Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 80)
  • Auteur
    Berichten
  • #17858077

    @syl-astra wrote:

    en is die nu ook gevlakt dan
    of zo er weer op gezet

    gevlakt.

    #17858078

    Ik laat toch echt de kop vlakken als ie er af is, ivm koplekkage..

    gaat ie eraf om een andere reden gaat ie er zo weer op….

    of opel het nou afraad of niet..

    heb ook een al 3x gevlakte kop op de Combo met 16V motor zitten, gaat prima

    Willem

    #17858079

    @wim-v6 wrote:

    Ik laat toch echt de kop vlakken als ie er af is, ivm koplekkage..

    gaat ie eraf om een andere reden gaat ie er zo weer op….

    of opel het nou afraad of niet..

    heb ook een al 3x gevlakte kop op de Combo met 16V motor zitten, gaat prima

    Willem

    net uitgelezen, code 17 klopsignaal cicuit 2
    dus volgende week maar weer compressie testen.

    #17858080

    tja, hoop t niet dat ie weer zo hoog zit..

    kan ook andere redenen hebben…

    Als de olieschraapveren problemen geven kan de compressie ook omhoog schieten…
    Dit geeft het zelfde effect als iets olie op de zuiger leggen en dan compressie meten.

    Willem

    #17858081

    @wim-v6 wrote:

    tja, hoop t niet dat ie weer zo hoog zit..

    kan ook andere redenen hebben…

    Als de olieschraapveren problemen geven kan de compressie ook omhoog schieten…
    Dit geeft het zelfde effect als iets olie op de zuiger leggen en dan compressie meten.

    Willem

    ene kant hoop ik het wel, dan weet ik teminste dat probleem nog steeds daar in zit.

    #17858082

    @wim-v6 wrote:

    Ik laat toch echt de kop vlakken als ie er af is, ivm koplekkage..

    gaat ie eraf om een andere reden gaat ie er zo weer op….

    of opel het nou afraad of niet..

    heb ook een al 3x gevlakte kop op de Combo met 16V motor zitten, gaat prima

    Willem

    heb het hier over de v6 koppen en niet die van een c20xe wim

    #17858083

    @Erwin_dude wrote:

    @syl-astra wrote:

    en is die nu ook gevlakt dan
    of zo er weer op gezet

    gevlakt.

    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

    haal hem er maar weer af en meet de dikte van de kop maar eens
    gegevens over de maat van de kop heeft hij wel denk ik

    je weet toch nooit wat er mee gebeurd is voor dat jij hem had
    wie weet is hij ooit al eens gevlakt
    je meet de kop toch eerst op voordat je hem laat vlakken
    :agent :agent

    o,ja m-m dronten heeft nieuwe motoren op voorraad staan
    was je denk ik sneller en goed koper klaar dan 3 keer de kop er af laten halen

    #17858084

    Als je het zelf doet zijn het de Kosten niet…

    maar als je het moet laten doen had het voordeliger kunnen zijn.

    willem

    #17858085

    @wim-v6 wrote:

    Als je het zelf doet zijn het de Kosten niet…

    maar als je het moet laten doen had het voordeliger kunnen zijn.

    willem

    doe veel zelf maar dit valt gewoon onder garantie, gaat ook niet om de kosten, als je alles van te voren weet had ik nu een auto van een ton gereden

    #17858086

    @Rellie opt werk wrote:

    Net de compressie gemeten, compresie allemaal rond de 13 bar. Vorige kop was dus tever gevlakt, oude kop laten reviseren en weer laten vlakken 0,02 mm er af om net het oppervlakte schoon te krijgen. Aan het vlakken heeft het dus niet gelegen want de compressie is oke..

    vanmiddag even bij niels bezig geweest, kan er nu zelf niet meer bij wat het is:

    Compressie gemeten ( rond 13 bar alles )
    Klopsensor nogmaals vervangen ( Geen effect )
    Stukje pakking/rubber tussen de klopsensor gedaan ( geen effect )
    losse sensor aan gehangen en in een doek gewikkeld en vastgehangen ( geen effect en storing kwam al gouw weer )
    losse sensor + massa draad eraan los in een doek gewikkeld ( geen effect )

    bij alle keren de computer gereset!

    hoe kan een sensor wat meten als deze los hangt en dus geen enkele conecctie heeft met het motorblok?

    #17858087

    Wellicht slechte ingang op de ECU? Misschien dat hier een pin een losse soldeerverbinding heeft.

    Zou het anders ook niet weten, is zeker niet ff op te lossen lijkt me zo.

    #17858088

    @Gupy wrote:

    Wellicht slechte ingang op de ECU? Misschien dat hier een pin een losse soldeerverbinding heeft.

    Zou het anders ook niet weten, is zeker niet ff op te lossen lijkt me zo.

    klopt hebben we zelf ook aan zitten denken maar begrijp dan niet waarom deze na ongeveer 40km pas dit doet..
    en een los contact zou haast niet kunnen ivm het standaard op hetzelfde moment terug keren van de storing.

    #17858089

    en de ecu en draadboom zijn al gecontroleerd? gewisseld?

    #17858090

    @CarloAstra wrote:

    en de ecu en draadboom zijn al gecontroleerd? gewisseld?

    dat is dus de volgende stap, als het goed is maandag de andere ecu..

    #17858091

    andere ECU + Kabelboom vanmiddag bij de post..

    gemonteerd met vol goede moed…

    wat denk je.. na 400 meter gewoon weer storing..

    nou zegt maar.. ik weet het niet meer wat het nu kan zijn..

    #17858092

    LA de waarden die de klopsensor geeft gecontroleerd..

    Ik vermoed toch een kantlende zuiger (wat jij nog niet kan horen constateerd zo’n sensor al.

    Ook niks wat rammelt aan de motor, in de buurt van de sensor…

    heb ook wel eens lopen zoeken naar een klopsensor probleem, bleek een ophangsteun van de uitlaat te zijn (VW 1.8T motor).

    Willem

    #17858047

    @wim-v6 wrote:

    LA de waarden die de klopsensor geeft gecontroleerd..

    Ik vermoed toch een kantlende zuiger (wat jij nog niet kan horen constateerd zo’n sensor al.

    Ook niks wat rammelt aan de motor, in de buurt van de sensor…

    heb ook wel eens lopen zoeken naar een klopsensor probleem, bleek een ophangsteun van de uitlaat te zijn (VW 1.8T motor).

    Willem

    niet dat ik weer dat er wat los zit…
    en met de sensor eraf en in een doek gewikkelt met massa draad eraan.. geeft die de storing nog. dus zit het wel in de sensor..?
    nouja niet dus van kabelboom en ecu zijn ook goed…
    zit het in het blok..? kan toch niet omdat die het ook doet met sensor eraf…

    #17858033

    kun je niet de sensor van bank 1 op de bank 2 aansluiting zetten
    en om gekeerd ?
    zo ja en geeft hij de storing weer naar dan volgens het uitlezen in bank 1 (die dus op 2 zit)
    dan zit het probleem zeker in het blok
    zo niet,heb je toch een probleem in de motor kabelboom
    hopelijk kan je er wat mee

    grtz

    #17858093

    Als de sensor totaal GEEN klop meet kan ze ook in storing schieten.

    de motor gebruikt de klop sensoren om de onsteking af te stellen, GEEN klop klopt dan ook niet..

    ik heb hier wel klop sensoren liggen voor de V6, maar daar heb jij DAAR geen boodschap aan denk ik.

    kan je ze onderling uitwisselen???

    de stekkers omzetten zal niet gaan ivm draad lengtes op de motorkabelboom, de ene sensor zit aan de radiateurzijde op de motor (bank-2) en de andere zit op de schutbordzijde van de motor (Bank- 1)

    Willem

    #17858094

    ja wim die kabel lengte daar is toch wel iets op te maken?
    als ik het hele verhaal door lees denk ik aan de motor zuigers oid
    maar dat kun je op deze manier wel uitsluiten lijkt me
    ik heb geen v6 ervaring maar dit zou ik proberen

    #17858095

    @mrp-tech2 wrote:

    ja wim die kabel lengte daar is toch wel iets op te maken?
    als ik het hele verhaal door lees denk ik aan de motor zuigers oid
    maar dat kun je op deze manier wel uitsluiten lijkt me
    ik heb geen v6 ervaring maar dit zou ik proberen

    hebben inderdaad daar aan gedacht maar dan zit je idd met draadlengtes te kloten,
    en om wat te knippen en solderen lijkt me ook storing gevoelig..

    het kan niet in de boom of ecu zitten omdat ik dat al vervangen heb,
    en het is heel goed mogelijk dat het dus gewoon wel in het blok zit, wist niet dat zo’n ding wat moet meten om te werken …
    dus dan had het loskoppelen van de sensor en vervolgens los te hangen dus geen zin….
    maar als het in de zuigers zit hoe kan het dan de eerste 20km wel goed gaan? of heeft dit met warmte te maken?
    zal het dan gewoon wezen dat de auto altijd te arm heeft gelopen en de zuigers ergens beschadigt heeft?
    dus iedereen die met een 3l motor rijdt en 2,5 computer loopt dus dit risico..

    had met 2,5 motor ectact hetzelfde probleem.
    en ja toen zat gewoon 2,5 comuter eraan maar wellicht dat dat onderblok so en so niet goed was.. weet het ook niet
    voor de rest loopt het blok super als de storing er niet in zit..

    #17858096

    Een warme motor pingelt makkelijker..

    Als de kleppen de zuigers geraakt hebben, of je hebt Lichte waterslag gehad in de motor kan er al schade zijn die pingelen kan veroorzaken…

    Willem

    #17858097

    @wim-v6 wrote:

    Een warme motor pingelt makkelijker..

    Als de kleppen de zuigers geraakt hebben, of je hebt Lichte waterslag gehad in de motor kan er al schade zijn die pingelen kan veroorzaken…

    Willem

    andere blok staat voor zekerheid al klaar… zucht 5 de ombouw.

    #17858098

    @Erwin_dude wrote:

    @wim-v6 wrote:

    Een warme motor pingelt makkelijker..

    Als de kleppen de zuigers geraakt hebben, of je hebt Lichte waterslag gehad in de motor kan er al schade zijn die pingelen kan veroorzaken…

    Willem

    andere blok staat voor zekerheid al klaar… zucht 5 de ombouw.

    dan wordt je in ieder geval handig in !

    succes

    #17858099

    Hmmm, leuk karwei..

    1-Swap alle onderdelen een voor een met goede (klopsensor, kabelboom, ECU, bobine, bougiekabels)
    2-Meet alle onderdelen (compressie einddruk warm en koud, hoe hoog komt de zuiger, is de drijfstang krom? Wat is de cilinder diameter? staan de nokkenassen binnen spec?)

    geen oplossing ga door naar 3,
    3-Pleur de hele meuk weg, en hang er een lopend blok in.. ;-)

    groetjes rene

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 80)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.