K&N.. Wel of niet doen?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum K&N.. Wel of niet doen?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267298

    Mijn collega adviseerde om huidige standaard luchtfilter te vervangen door ééntje van K&N. Motor schijnt dan zuiniger te lopen en “beter op te pakken”.
    Heeft een K&N filter ook nadelen? Wie kan mij goed advies geven om zo’n filter juist wel óf juist niet te plaatsen? Ik heb een 2009 Vec. 1.9 CDTi (120 pk) handgeschakeld met 180k op de teller.

    Thanxs en grtn!
    STiGGEL

    #18246045

    Ik heb een Astra F 1.7TD van 1995 (X17DTL) en ik merk geen verschil heb een inlegfilter van K&N .. :)

    #18246046

    Dank voor je reactie kadettje! Ben benieuwd naar meer ervaringen van anderen…

    @kadettje 1976 wrote:

    Ik heb een Astra F 1.7TD van 1995 (X17DTL) en ik merk geen verschil heb een inlegfilter van K&N .. :)

    #18246047

    Heb een B v6 gehad.. heb er wel een Pipercross inleg filter in gedaan.. maar je merkt er wel wat van maar verwacht geen wonderen.

    #18246048

    Tja iets meer aanzuiggeluid. De originele filters flowen voldoende. Daar zit nog zat marge in. Mits je ze met regelmaat vervangt.

    #18246049

    Ik ben ook niet echt kapot van inlegfilters… Ik heb er bij de vorige auto niks van gemerkt.. Gebakken lucht….

    1 voordeel, je hoeft hem niet telkens te vervangen.. De papieren filters laten prima lucht door verder..

    Maar beter oppakken en dat soort shit, nee, dat zit echt tussen je geluidsschelpen..

    #18246050

    Weet niet of het waar is maar had ook gehoord dat je LMM de K&N inlegfilters met die olielaag niet fijn vinden, ze gaan sneller stuk omdat het speciale draadfilmpje een olielaagje krijgt wat in brand/verbrand en zooi achter laat.
    Maar weet niet of het waar is :)

    #18246051

    Als je m verzuipt in de olie wel.. Anders valt dat reuze mee.. Verder staat het forum hier vol mee.. Vandeweek nog iemand met een Vectra C 1.9 die hem erin heeft gelegd..

    #18246052

    Ik heb er ook een inliggen, geeft een lekker geluid als je het gaspedaal intrapt :)
    Ben er zeer tevrede mee.

    #18246053

    Ik heb dezelfde motor als u en onlangs ene gestoken en echt waar: WAT EEN VERSCHIL. Rijdt veel vlotter!!!

    Doen gewoon, echt geen verloren geld.

    Ps mijn originele filter was nog zgan dus tlag zeker nt aan vuile filter dat hij nu beter rijdt. :thumb

    #18246054

    @ZakhooiTM wrote:

    Ik heb er ook een inliggen, geeft een lekker geluid als je het gaspedaal intrapt :)
    Ben er zeer tevrede mee.

    Ik heb met het papieren filter en weggehaalde restrictie al een heerlijke roffel bij optrekken. Of het was gewoon lekker vochtig vanochtend…

    #18246055

    @ZakhooiTM wrote:

    Ik heb er ook een inliggen, geeft een lekker geluid als je het gaspedaal intrapt :)
    Ben er zeer tevrede mee.

    Wat voor filter heb je er in liggen?

    #18246056

    Een K&N inleg filter, restricties in luchtfilter verwijderd.
    Als je dan het gaspedaal goed intrapt hoor je een lekker geluid
    Dus niet alsof je een Ferrari rijd, maar wel stukje sportiever.
    Als je ook de aanzuig buis van je luchtfilter er een kleinstukje eraf haalt klinkt ie nog lekkerder maar trek je wel warmere lucht naar binnen.
    Heb maar een 8 kleppertje dus veel meer kan ik niet doen. :P

    #18246057

    Ja .. Denk als ik mijn uitlaat herstel ik het verschil wel zal merken .. achterste demper is eraf ( die was rot ) en in de flexibel vanvoor zit een geus gat !! :(

    #18246058

    @ZakhooiTM wrote:

    Een K&N inleg filter, restricties in luchtfilter verwijderd.
    Als je dan het gaspedaal goed intrapt hoor je een lekker geluid
    Dus niet alsof je een Ferrari rijd, maar wel stukje sportiever.
    Als je ook de aanzuig buis van je luchtfilter er een kleinstukje eraf haalt klinkt ie nog lekkerder maar trek je wel warmere lucht naar binnen.
    Heb maar een 8 kleppertje dus veel meer kan ik niet doen. :P

    Idd ja veel kan je er niet meer aan doen ;)

    Maar bedankt voor de info.. ben zelf nog aan het twijfelen wat ik wil doen.

    #18246059

    Chippen, heb je tien keer meer aan.. Kost wat geld, maar is het dik waard!

    #18246060

    Een Z16SE chippen, heeft dat nut ?

    #18246061

    Nee .. als het een diesel was wel

    #18246062

    onzin, UT heeft met veel succes een 1600 gechipt.. FF kijken in het UT board, ding kreeg er flink power bij..

    #18246063
    #18246064

    Allemaal geen motoren welke vergelijkbaar zijn. Beste te vergelijke is de z16xe omdat deze dezelfde ecu en onderblok delen.

    #18246065

    Tja, vergelijkbaar of niet, zin om te chippen heeft het bij een 1600 wel.. Heeft in ieder geval meer zin dan die gebakken lucht dingen in je filterbox.. ;)

    #18246066

    Gewoon het allergoedkoopste papierfilter werkt het beste, iets van Brezan ofzo.

    Die waardes van 2 runs vind ik niet zo spannend, heb die van mij gewoon bij vtune gebracht zonder run, en merk ook dat ik onderin meer koppel en meer vermogen heb, is nog goedkoper ook, als hij naar de apk gaat of voor onderhoud naar de garage gaat vinden ze het allemaal geen 1.6je omdat hij te vel is.

    #18246067

    Er staat een link voor k&n filter in topic van ebay-marktplaats mocht je interesse hebben in één. :thumb

    #18246068

    Ervaring met een Z1.9DTH

    1) origineel papier, vaak wisselen. EDS vertelde mij. Niks K&N of ‘anlichen’.
    2) Dbilas luchtfilterhuis met K&N, mooi aanzuigeluid maar verder een niks bijzonders. Smoelt mooi onder de motorkap.
    3) Courtenay motorsport inleg filter, vet, prut en slechte pasvorm.
    4) KCPERFORMANCE, turbo upgrade, ’terug naar papier en gewoon tijdig wisselen beter is er niet.’

    Ik blijf nu bij papier :puke

    Groet jraaf

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.