Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › klopt dit chip verhaal?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2010 om 19:22 #17217154
Vectra b X2.5XE van ’95 en 96 hebben nog andere stuurapparaten erin dan’de X2.5XE van ’98.
Dit antwoord kreeg ik van een chiptuning-webshop.
Is er inderdaad verschil in?
Voor de ’95/’96 is er een geprogammeerde chip en die
is er gewoon in te steken (verzending per post) en voor de ’97/’98 moet er eerst de
standaard chip worden uitgelezen en de nieuwe geprogammeerde worden gesoldeerd (op lokatie).7 februari 2010 om 10:50 #17610876Ik zou het niet weten hoe dat zit..
Cof de Chip in te steken is kan je pas zien als je de Computer open maakt.
er is wel een programmawijziging geweest vanaf ’97 in het motorprogramma ivm Milieu regels.
en dat omvat niet alleen Chip, maar inlaat + nokken + Chip
Willem
7 februari 2010 om 11:54 #17610877Type ’98 zit volgens mij inderdaad gesoldeerd maar kan denk ik ook gewoon via obd gechipt worden
7 februari 2010 om 15:21 #17610878Denk er wel ff om, domme vragen bestaan niet dus,
wat betekent obd? en waar bevindt zich de computer?Is er nog wel eenvoudig aan een X2.5XE te sleutelen,
hele motorruimte zit vol met draadboom en stekkers!:oIk heb bij mi’n calibra de chip er zelf in gesoldeerd, was wel spannend zo voor de 1e X.
Heb er toen een soort verloop op
gesoldeerd zodat ik de chip er gewoon in kon steken en dan
voor de apk de standaard chip erin kon doen.7 februari 2010 om 15:28 #17610879Obd chippen gaat via de obd (uitlees) stekker van de auto
7 februari 2010 om 16:26 #17610880Iemand een betaalbaar adres voor deze manier van chiptunen?
Ik ben er al 10-tal tegen gekomen (prijzen van €90,- tot €450,- voor dezelfde handeling) en bij ieder is het weer anders of kan het niet, enz.7 februari 2010 om 19:41 #17610881een adres in zuid holland?
(On Board Diagnose tuning)waar zit die ECU eigenlijk in de vectra?:hmmz
voordat ik het hele interieur overhoop haal.:swearben al aan’t kijken voor een instructieboekje
voor de vec B, hoef ik niet zoveel meer aan jullie te vragen.Grt
Raymond7 februari 2010 om 19:56 #17610882dashboardkastje eruit en volgens mij zit hij dan tegen je schutbord geschroeft :D
k heb um eergister nog gezien bij mij haha :P
Gr.8 februari 2010 om 10:56 #17610883Het verhaal klopt. De motronic 2.8.3 van 97 is een gesoldeerde versie.
Je kan de chip eruit solderen en een socket plaasten waar je een de nieuwe chip insteekt.De ECU zit onder de motorkap, onder de parafaan aan de rechter kant.
Maar ik blijf erbij dat chippen op een originele X25XE motor geen zin heeft.
8 februari 2010 om 13:30 #17610884Oke,
Volgens die chipper kan het alleen dmv obd, anders zou de vec niet starten ivm een code?En de chip zou door mij niet gesoldeerd kunnen worden omdat het hier gaat om een chip van 1 cm2.
De calibra is volgens hem een eitje en daarom is het volgens hem ook gelukt.
Bij de vec ligt dat volgens hem anders, dat is niet zelf te doen.
Het prijsverschil is aanzienlijk hoger, chip per post €100,- en
bij obd €350,-.8 februari 2010 om 17:24 #17610885voor 1996 heb je tech 1 dat is gewoon chip uitwisselen.
na 1996 heb je tech 2 die kan enkel via obd geprogrammeerd worden of inderdaad chip los solderen socket plaatsen en chip terug platsen.dat met die code klopt zo ver ik weet niet want je code staat in je chip dus plaats je een andere chip dan is je code uit je ecu ook weg en moet iedere sleutel voor jou auto gewoon starten.
neem anders is contact op met cabriobully die heeft zelf een chip tunings shop en hij is van het forum hier.
tuningchips.nl8 februari 2010 om 17:46 #17610886ik heb mijne vectra 2.5 model 1996 vroeger laten chippen in duitsland (ik dacht in braunsweich redelijk diep in duitsland ) voor300 euro toen kreeg ik 19 pk bij moet wel zeggen op de terugweg naar belgie heb ik even 265 kmh gereden en had nog gas over .was heel tevreden over die kerel heb toen 3 a 4 uur gewacht voor dat ik mijn computer terug had (heb de computer thuis opengedaan en zag toch dat er gesoldeerd was aan de ecu of eprom hoe jullie het ook noemen .ik kreeg 19 pk bij en moet zeggen kwa trekkracht onderin voelde ik toch verschil tov origineel
8 februari 2010 om 18:03 #17610887Bij m’n calibra met C20XE, merkte ik duidelijk verschil in trekkracht met name onderin en ik kon hem tot 8500 toeren doortrekken.
Toen ik daarna een dikkere uitlaat met absorptiedempers had gemonteerd en de kat er onderuit, ging hij als een speer. Dat was echt een groot verschil.8 februari 2010 om 20:27 #17610888origineel gepost door svdk20
voor 1996 heb je tech 1 dat is gewoon chip uitwisselen.
na 1996 heb je tech 2 die kan enkel via obd geprogrammeerd worden of inderdaad chip los solderen socket plaatsen en chip terug platsen.dat met die code klopt zo ver ik weet niet want je code staat in je chip dus plaats je een andere chip dan is je code uit je ecu ook weg en moet iedere sleutel voor jou auto gewoon starten.
neem anders is contact op met cabriobully die heeft zelf een chip tunings shop en hij is van het forum hier.
tuningchips.nlVectra-B van 1995 is toch echt Tech-II!!!
Willem
9 februari 2010 om 19:48 #17610889origineel gepost door svdk20
voor 1996 heb je tech 1 dat is gewoon chip uitwisselen.
na 1996 heb je tech 2 die kan enkel via obd geprogrammeerd worden of inderdaad chip los solderen socket plaatsen en chip terug platsen.dat met die code klopt zo ver ik weet niet want je code staat in je chip dus plaats je een andere chip dan is je code uit je ecu ook weg en moet iedere sleutel voor jou auto gewoon starten.
neem anders is contact op met cabriobully die heeft zelf een chip tunings shop en hij is van het forum hier.
tuningchips.nlDat is dus de persoon waar ik de chip wilde gaan kopen!
http://www.tuningchips.nl/a-9267516/vectra/c25xe-x25xe-25-v6-24v9 februari 2010 om 19:54 #17610890programm voor de Vectra-B is geheel anders als die van een Calibra
Daar een calibra een aantal onderdelen niet heeft die een vectra wel heeft, zoals multiram inlaat systeem
jij moet gewoon een Vectra-B Chip hebben..
Willem
9 februari 2010 om 20:06 #17610891origineel gepost door wim-v6
programm voor de Vectra-B is geheel anders als die van een CalibraDaar een calibra een aantal onderdelen niet heeft die een vectra wel heeft, zoals multiram inlaat systeem
jij moet gewoon een Vectra-B Chip hebben..
Willem
Ja dat klopt, daar was ik ook voor aan’t kijken en vond toen deze chip!
http://www.tuningchips.nl/a-9267516/vectra/c25xe-x25xe-25-v6-24v
Maar vervolgens word er mij verteld dat het niet kan bij een ’98, omdat er een gesoldeerde chip in zit die ik zelf niet zou kunnen solderen en dat ik de ’98 vectra alleen maar dmv obd kan tunen, omdat hij anders niet zal starten ivm een code.
Dus wat is wijsheid?
De calibra haalde ik er alleen maaar bij omdat ik die chip er zelf ingesoldeerd heb.9 februari 2010 om 20:08 #17610892Vectra-B is EOBD Chipbaar
Willem
9 februari 2010 om 20:13 #17610893Oké thanks!
En nu graag de betekenis? EOBD Chipbaar?Ik word oud (hoop ik) en ben geheel niet thuis in deze
motoren merk ik.
Moet maar wat boeken aanschaffen denk ik!9 februari 2010 om 20:16 #17610894Via de Computer…
maar via de Chip kan ook..
zo heeft hij de auto van Gupy (frank van het VTN forum ook gechipt dacht ik.
Willem
10 februari 2010 om 13:06 #17610895Nog niet Willem….komt pas als de ombouw geslaagd is.
Denk nog een weekje of wat.10 februari 2010 om 23:29 #17610896De Vectra b van 98 moet je de chip indd eruit solderen,een socket erin plaatsen daarna kan je de chip altijd steken.
Er zit bij een vectra b v6 geen flash eprom in de ecu dus er komt een vervangende chip in en de originele kan fijn met de eigenaar maa naar huis.
Wanneer er een flash eprom in de ecu zit moet deze er ook inblijven,anders loopt de auto a a 2 dagen en stopt die ermee:afro:afro@ raymond,
Vectra b is niet via de obd te chippen,hier moet gesoldeerd worden.
Zit geen andere mogelijkheid op.
Bij een standaard vectra heeft chippen wel nut,alleen eerlijk is eerlijk je kunt ze niet (sterk) tunen want zo betrouwbaar zijn ze ook weer niet.
Met wat gespeel is er zeker 194pk uit te halen maar veillig!!! nee!!Wat betreft het omsolderen,ja bij een vectra b is het heel wat anders als een calibra c20xe.
Hier een foto van de eprom die bij de vectra erin zit.

Hier een foto van de chip van de calibra

Dus nogmaals een Vectra V6 is niet chipbaar via de eobd stekker,vectra 2.6 is helemaal niet chipbaar…
Deze werken met een heel mooi vervelend hybride stuurapparaat waar geen enkele flasher inkomt,zit geen chip in is allemaal proccesor gestuurd.Omega is wat dat betreft makkelijker,hun werken gewoon met een simpelle 27c512 28 pins dill eprom.
ongeacht welk bouwjaar chip zit mooi gestoken:wors:wors
Alle omega chips overigens zitten gestoken,x20xev enzv enzv11 februari 2010 om 20:27 #17610897Oké das duidelijk, denk ik.:hmmz
Dus chip en eventueel een socket bij jou kopen en dan er in laten solderen door
een electronica (bv computer) bedrijf?:o11 februari 2010 om 20:33 #17610898origineel gepost door RAYMOND.design
Oké das duidelijk, denk ik.:hmmzDus chip en eventueel een socket bij jou kopen en dan er in laten solderen door
een electronica (bv computer) bedrijf?:oJa maar dan nog heb ik eerst het originele bestand nodig,dat passen wij aan dan weten we zeker dat het goed gaat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.