Klopper’s Vectra B Y26SE Sport Edition II

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Klopper’s Vectra B Y26SE Sport Edition II

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 152)
  • Auteur
    Berichten
  • #18057541

    1293KG leeg, maar met mijn eigen gewicht, benzine en m’n gereedschap-setje kom je toch al gauw aan de 1400+

    #18057542

    Owzo, ik dacht dat je dat als leeggewicht bedoelde.
    Ga je uiterlijk nog iets aan de wagen veranderen?

    #18057543

    Ja, roestplekjes wegwerken en de “2.6 V6” van de achterkant af halen. Overweging is om de Sebring er onderuit te halen en om te ruilen voor een originele… Is een goed puntje waar Wim mee kwam :)

    Ben zelf dol op sleepers, dus ga ik er zelf niet teveel aan klooien wat betreft spoilers, luchthappers en velgen :P

    Denk dat er op de snelweg al eentje zat te balen, omdat ik zonder moeite bleef plakken (rode Audi S3)… It was just a monkey, right? :P

    #18057544

    Hehe :P
    Over gave sleepers gesproken: klikkie

    #18057545

    Ik ga sowieso het onderstel aardig aanpakken waar nodig (bussen, lagers, remmen) zodat ik daar geen last van zal hebben. Daar tussendoor de motor ook wat netter laten lopen (was een puntje wat Wim opnoemde, maar ben het weer vergeten :P). Andere bandjes eronder, de huidige voorbanden zijn aardig nieuw, maar hebben een zachte wang (and I, don’t like it :P). Achterbanden hebben hun beste tijd gehad, dus die gaan dan ook meteen mee.

    Die Ford is wel grappig ja, maar zoals er ook bij staat; de velgen zijn degene die ‘m verraden :P

    Ik snap nu trouwens ook wel waarom de V6’ers hier af en toe naar Duitsland gaan. Voordat je ’t goed en wel beseft, tik je de 200 km/h al aan…

    #18057546

    :wub nice ride!
    Die stoelen zijn te Awesome main!

    #18057547

    Mijn algehele gemiddelde zit nu 1 op 11,4 dat is inclusief etteren en Duitsland ritten…

    2.5 V6 station handbak 1999 met bijna 240.000km op de klok (1338 kentekengewicht / 215-45-17bandjes erom)

    Afeglopen zaterdag, van huis naar sevenum, van sevenum via duisburg naar oberhausen vliegen, van oberhausen naar de grens richting arnheim gevlogen, vanaf babberich naar huis keurig aan de snelheid, gemiddeld 9,4l / 100km, en de mijne is niet heel optimistisch, eerder realistisch.

    Willem

    #18057548

    Alle bougies vervangen, oude zien er aardig bagger uit… Bij een V6 is het toch een hoop extra werk om de bougies te vervangen :P

    Waterpomp en onderhoudsbeurt staan ook nog in de planning, maar beetje huiverig om het hele distributiedeel los te halen…
    Iemand nog heads up’s hiervoor?

    #18057549

    Distrikap los, Beter ook distri riem vervangen als de historie hiervan niet bekend is..

    Willem

    #18057550

    Deze is bij de 177.000 gedaan voor zover ik het had begrepen, maar ik trek gewoon alles maar in twijfel… Onderhoudspakket is wel meteen een smak geld meer vergeleken m’n 1.8’je :P
    Kan ik zo nog even met die waterpomp blijven rijden (4-5 weken)? Of liever gisteren dan vandaag vervangen?

    #18057551

    Wat voor bougies heb je erin zitten als ik vragen mag??

    2 of 4 punts??

    Waterpomp is nog niet heel erg weg, je hoort m een beetje..

    Willem

    #18057552

    Heb er vandaag 4-punts uit gehaald en er 2-punts in gedaan…

    In dat geval wacht ik nog lekker een maandje met dat werk… Onderhoudspakket heb ik al wel liggen (olie, interieur-, benzine- en oliefilter etc etc), dus dan maar alles in 1 keer…

    #18057553

    Horen 4punts in in deze motor…

    #18057554

    Maakt dit voor het rijden veel uit? Heb er al een paar kilometer mee gereden, maar merk verder niets anders dan bij de 4-punts…

    #18057555

    opzich niet, je zal ze met 30.000km moeten vervangen… als ie dat haalt..

    #18057556

    Ach, kan ik wel een keer mee leven… Zal ook meteen de webshop even een mailtje sturen met deze info, dan maken ze deze fout ook niet meer :P

    Nog even een mededeling voor anderen; ik ben op zoek naar een goede originele einddemper voor m’n Vectra 2.6 V6, en wil deze verruilen voor de huidige Sebring. Voorkeur gaat uit naar het model waarbij een trekhaak niet in de weg gaat zitten mocht ik deze ook omgooien vanaf m’n 1800’tje…

    #18057557

    Alle standaard einddempers passen ICM trekhaak.

    Ik zou persoonlijk een originele voor een 2.6 zoeken, deze heeft Chromen eindstukjes..

    Willem

    #18057558

    Die zoek ik ook, staat erbij :)

    #18057559

    Op enkele van de bougies zat trouwens een beetje van die bruine olieachtige sludge, zou dit een indicatie voor iets kunnen zijn? Dit zat voornamelijk tussen de ‘washer’-ring en het porselein… De schacht van het kleppendeksel was nog aardig schoon…

    #18057560

    Lekkende Bougies misschien..

    Willem

    #18057561

    einddemper, ff op ebay kijken

    #18057562

    Lijkt me niet dat daar veel mensen happig zijn op ruilen van dingen, eerder het verkopen van hun eigen spullen.

    #18057563

    Aerotwin’s besteld bij de lokale garage, komen als het goed is morgen tegen het einde van de middag binnen :P

    Meteen maar even gevraagd of er een compressiemeting tussendoor kan. Is geen enkel probleem, zolang ik zelf alles maar afkoppel en de bougies eruit haal :P Scheelt al gauw weer een hoop tijd, en dus kosten :P

    “Zo’n V6 is toch al een stuk vervelender, omdat het achterste inlaatspruitstuk eraf moet en je er verder moeilijk bij komt”
    Sure -_- Is net zo makkelijk als bij de voorste kop om erbij te komen… Alleen even naast de auto gaan staan ipv ervoor :P

    #18057564

    Wat voor een effect zou een open luchtfilter hebben op een Y26SE? Ik weet dat het goed werkt op een C20XE, maar een V6 lijkt me toch weer anders…

    #18057565

    Compressiemeting laten doen bij de garage. Is behoorlijk tegengevallen om eerlijk te zijn

    Ook zitten de Aerotwins er nu op :D

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 152)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.