Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 80)
  • Auteur
    Berichten
  • #17858054

    ik geloof er ook niet echt is.

    Ik hoorde wel van mijn Compagnon dat je makkelijk de kabels van de achterste klopsensor beschadigd bij terug monteren van de kop.

    slechte kabels kun je niet altijd meten, dan moet ie ook echt een moment GEEN CONTACT maken, als ie dat iedere keer WEL doet als je meet, kom je er niet achter.

    een 3.0blok kan prima storingsloos draaien op een 2.5 Computer.

    Mooiste is wel om 3,0 koppen te gebruiken.

    Willem

    #17858055

    @wim-v6 wrote:

    ik geloof er ook niet echt is.

    Ik hoorde wel van mijn Compagnon dat je makkelijk de kabels van de achterste klopsensor beschadigd bij terug monteren van de kop.

    slechte kabels kun je niet altijd meten, dan moet ie ook echt een moment GEEN CONTACT maken, als ie dat iedere keer WEL doet als je meet, kom je er niet achter.

    een 3.0blok kan prima storingsloos draaien op een 2.5 Computer.

    Mooiste is wel om 3,0 koppen te gebruiken.

    Willem

    koppen zijn gewoon van 3liter, en dat met kabelbreuk lijkt me weer sterk wat hoe verklaar je dat het de eerste 30/40 kilometer wel goed en zo ineens uit het niets die storing erin komt.. of je nou hard of zacht rijdt..

    #17858056

    mogenlijkheid.
    warmte > uitzettings coefficient > kabels liggen evt niet juist.

    anders toch een Defecte sensor of Computer.

    willem

    #17858057

    Koppen van een 2.5 kun je sowieso niet op en 3.0 gebruiken! Ik ga volgende week nog eens ff verder zoeken!

    #17858058

    Waarom is de koppakking vervangen als ik vragen mag??

    Willem

    #17858059

    @wim-v6 wrote:

    Waarom is de koppakking vervangen als ik vragen mag??

    Willem

    deze was lek op paar cilinders.
    toen die lek was had ik geen storing en nergens last van.

    #17858060

    koelwater naar cilinder????

    willem

    #17858061

    geval van koppen te ver gevlakt en daar door te hoge compressie
    daar door gaat hij pingelen
    en dat kan hij naar verloop van tijd niet meer bij regelen en gaat je MM lampje aan
    oplossing gewoon je oude koppen er weer op zetten :sleeping

    #17858062

    @wim-v6 wrote:

    koelwater naar cilinder????

    willem

    ja , koelwater kwam er op gegeven moment naar buiten uit zetten..

    en tja niels blijft erbij dat het niet aan de koppen kan liggen dat ze te ver gevlakt zijn…
    rijden meer v6e rond met gevlakte koppen…

    #17858063

    Misschien een stomme opmerking maar als je een dubbele koppakking gebruikt en het is dan over dan weet je misschien of je kop wel te ver gevlakt zijn.

    #17858032

    @Dennis_dB wrote:

    Misschien een stomme opmerking maar als je een dubbele koppakking gebruikt en het is dan over dan weet je misschien of je kop wel te ver gevlakt zijn.

    als ik alles loshaal zet ik er wel andere koppen op. 2 pakkings vind ik wat riskant

    #17858064

    mag niet nodig zijn, de vlakmarge is zo klein ook weer niet dat het gelijk fout gaat, en als ie dan nu al problemen geeft is er ook nog het een en ander anders wat niet goed is.

    willem

    #17858065

    @wim-v6 wrote:

    mag niet nodig zijn, de vlakmarge is zo klein ook weer niet dat het gelijk fout gaat, en als ie dan nu al problemen geeft is er ook nog het een en ander anders wat niet goed is.

    willem

    maar wat… das ut probleem, heb ook sterk het gevoel dat het in de koppen zit omdat dat het enigste is wat er anders op gekomen is… magoed om nou ff de koppen te vervangen…

    #17858066

    tja inderdaad.

    ik geloof het eigenlijk niet zo.

    al met een laptop erop gereden om de waarden te bekijken???

    Willem

    #17858067

    Toch heb ik ook gezine dat de kabel klem zat bij de achterste bank. Vraag me ff niet meer precies waardoor hij plat gedrukt was, maar had wel af en toe storing op achterse bank.

    Bij demontage blok viel de kabel mij op en viel het kwartje… :D

    #17858068

    @Gupy wrote:

    Toch heb ik ook gezine dat de kabel klem zat bij de achterste bank. Vraag me ff niet meer precies waardoor hij plat gedrukt was, maar had wel af en toe storing op achterse bank.

    Bij demontage blok viel de kabel mij op en viel het kwartje… :D

    Je bent niet de Enige Frank, heb Carlo er ook al over gehoord (die deed geloof iedere week zijn V6 eruit en weer erin :jerry haha…)

    Willem

    #17858035

    niels heb de compressie gemeten in de cilinders.

    voorste cilinder bank: 14 bar tot 14,5

    achterste 16 , 17 , 16,8

    dus is nu wel duidelijk wat het is…

    #17858069

    niels heb de compressie gemeten in de cilinders.

    voorste cilinder bank: 14 bar tot 14,5

    achterste 16 , 17 , 16,8

    dus is nu wel duidelijk wat het is…

    #17858070

    niels heb de compressie gemeten in de cilinders.

    voorste cilinder bank: 14 bar tot 14,5

    achterste 16 , 17 , 16,8

    dus is nu wel duidelijk wat het is…

    #17858071

    @syl-astra wrote:

    geval van koppen te ver gevlakt en daar door te hoge compressie
    daar door gaat hij pingelen
    en dat kan hij naar verloop van tijd niet meer bij regelen en gaat je MM lampje aan
    oplossing gewoon je oude koppen er weer op zetten :sleeping

    dus krijg ik toch gelijk

    #17858072

    net de astra weer opgehaalt uit vriezeveen..
    is een andere kop opgekomen op de achterste bank.. ivm hoge compressie.
    maar net bij de afslag coevorden blinkt weer de mm storing en weer inhouden..
    snap er nu helemaal niks meer van

    #17858073

    kabeltje…

    willem

    #17858074

    @Erwin_dude wrote:

    net de astra weer opgehaalt uit vriezeveen..
    is een andere kop opgekomen op de achterste bank.. ivm hoge compressie.
    maar net bij de afslag coevorden blinkt weer de mm storing en weer inhouden..
    snap er nu helemaal niks meer van

    een echt nieuwe kop….of een nieuwe gemaakte kop die ook al eens gevlakt is
    dan heb je het zelfde weer he :angel

    opel zeg zelf dat je die koppen niet mag vlakken
    dus meet die kop eens op
    en waar zijn je oude koppen dan
    want daar had je het niet mee :agent

    ps je betaald wel veel leer geld zo he

    stukje tekst van opel zelf

    Aanwijzing: Vlakslijpen voor cilinderkoppen met meerdere kleppen (4 kleppen per cilinder) is niet toegestaan. Deze cilinderkoppen mogen in geen enkel geval worden vlakgeslepen.

    #17858075

    @syl-astra wrote:

    @Erwin_dude wrote:

    net de astra weer opgehaalt uit vriezeveen..
    is een andere kop opgekomen op de achterste bank.. ivm hoge compressie.
    maar net bij de afslag coevorden blinkt weer de mm storing en weer inhouden..
    snap er nu helemaal niks meer van

    een echt nieuwe kop….of een nieuwe gemaakte kop die ook al eens gevlakt is
    dan heb je het zelfde weer he :angel

    opel zeg zelf dat je die koppen niet mag vlakken
    dus meet die kop eens op
    en waar zijn je oude koppen dan
    want daar had je het niet mee :agent

    ps je betaald wel veel leer geld zo he

    deze die er nu op zit is 1 van mij oude koppen..

    #17858076

    en is die nu ook gevlakt dan
    of zo er weer op gezet

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 80)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.