Forumindex › Forums › Modellen › Astra › K&N 57I kit
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2012 om 20:52 #17244324
Ik heb al een tjdje zitten kijken naar een K&N 57I kit voor in mijn Astra,maar ik heb inmiddels ook gelezen over problemen met de luchtmassameter,iemand ervaring mee of info over ?
20 januari 2012 om 22:21 #17960866Dat zijn die open luchtfilters toch he?
ik zeg NIET DOEN!
je motor pakt alleen maar warme lucht van de motor, i.p.v de koelere buitenlucht.
luchtmassameter vind het ook niet leuk lees je veel.
ik zou gewoon voor een inlegfilter o.i.d gaan :thumbmeer vermogen ga je er iig niet van krijgen, dat is een ding wat zeker is.
verbruik gaat wel omhoog, dat is wel een ding wat zeker is :jerry20 januari 2012 om 22:45 #17960867Bij zo’n kit zit ook een slang waarmee je rechtstreeks koude lucht vanaf je gril kunt halen om warme lucht te vermijden,alleen dat je verbruik omhoog gaat dat wist ik niet.
Ik vind het aanzuiggeluid wel mooi nml,evt. later in combinatie met een sportdempert20 januari 2012 om 22:48 #17960868warme lucht blijf je toch krijgen van de motor ;)
verbruik dat omhoog gaat is eigenlijk de oorzaak vanwege het doortrekken om het aanzuiggeluid te horen!
20 januari 2012 om 23:27 #17960869Waarom hebben de lmm last van een open filter en geen inlegfilter? Wie kan me dat is uitleggen.
Ik hoorde ooit dat je lmm kapot kan gaan door de olie dampen die van het open filter neerslaan op de voeler van de lmm. Die kon door branden.
Nou, dat is werkelijk de grootste bullshit wat ik gehoord heb want een inlegfilter is ook geolied.
Heb jaren met open filters gereden en dr is nog nooit een lmm kaduuk gegaan.21 januari 2012 om 08:57 #17960870Het originele opel filter is niet ingeolied en er zijn ook sport inlegfilters die niet geolied zijn.
Vervuiling van de luchmassa meter is natuurlijk nooit goed, er zit juist een luchtfilter om de vervuiling tegen te houden.Mark
21 januari 2012 om 09:23 #17960871Juustem, en zo’n geolied filter houdt meer zooi tegen dan een papieren versie.
Je kan ook voor een doan filter gaan, die werken op zich ook goed.
22 januari 2012 om 01:04 #17960872Het probleem is juist dat je LMM niet tegen die olie kan, daarom gaat deze kapot.
Ik heb een inlegfilter, licht in gespoten met olie maar nog steeds geen problemen.
Dus als je voorzichtig bent met de olie moet het geen probleem zijn..22 januari 2012 om 08:45 #17960873Waarom risico nemen als je ook een olieloze sportfilter kan kopen ?
http://www.simota-filters.eu/a-13608600/opel/artikelnummer-oo-002″ onclick=”window.open(this.href);return false;22 januari 2012 om 18:04 #17960874moet zo’n K&N dan perse in-ge-olied worden?
22 januari 2012 om 18:10 #17960875open kelk iig wel.
22 januari 2012 om 18:58 #17960876Ja alle K&N filters zijn af fabriek al ingeolied, en je kunt er een reinigingskitje voor krijgen, dat is schoonmaak spul en nieuwe olie.
mark
22 januari 2012 om 19:04 #17960877Zijn de green filters wel droog
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
23 januari 2012 om 11:32 #17960878Ik meen me te herrineren dat ook de green filters ingeolied zijn, simota is de enige waarvan ik weet dat ze geen olie gebruiken.
23 januari 2012 om 11:42 #17960879Zo’n sport inleg filter is dat ook nuttig voor een oudere diesel?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.