 4 pk verlies ten opzichte van papier. Kortom, niet doen.

    Op YouTube staan ook genoeg filmpjes met testen, ook met een open luchtfilter. Heeft vaker een negatief effect dan positief.

    #18246075

    Er word inderdaad bij goede tuners gewoon aangeraden om regelmatig de standaard papier filter te verwisselen. Voor het beste resultaat te houden.

    #18246076

    @POLOKEN wrote:

    @wim-v6 wrote:

    Simpele conclusie gemeten met testbank:

    3.0-V6 vectra-B
    Standaard papier element: 207pk.
    Filterbak open (dus vrije directe aanzuigin = veel meer lucht: + 5pk

    K&N inleg tov papier element: -6pk -4nm

    Conclusie:
    K&N inleg laat minder door als papier element.

    Verklaring, dikker filter materiaal + smeermiddel = meer weerstand.

    Willem

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    Amai das wel een groot verschil. Nuja ik ben zo niet voor pk gedoe enzo, ga er hem toch niet uithalen. En trouwens er is me es gezegd (of wijs gemaakt) dat de filters in diesels meer effect hebben dan in benzine wagens.

    Wel leuk om te lezen zo die spec’s vd filters. :thumb

    Ook niet in diesels dus, minder lucht is minder lucht.

    Willem

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.