K&N Luchtfilter

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum K&N Luchtfilter

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #18040102

    @jraaf wrote:

    Ik heb de volgende setjes geprobeert;

    K&N, idd slap vermogen bij regenachtig weer.
    Courtenay motorsport inleg filter, ruk pasvorm waardoor er veel smurrie langs kwam, niet goed :cry
    DBilas, leuk geluid maar een ruk pasvorm en uitendelijk veel extra geluid waardoor ik ‘m er uit heb gehaald.
    Papier (origineel) Gewoon 2 x per jaar wisselen en heeft mijn voorkeur :angel

    Kost bijna niks en doet wat het moet doen.

    Groet jraaf

    Hoezo veel extra geluid wat moet ik me hier eigen van voorstellen ?

    #18040103

    @bladluis wrote:

    Hoezo veel extra geluid wat moet ik me hier eigen van voorstellen ?

    de aanzuigbuis is 30%groter dan de originele.
    Hierdoor moest ik aan de voorkant een stuk afdekplaat wegzagen voorts moest ik bij mijn ZDTH de bevestegings klem op een motorsteun monteren en zat de kast zelf klem tussen de veerpoot en het distributie ‘huis’. Door vibratie van de motor ging het hele luchtfilterhuis mee trillen en gaf zodoende een zeer irritant bij geluid. Heb eerst geprobeert dit te dempen met zacht plakband maar dat hielp niet. Na een tijdje zat de aanzuigmond ook nog eens mijn interkoeler aan de bovenkant te vernaggelen en toen heb ik ‘m er uit gehaald.

    Ik vond het niks. Het filter oppervlak van zo een Dbilas is ook vele malen kleiner dan het origineel dus hoe Dbilas er bij komt dat er meer lucht door heen gaat :hmmz Een paar pica’s van de setup:




    Verschil tussen origineel en Dbilas intake

    Dbilas is ook helemaal van ijzer en weegt obgeveer 2 kilo bij elkaar :hmmz
    Groet jraaf

    #18040104

    Dat is wel veel werk idd voor een luchtfilter in te bouwen

    Mijn oringele luchtfilter die bak die 2 buisjes zijn er uit zag ik denk dat de vorige eigenaar dat heeft gedaan

    Wat heeft dit dan voor nut ?

    #18040105

    Ik heb ook een dbilas lucht filter, maar die van mij hoor ik nooit? :wtf

    :afro

    #18040106

    even terug on topic i.v.m. of een cone filter of paddestoel filter van o.a. K&N beter is
    hierbij een filmpje…
    niks simpeler dan auto op een rollen bank.. filter erin en meten..
    https://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18040107

    @GTS Vectra wrote:

    Ik heb ook een dbilas lucht filter, maar die van mij hoor ik nooit? :wtf

    :afro

    Hoe zit het met jou luchtfilter kwa verbruik en wat moet je er van verwachten?

    #18040108

    @bart-gsi wrote:

    even terug on topic i.v.m. of een cone filter of paddestoel filter van o.a. K&N beter is
    hierbij een filmpje…
    niks simpeler dan auto op een rollen bank.. filter erin en meten..
    https://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dus papier en vaak genoeg wisselen. Meer power en veel goedkoper en je maf gaat niet naar z’n kloot :thumb

    Groet jraaf

    #18040109

    @jraaf wrote:

    @bart-gsi wrote:

    even terug on topic i.v.m. of een cone filter of paddestoel filter van o.a. K&N beter is
    hierbij een filmpje…
    niks simpeler dan auto op een rollen bank.. filter erin en meten..
    https://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dus papier en vaak genoeg wisselen. Meer power en veel goedkoper en je maf gaat niet naar z’n kloot :thumb

    Groet jraaf

    Precies.. Wordt ook in dat filmpjr uitgelegd

    #18040110

    In het verleden genoeg geknutseld met cold air intakes, ram air setups etc. Maar naast meer geluid nooit meer vermogen. Zelfs op een dynobank gestaan met een sportieve 4 cilinder, oem papieren filter gaf meer pk dan kn inleg filter.

    Bij mighty car mods hebben ze alle intakes getest, wai, cai, inleg en oem. Oem was het beste behalve bij dikke turbo blokken. Te vinden op YouTube.

    #18040111

    @lucas1975 wrote:

    In het verleden genoeg geknutseld met cold air intakes, ram air setups etc. Maar naast meer geluid nooit meer vermogen. Zelfs op een dynobank gestaan met een sportieve 4 cilinder, oem papieren filter gaf meer pk dan kn inleg filter.

    Bij mighty car mods hebben ze alle intakes getest, wai, cai, inleg en oem. Oem was het beste behalve bij dikke turbo blokken. Te vinden op YouTube.

    was volgens mij bij een rode gtr R34. maar daar hadden ze voor de beste resultaten de filter buiten de auto door de koplamp heen gedaan… maarja.. wie gaat er zo op straat rond rijden??

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.