Klopper’s Vectra B Y26SE Sport Edition II

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Klopper’s Vectra B Y26SE Sport Edition II

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 152)
  • Auteur
    Berichten
  • #18057510

    Dan hoef je geen andere koppelstangen te hebben.
    Ik blijf bij m’n mening dat verlagingsveren en originele dempers niet op elkaar afgestemd zijn, maar er zijn er genoeg die het wel doen en er prima mee rond rijden.
    Waarom niet effe doorsparen voor een schroefsetje?

    #18057509

    Koppelstangen ?? :hmmz welke bedoel je daar eigenlijk mee..?

    Mooie Vectra heb je hoor !! :D

    Verlagings-veren zijn niet altijd korter hè..

    Ik heb mijn originele dempers voorzien van KW veren van 40/40.. rijdt prima ;)

    Zie hier een linkje van mijn Vectra B Y26SE SEII —> http://www.vectra-team.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=4889″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Pagina 16 staan het verslag van het verlagen..

    Grtz. Maurice

    #18057508

    Koppelstangen tussen de stabilisatorstang en de draagarm?

    Veren zijn niet altijd korter, maar verdelen het denk ik anders.
    Meeste sets zijn blijkbaar 35-35 of lager :S

    #18057507

    @Klopper wrote:

    Koppelstangen tussen de stabilisatorstang en de draagarm?

    Koppelstangen lopen volgens mij tussen je schokbreker en je stabilisatorstang.
    Groet jraaf

    #18057506

    Mja, dan hebben we het over dezelfde, alleen wist ik even de andere verbinding niet goed te plaatsen :)
    Deze zijn relatief makkelijk zelf te fabrieken mochten ze niet naar behoren zitten…

    #18057505

    Ja, inderdaad, die bedoel ik. Excuses voor de late reactie.
    Effe een quote uit een ander topic voor het nut ervan:

    Verstelbare stabilisatorkoppelstangen van massief roestbestendig metaal. Deze koppelstangen zijn bij bepaalde auto`s noodzakelijk bij verlagingen vanaf 40mm, dit om te voorkomen dat de aandrijfas schuurt tegen de stabilisatorkoppelstang. Voorzien van oliebestendige rubbers en zelfborgende moeren.

    #18057504

    @RISL wrote:

    Ja, inderdaad, die bedoel ik. Excuses voor de late reactie.
    Effe een quote uit een ander topic voor het nut ervan:

    Verstelbare stabilisatorkoppelstangen van massief roestbestendig metaal. Deze koppelstangen zijn bij bepaalde auto`s noodzakelijk bij verlagingen vanaf 40mm, dit om te voorkomen dat de aandrijfas schuurt tegen de stabilisatorkoppelstang. Voorzien van oliebestendige rubbers en zelfborgende moeren.

    Bij bepaalde auto’s..?? :hmmz

    Dat bij de Vectra wel nodig dan ??

    Ik heb nog niet eerder gehoord dat het bij de Vectra B nodig is..

    #18057503

    bij een b niet nodig, heb mijn ene vectra verlaagt met schroefset op de laagste stand en de andere is 40mm veer verlaagt bijde geen probleem mee

    #18057502

    De nieuwe remschijven zijn binnen vanuit Duitsland :D

    Morgenochtend er onder zetten, zodat ik ook een nieuwe voorruit kan bestellen :D

    #18057585

    Achter alvast nieuwe winterbandjes eronder laten zetten. Zomerbandjes achter waren compleet op, dus deze eerst maar vervangen.
    Morgen of overmorgen even de voorste bandjes laten vervangen voor de winter-versies :)
    Dit ging vandaag niet meer ivm tijdtekort :)

    #18057586

    Klaar voor de kou dus…topper man :thumb

    #18057587

    Alleen de sneeuwschuiver voorop nog :P

    Hoe zit het eigenlijk met de bedrading van de trekhaak? Hoe zit deze fabrieksaf aangesloten icm checkcontrol?

    #18057588

    Voorbandjes zijn ook geregeld :) hij kan nu vol de winter in…
    8 tot 8,5mm op elke band :D

    Toch nog een vraag erbij; de auto is wat zoekerig en reageert op elk vlaagje wind. Wat kan er aan de hand zijn en welke oplossing is daarvoor op z’n plek?

    #18057589

    @Klopper wrote:

    Voorbandjes zijn ook geregeld :) hij kan nu vol de winter in…
    8 tot 8,5mm op elke band :D

    Toch nog een vraag erbij; de auto is wat zoekerig en reageert op elk vlaagje wind. Wat kan er aan de hand zijn en welke oplossing is daarvoor op z’n plek?

    Klinkt als dat de auto moet worden uitgelijnd. Dan voelt deze soms een beetje onvoorspelbaar aan in het stuurgedrag.

    #18057590

    Raar genoeg is dat pas geleden ook al gedaan… Volgens mij 1 a 1,5 maand geleden.

    #18057591

    Hmz…

    Versleten schokdempers, speling op stuurstangen/stuurhuis, onjuiste bandenspanning (lijkt me op dit moment heel onwaarschijnlijk)… ?

    #18057592

    Zit nu opeens aan de fusee-kogels te denken… Kan dat ook?

    EDIT: Bedenk me net dat dit nog steeds de originele zijn ivm het nagelwerk wat erin zit. Auto met bijna 195k op de teller, dan kunnen ze naar mijn idee toch allang versleten zijn?

    #18057593

    De Vec word vaak niet GOED uitgelijnd, heeft vaker met achter te maken als met voor!!!!

    Vage middenpositie in het stuur duid op een niet goed uitgelijnde vooras..

    Fuseekogels, Bij mij heb ik de originele draagarmen voor originele nieuwe vervangen omdat een Fusee kogel voelbaar en hoorbaar speling had bij 203.000km..

    als deze speling er niet is is er niks mis met de stuurkogels..

    De draagarmen van mijn huidige zijn ook nog prima (let op 240.000km), ik vermoed dat dat ook nog de originele zijn, gezien de staat van het lakwerk net zo slecht was als dat van het subframe..
    Ook de rubbers in deze draagarmen zijn nog prima!!

    Ik raad aan als je de kogels vervang, lekker heel de draagarmen te doen, heb je ook gelijk nieuwe rubbers erin..

    Willem

    #18057594

    Een van de draagarmen is al eens vernieuwd, duidelijk te zien aan het kleurverschil tov de rest van het metaalwerk :P Dus dat kan ik dan nog wel overslaan.
    Heb even gauw een berekening zitten maken, en daar kom ik toch 20 a 30 euro goedkoper uit als ik alles los doe ipv een complete draagarm. Is verder een klein beetje extra moeite…

    #18057595

    @Klopper wrote:

    Voorbandjes zijn ook geregeld :) hij kan nu vol de winter in…
    8 tot 8,5mm op elke band :D

    Toch nog een vraag erbij; de auto is wat zoekerig en reageert op elk vlaagje wind. Wat kan er aan de hand zijn en welke oplossing is daarvoor op z’n plek?

    Wat is de banden spanning?
    Wordt nog wel eens vergeten dat winterbanden een hogere banden spanning nodig hebben.

    #18057596

    Staat gewoon op 2.5 bar.
    Merkte vanochtend dat het gewoon met een ‘knik’ om gaat, veelal naar rechts. Linkse draagarm is nieuw, dus denk dat ik toch eens de rechtse na moet kijken :P

    #18057597

    Het wiel rechtsvoor heeft dus wel wat speling. Maar volgens mij is het de stuurkogel ipv draagarm. Er zit speling op het wiel van links naar rechts.

    #18057598

    Kan ook binnenste kogel zijn, die gaan vaker kapot als de buitenste..

    Willem

    #18057599

    Welke is dat precies?

    #18057600

    Stuurkogel aan het stuurhuis..

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 152)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.