kleppendekselpakking

Forumindex Forums Modellen Calibra kleppendekselpakking

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237671

    hey is dit een kleppendekselpakking voor een calibra 2.5 v6???

    zo ja waar zijn die kleine rode ringentjes voor en die 2 half ronde zwarte????

    en is het vervangen makkelijk zelf te doen of niet??

    #17878874

    Die ringetjes zijn volgens mij klepstoter seals. Er lijken er ongeveer 16 in de verpakking te zitten, dus ik denk dat het voor een 2.0 16v is.
    Pakking kan ook prima daar voor zijn, lijkt me. Iets met de twee losse delen bij de nokken assen. Ieder as-huis een pakking.

    Maja, V6 24v kan ook, maar dan kan ik de ringetjes niet thuisbrengen.

    #17878875

    Zijn die ringentjes niet voor tussen de deksel en de kop waar de bouten door heen gaan.

    #17878876

    Dit is een klepdeksel pakking voor een C18XE(L), X18XE, X20XEV, X20XER, Z20LEx, X22XE, Z22XE en Y22XE.
    Ringetjes zijn voor tussen de kop en de klepdeksel, op de plaats waar de boutgaten zitten

    #17878877

    maar ik heb er dus niks aan?

    dacht wel dat het voor v6 was,omdat er 2 pakkingen in zit en op de achterkant staat alleen opel 2.5

    #17878878

    Nou ja wat mij betreft zou ik haast wel zeggen een V6, want mijn kleppendeksel (x20xev) gaan volgens mij 10 boutjes in, dus dat zouden 10 ringen moeten zijn.

    #17878879

    google het art. nummer ff. weet je het waarschijnlijk meteen.
    anders even naar h-base en daar nummers vergelijken.(zal je mischien niet vinden waarvoor hij is maar kan je wel zien waarvoor hij niet is)

    #17878880

    Maar eeh een V6 zou toch 4 nokkenassen moeten hebben?? Deze pakking op de foto heeft er maar twee??

    #17878881

    dit vind ik er over

    http://www.autopartsbargain.com/reinz-engine-valve-cover-gasket-set-15-34268-02.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17878882

    en op h base krijg ik deze pakking…precies hetzelfde

    http://start.mijngrossier.nl/catalog/artikelinfo.aspx?ia=OSPUPNOUOROOPL&ag=OMPUPR&an=QJRVPMOSOQOQ&hk=OJ&ab=OJPNPLOUPMQSRRQJRVPMOSOQOQ&sy=&fk=QLSSSTSPSV&pc=OQPN&t=QIRNOKOXORON&s=OLPP&k=80-JR-DN” onclick=”window.open(this.href);return false;

    ok met die 2 zwarte gekke dinge:P:Pwaar zijn die voor???

    #17878873

    2de link doet et niet.

    Verder moet ik mee gaan met de mensen die zeggen dat het voor een 2.0 16v (evt Ecotec) is.
    Kop is twee delig, 1 deel voor inlaat as en 1 deel voor uitlaat as. Aan de pakking zie ik zo ook maar 1 nokkenas-tandwiel uitsparing per stuk, en de V6 heeft 4 nokkenassen en zou dus 2 uitsparingen per pakking moeten hebben.

    #17878883

    die 2e link is van h base
    daar voer je je kenteken in en dan krijg je alles voor je ride
    en de kleppendeksel pakkig die ik daar zie is precies het zelfde als deze…zover ik kan zien

    #17878872

    zijn de nummers gelijk? h-base werkt met ook vooral met reinz namelijk.

    klependekselpakkingen van een v6 gaan meestal per stuk. zou je er dus 2 van nodig hebben als je beide deksels wil voorzien van een nieuwe pakking

    #17878871

    serieus??

    ik dacht dat dit genoeg was,omdat er 2 van die pakingen inzaten :wors

    dus dan zou ik er 4 nodig hebben:P4 pakkingen dus..2 setjes van 2:p

    #17878870

    ps de nummers zijn idd gelijk

    #17878884

    is wel een pakking set voor een v6
    dit is voor 1 kleppendeksel
    per kleppendeksel zitten 2 pakkingen
    die ringen die er bij zitten komen binnen in het deksel waar de boutjes door gaan

    dus voor de 2 kleppen deksel van de motor heb je 2 van deze sets nodig
    wat jij nu hebt is maar voor 1 kleppendeksel

    #17878885

    Voor de V6 heb je 2 klepdeksel sets nodig!!!

    en deze kan goed voor een V6 zijn hoor.

    Willem

    #17878886

    ok thanks allemaal

    voor nu hou ik het bij 1,want het gaat alleen om de voorste.
    was laatst bij een garage en die zij dat ie poreus was,dr zat namelijk olie bij mn voorste 3 bougies.

    #17878887

    @bigmike wrote:

    ok thanks allemaal

    voor nu hou ik het bij 1,want het gaat alleen om de voorste.
    was laatst bij een garage en die zij dat ie poreus was,dr zat namelijk olie bij mn voorste 3 bougies.

    doe de andere dan ook maar
    en bestel ook maar een setje andere kleppen deksels
    probleem zit in het krom trekken van de kunsstof kleppen deksels en meestal niet in de pakkingen

    of zoek een setje alu deksels van een b vectra v6
    dan ben je er zeker van af

    #17878888

    Klopt, kromme kunsstof klepdeksel meestal het probleem…

    bij aluminium deksels gaan deze pakkingen zo goed als nooit lekken, mijne zijn 15jaar en 204.000km oud, en stil dry..

    Willem

    #17878889

    @bigmike wrote:

    ok thanks allemaal

    voor nu hou ik het bij 1,want het gaat alleen om de voorste.
    was laatst bij een garage en die zij dat ie poreus was,dr zat namelijk olie bij mn voorste 3 bougies.

    met onze v6 hebben wijdaar ook problemen mee gehad en je kan ook niet op 1 been staan dus ik zou ze gelijk allebei vervangen is bij mijn v6 ook gedaan :thumb

    en nog effies een tip doe er geen vloeibare pakking tussen is alleen maar klere zooi en daarvan gaat je moterblok zweten ;)

    suc6 ermee

    groetjes Lindy

    #17878890

    @linlicious25 wrote:

    @bigmike wrote:

    ok thanks allemaal

    voor nu hou ik het bij 1,want het gaat alleen om de voorste.
    was laatst bij een garage en die zij dat ie poreus was,dr zat namelijk olie bij mn voorste 3 bougies.

    met onze v6 hebben wijdaar ook problemen mee gehad en je kan ook niet op 1 been staan dus ik zou ze gelijk allebei vervangen is bij mijn v6 ook gedaan :thumb

    en nog effies een tip doe er geen vloeibare pakking tussen is alleen maar klere zooi en daarvan gaat je moterblok zweten ;)

    suc6 ermee

    groetjes Lindy

    Vloeibare pakking is niks mis mee, maar je moet het wel goed gebruiken.
    Als de ondergrond vettig is, kleeft de vloeibare pakking niet en kan hij inderdaad gaan zweten (oftewel: lekken).
    Maak je alles goed schoon en droog vantevoren, dan is er niks aan de hand.

    Verwijderen kan wel een bitch zijn, gezien het spul dus plakt, net als siliconenkit. Dan moet je echt met krabbertjes de prut weg gaan halen.

    Hell, m’n neef heeft het nog een tijd als koppakking gebruikt. Dat spul kan echt wel wat hebben, zolang je het maar goed doet.
    (ouwe mitsubishi, originele pakking was niet meer voor een fatsoenlijke prijs te krijgen schijnbaar. vloeibare pakking er tussen, problem solved.)

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.