kleppendekselpakking vervangen –> rook!

Forumindex Forums Modellen Manta kleppendekselpakking vervangen –> rook!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218968

    Ik heb vanmiddag mn kleppendekselpakking vervangen.
    Ik heb deze kurke pakking ertussen gedaan samen met siliconen pakking (uit zo’n tube).

    Nu heb ik een klein stuk gereden en kwam er allemaal rook onder de kap uit. Ik dacht eerst aan een slangetje waar ik het nut niet van wist (zie topic tuinslang).

    Ik ben net terug gereden en had weer flink rook onder de kap uit komen. Het luchtfilterhuis los gedraaid en toen zag ik dat de zijkant van het blok onder de olie zat.
    Mijn vraag was dan ook of na montage het kleppendeksel nog eens nagedraaid moet worden ivm eventueel zetten van de pakking (nadat hij heeft gelopen). Bij mn oude C kadett hoefde dit namelijk niet.
    Ik heb net ff aangedraaid en de bouten hadden weer speling, een nadeel was dat er 1’tje afbrak :swear

    Gaat niet echt soepel vandaag, hopelijk heeft hier iemand een tip voor mij.

    #17644731

    Ik las net dat iemand een kurke pakking een nacht in het water zette. Bij iemand bekend?

    #17644732

    ik heb nog nooit een sileconen laagje extra erbij op gedaan bij de kleppendeksel pakking..

    ik denk dat je pakking verschoven is tijdens het monteren…

    en als je de boutjes afbreekt heb je ze al best vast zitten volgens mij… (jij geluk dat je een stalen kleppendeksel hebt en niet 1 van alluminium waarschijnlijk was die dan stuk geknapt)

    #17644733

    Heb je een tip hoe ik het afgebroken stuk bout het beste er uit kan halen?

    #17644734

    kleppen deksel eraf halen
    en proberen of je hem met een waterpomptang nog kunt pakken en eruit kunt krijgen..of
    misschien met een scherp dreveltje al tikkend (schuin dus) proberen eruit te draaien
    en anders… uitboren

    #17644735

    is m6 neem ik aan? probeer met een dremel een sleufje te maken zodat je met platte schroevendraaier grip kan krijgen. beetje kruipolie laten intrekken, en meestal willen ze er dan wel uit.

    #17644736

    Mogelijk is de kleppendeksel al eens eerder flink aangedraaid waardoor deze bij de schroefgaten wat naar binnen gegaan is.

    Als je de kleppendeksel los haalt en met de rand op een tafel legt, kan je de schroefgaten weer vlak slaan.
    Dit scheelt meestal een hele hoop qua afsluiten.

    geen vloeibare pakking gebruiken.
    De rook is gewoon van de olie die op je uitlaatspruitstuk komt. Hard aandraaien heeft geen nut, dus gewoon goed kijken of je hem goed monteert.

    #17644737

    Bedankt voor de tips allemaal. Ga morgenvroeg ff aan de slag. Zal een nieuwe pakking kopen aangezien ik geen vloeibare moest gebruiken.
    Ik las op internet allemaal tips. De een legt de pakking in water, de ander smeert hem in met olie enz. Wat doen jullie?
    Groeten

    #17644738

    ik leg gewoon pakking in deksel en monteer deze
    nadat ik het goed schoon heb gemaakt

    zet wel atijd kruislings vast maar is meer gewoonte denk ik

    #17644739

    origineel gepost door eddepet007
    ik leg gewoon pakking in deksel en monteer deze
    nadat ik het goed schoon heb gemaakt

    zet wel atijd kruislings vast maar is meer gewoonte denk ik

    Droog werkt indd prima :)

    #17644740

    koud monteren.
    daarna moter even laten lopen.
    en dan ff natrekken.
    ik doe het meestal ook kruislings.
    bij mij gaat het ook vaak fout.
    het heeft mij al eens 3 nieuwe pakkingen gekocht.
    hij moet niet te vast en niet te los.
    ik doe meestal een heel klein dun laagje vloeibare pakking in de deksel.
    zo dat de pakking aan de deksel plakt.
    en dan niet verschuift.

    #17644741

    ik dus ook gebruik de vloeibare pakking als lijm zodat ie blijft zitten.

    #17644742

    Ik had ook nog een topic genaamd tuinslang. Kan het daar beschreven probleem ook voor rookontwikkeling zorgen?

    #17644743

    als je die slang niet aangesloten hebt.
    is de carter ontluchting.
    maar daar hoort geen olie door te komen als het goed is.
    meestal is het roken lekken van olie.
    maar zou de slang wel even aansluiten.

    #17644744

    olie op uitlaat spruitstuk wil best voro rook zorgen tenminste bij mij dan

    #17644745

    origineel gepost door Sheto
    olie op uitlaat spruitstuk wil best voro rook zorgen tenminste bij mij dan

    denk bij alle auto’s wel.
    heb het zelf ook al een paar keer gehad.
    en daar komt de politie als vliegen op stroop af.
    gelukkig er geen boete voor gehad.
    meneer agent was opel manta fan.
    en kwam er met een waarschuwing vanaf.
    en de boete voor lekkende olie begind bij 2000 euro.
    het is een mileu delicent.

    #17644746

    origineel gepost door MantaTeamTwello
    kleppen deksel eraf halen
    en proberen of je hem met een waterpomptang nog kunt pakken en eruit kunt krijgen..of
    misschien met een scherp dreveltje al tikkend (schuin dus) proberen eruit te draaien
    en anders… uitboren

    ik zou eerder een griptang proberen.hier heb ik al veel bouten mee los gekregen die afgebroken waren.
    een waterpomptang schuift er nog wel eens graag overheen.

    #17644747

    Maar zeker niet te vast draaien, het is een kurkpakking, die pers je zo aan stront.

    #17644748

    Ik heb de kapotte schroef kunnen inzagen en er uit draaien.
    De pakking zit er tussen en beter dan gisteren, oefening baart kunst! Haha.
    Ik heb de schroeven kruislings vast gedraaid. Heb ze met een ratel vastgezet maar niet te vast.
    Ik ben langs de automaterialenzaak geweest maar de ontluchtingsslang verkochten ze niet. Iemand hier nog een reserve liggen?

    #17644749

    ik heb er wel 1 liggen.
    maar denk dat het een beetje te ver weg is.
    maar weet ook niet wat van carb je hebt.
    die van mij had een solex.

    #17644750

    Volgens mij zit er een standaard carb. op.
    Ik hen alleen het gedeelte nodig van de luchtfilter naar de eerste bocht.
    Een foto staat in m’n topic “tuinslang”.

    #17644751

    is toch maar 1 slang.
    van luchtfilter naar kleppendeksel??
    ik heb je foto’s gezien.
    maar kon er helaas niet veel wijs van worden.
    kan aan mij liggen.
    ben te eigenwijs om een bril te dragen.

    #17644752

    Het is idd maar 1 slang maar die bestaat bij mij uit 3 losse in elkaar geklikte delen. Het 1e gedeelte, de bocht vanuit de luchtfilter, is nu niet origineel en sluit niet aan op de slang die naar de kleppendeksel gaat.
    Anders maak ik morgen ff een nieuwe foto

    #17644753

    Bij deze de foto’s om het geheel wat duidelijker te maken.


    De blauwe slang in de luchtfilter is naar mijn mening niet origineel

    Aan de onderkant van de luchtfilter is deze slang maar zeer kort

    Van de kleppendeksel loopt een slang (vastgebonden met blauw ijzerdraad) naar de blauwe slang in het luchtfilter.

    Probleem:
    Deze 2 slangen sluiten niet op elkaar aan.

    Mijn vragen zijn:
    Waar dient deze voor?
    Is het een probleem als deze niet aansluiten?
    Kan ik dan toch rijden?
    Verlies ik hier veel olie door?

    Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ben soms nog wel eens onduidelijk in het stellen van mn vragen. :P

    #17644754

    Het lijkt erop de de aansluiting van de carterontluchting gebruikt is voor het mengstuk van je LPG.
    Als dat het geval is, is er waarschijnlijk een extra gat gemaakt om de carterontluchting aan te kunnen sluiten.

    volgens mij is de carterontluchting enkel voor APK.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.