Kloppen deze waardes

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Kloppen deze waardes

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265442

    Beste forumleden.
    Zojuist mijn Zafira uitgelezen maar heb geen idee of deze waardes kloppen.
    Iemand een idee of alles klopt.

    M.v.g. Cobus

    Date and time>,21/04/2014. 14:4107

    Workshop information:

    Cobus

    Selected model>,1999,Zafira,Engine,X 18 XE1

    Control Unit:

    Keyword #1: EF
    Keyword #2: 8F

    Normal timing parameter set.

    systemSupplierSpecific: 2430030000000300
    VIN: W0L0TGF75Y2031153
    vehicleManufacturerECUHardwareNumber 90582539
    systemSupplierECUHardwareNumber: SIE 0108102000
    systemSupplierECUSoftwareNumber: 6586035209
    systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0900
    exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: S98005
    systemNameOrEngineType: X18XE1
    RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001000509
    ProgrammingDate: 20021113

    Identifier: 0804

    CalibrationDate: 710sE010
    CalibrationEquipmentSoftwareNumber: k491e01a
    ECUInstallationDate: 6586035102

    Measuring blocks information:

    Battery Voltage,13.2 V
    Fuel Pump Relay,Active 0V
    Throttle Control Sensor Signal,4.1 V
    TPS Signal (Throttle Position Sensor),4.4 V
    Throttle Position PWM Servo Signal,9 %
    Simulated Idle Position Switch,Active
    Simulated Part Position Switch,Inactive
    Simulated Full Load Switch,Inactive
    Coolant Temperature,92 °C
    Coolant Temperature,1.5 V
    Intake Air Temperature,1.2 V
    Intake Air Temperature,43 °C
    Mass Air Flow Sensor,0.8 V
    Mass Air Flow Sensor,10.4 kg/h
    Park/Neutral Switch,P – N 0V
    Transmission Coding,Manual Transmission
    A/C Information Switch (Air Conditioning),Inactive 0V
    A/C Pressure PWM Duty Factor,1 %
    Cyl.1 Knock Retard,0 °CA
    Cyl.2 Knock Retard,0 °CA
    Cyl.3 Knock Retard,0 °CA
    Cyl.4 Knock Retard,0 °CA
    EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),0 %
    EGR Feedback (Exhaust Gas Recirculation),1.4 V
    Fuel Tank Ventilation Valve,0 %
    O2 Sensor Loop,Closed
    O2 Sensor,4.785 mV
    O2 Integrator,133 Steps
    O2-Loop BLM Idle (Block Learn Map),128 Steps
    O2-Loop BLM Partial Load (Block Learn Map),129 Steps
    Engine Speed,811 RPM
    Desired Engine Idle Speed,820 RPM
    IAC Integrator (Idle Air Control),-2 Steps
    IAC Adaptation Slope (Idle Air Control),-2 Steps
    Intake Manifold Valve,Inactive
    A/C Request (Air Conditioning),Inactive 12V
    Vehicle Speed,0 km/h
    Telltale (Check Light),Off 12V
    Spark Angle before TDC (Top Dead Centre),9 °CA
    Injection Pulse,2.9 ms
    Immobiliser Function Programmed,Yes
    Security Wait Time,Inactive
    Idle Air Control,20 Steps
    Low Fan,Inactive 12V
    High Fan,Inactive 12V

    #18230281

    zo op het eerste gezicht lijkt alles oke, Maar waarvoor lees je de wagen uit ? heb je ook foutcode,s ?

    #18230282

    @Vannos wrote:

    zo op het eerste gezicht lijkt alles oke, Maar waarvoor lees je de wagen uit ? heb je ook foutcode,s ?

    Nee ik heb geen foutcodes.
    Ik heb hem uitgelezen omdat de tank vacuum trekt bij snelheden boven de 100Kmh, dus was ff benieuwd op foutcodes.
    En zo af en toe houd hij een beetje in.
    EGR klep is al voorzien van een blindplaat en gasklephuis is al gereinigd.
    Ik verdenk dan ook het vacuum trekken van de tank dat dit de veroorzaker is van het af en toe inhouden.
    Heb hier overigens ook al contact met Wim V6 gehad.
    Ga nu de slangen vanaf de vulhals controleren op verstopping.

    #18230283

    Hmmm, Fuel Tank Ventilation Valve al eens getest ?
    Misschien gaat die niet helemaal open.

    Of zeg ik iets stoms ?

    #18230284

    @ZakhooiTM wrote:

    Hmmm, Fuel Tank Ventilation Valve al eens getest ?
    Misschien gaat die niet helemaal open.

    Of zeg ik iets stoms ?

    Nee hoor je zegt niks stoms.
    Als hij stationair draait staat deze op 5%
    Als ik ff flink gas geef gaat deze naar de 99%
    Als leek zou ik zeggen die is goed, maar ja als je niet weet welke waarde dit moet zijn blijft het een raadsel.

    #18230285

    Ik had eerst een benzinelucht rond de auto hangen na kleine stukjes rijden, dit bleek een klein gaatje in een van de twee dunne slangetjes te zijn bij de vulopening in de wielkast.
    Nadat ik dit slangetje vervangen heb is het vacuüm trekken begonnen.
    Het betrof hier slang 31

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.