kleppendeksel opel astra J

Forumindex Forums Modellen Astra kleppendeksel opel astra J

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #18421495

    Goede middag,

    Bij mijn opel astra J 2011 1.4 turbo lekt er olie.

    Na een langere autorit ruik je het ook echt wel als je weer bij stoplichten komt of als je rustig rijdt.Nu had ik al gezien dat er bij de kleppendeksel olie zweet.

    Waarschijnlijk zal vervangen wel beter zijn.Maar nu zag ik daar wel grote prijs verschillen in. met name de deskels met ontluchtingsklep.deze zijn rond de 200 €.alle andere zijn met pakking rond de 60-80 €.

    Moet ik nu met of zonder ontluchtingsklep nemen?en is er iemand bekend met de aanhaalmomenten van de kleppendeksel?

    bvd

    #18421499

    a14net hebben allemaal zo’n klep als je er 1 zonder gaat monteren dan ga je storingen krijgen. Heb de mijne toen op ebay gekocht origineel

    #18421504

    ok wat is verder een goed alternatief buiten ebay? iemand sugestie. ik zat te zoeken op autodoc maar weet niet welk orgineel is wat niet.of een goede vervanger

    #18421511

    Als het deksel nog heel is kan je ook gewoon de pakking vervangen.

    #18421518

    die ziet er niet kapot uit inderdaad. maar dan nog heb ik wel aanhaal momenten nodig.neem aan dat het op moment vast gezet moet worden

    #18421555

    Ik zou het op het moment dat je het vastdraaid op gevoel vastzetten. Is een vrij dikke pakking, zolang je ze niet zo vast zet dat ze afbreken is er geen probleem.

    #18422520

    Als je de boutjes kruiselings met een klein gereedschap vastzet moet het wel goedkomen, dus zolang de motor geen storing geeft dan alleen pakking vervangen als je vermoed dat het daar langs lekt,  zou je ook kunnen proberen eerst wat vast te draaien, dan rondom goed schoon maken en kijken waar het lekt.

    #18422688

    zal ik dat eerst proberen inderdaad.er is geen storing maar wel olie rond de hele rand

    #18535897

    Vraagje ,ikheb het zelfde probleem, wat heb jij dan gedaan ? Bouten aangedraaid of vervangen van het kleppendeksel?  En zelf of laten doen ,is dit een dure zaak? Mvg

    #18544624

    heb zelf de pakking vervangen. maar nog steeds lekkage. nu wil ik deksel en pakking gaan vervangen.. volgens garage is dat beter.

    Moet nu alleen gaan uitzoeken welke ik het beste kan nemen. zie erg veel prijs verschillen in een kleppendeksel met pakking. vraag me af waar dat in zal zitten

    #18544629

    Gewoon origineel nemen, imitatie is vaak rotzooi helemaal met een pcv klep.

    #18544645

    ok kan ik origineel ook online bestellen of moet ik dan bij dealer gaan?

    #18544798

    I suggest you to take the original...

    #18544865

    Pas op dat er geen onderliggend probleem is.

    Vaak gaat in inlaatspruitstuk een 1-wegklepje kapot, dan komt er druk op je kleppendeksel en gaat ie lekken, maar eerder of later ook het membraam kapot, kan ook gaan lekken langs nokkenaskeringen etc.

    Je kan de carterontluchtingsslang bovenop je inlaatspruitstuk loshalen (duim-dikke geribbelde slang die naar je turbo gaat), met lampje in schijnen en dan moet je nog een rood of groen gekleurd rubber-achtig “pinnetje” zien zitten, zo niet: inlaatspruitstuk vervangen (als je het origineel wilt houden, zie anders eerdere posts over alternatieve oplossing).  Zat over dit probleem te vinden op internet.

    gr,
    The Duke

    #18545004

    dank je voor de tip.

    gaat even inderdaad lezen wat ik erover zie staan…

    #18548319

    vandaag had ik dus veel olie verspreid onder de kap.

    Ook heb ik ineens melding P0171 erbij.

    auto moet ergens olie langs lekken ,kan dat via membraam ook?

     

    for02for01for03

    #18548360

    Owh dat is balen! Ik denk dat je het beste even dit topic kan lezen:

    https://opel-forum.nl/forums/topic/foutcode-p0171-opel-astra-j-1-4t-2011/

    Hier staat al een hoop in over de P0171. Zoals je ziet hebben mensen veel dingen ondernomen op te lossen en het is ook op te lossen maar dan moet je wel de kern aanpakken als eerste. Olie lekkage is vaak een gevolg van de overdruk in het inlaat deel welke ook onder het kleppendeksel komt en op die manier dus het kleppendeksel laat lekken, het membraan kapot maakt en lekkage op andere plekken.

    #18548361

    Owh stom :wacko:   Ik zie dat je het topic al gevonden had.

    #18549149

    wat een ellende zeg maar.

     

    eerst nieuwe pakking geplaatst. weer lek.

    bij garage nieuwe kleppendeksel met pakking laten monteren omdat membraam was gaan lekken.

    toen zag ik weer lek, bouten gecontroleerd was er 1 bout dol gedraaid, daar heb ik helicoil gemonteerd en alles weer terug gemonteerd.

    nu zie ik dat hij ergens anders lekt.

    ben bang dat ik dan toch inlaat spruitstuk moet vervangen zoals hierboven al is aangegeven.

    @theduke

     

    Zou dat het probleem kunnen oplossen van de lekkage?

    is vrij prijzig zag ik dus.

    heb de volgende gevonden en me vraag is of deze goed is en voldoende??

     

    https://www.porza.nl/product/55573168-general-motors

     

    iemand die me daar mee kan helpen??

    OPEL ASTRA        1AABAFALFMA5

    BU11

    88 kW

    #18549194

    Ja dat zou het op kunnen lossen.
    Als je PCV “klepje” uit het inlaatspruitstuk weg is, krijg je turbodruk in je kleppendeksel en naast het kapot maken je nieuwe kleppendeksel veroorzaakt dit uiteraard lekkage (normaal is daar onderdruk, waardoor het nooit kan lekken)

    Zie eerder opmerking: check of dat rubberen PCV klepje, het puntje ervan, nog zichtbaar is. Zo niet, dan wordt het inlaatspruitstuk vervangen helaas.

    gr,
    The Duke

    #18549196

    Dank u voor de reactie,

    Is de link dan ook de juiste? of kan u dat zo niet zeggen?

    #18549211

    ZOu ik niet doen, zit gasklep bij, onnodig duur en heb je niet nodig. Gewoon een kaal inlaatspruitstuk is voldoende.

    Gr,
    The Duke

    #18549321

    iemand die bekend is welke inlaatspruitstuk de goede is? kom nu veel tegen met veel erop en dus wel duur.

     

    is opel astra j 2011 1.4 turbo

     

    alvast bedankt

    #18549543

    Niemand ervaring mee??

     

    heb de volgende gevonden:

    TOPRAN 209 187 Inlaatspruitstuk

     

    Wat ik zou willen weten of ik dan voldoende vervang om geen lekkage meer te hebben,dus weer de onderdruk heb dan.

    Zou echt geholpen zijn als ik iemand vind die me kan zeggen of het hier om gaat..

     

    hoop op reactie

    #18549611

    Kijk eerst eens wat de motorcode is, dat zoekt handiger.

    Is het bijvoorbeeld een A14NET  ?

    Gr,
    The Duke

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.