kleppendeksel andere kleur geven, maar hoe loshalen?????

Forumindex Forums Modellen Astra kleppendeksel andere kleur geven, maar hoe loshalen?????

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

hier nog een vraagje.

Ik zou graag onder de moterkap wat leuke dingen willen doen.
    o’a’ luchtfilter, veerpootbrug, accu afdekplaat en mijn kleppen deksel een ander kleurtje willen geven.

nu ben ik a technisch als het over de moter gaat:jerry

maar kan ik de kleppen deksel er zo af schroefen, ander kleurtje spuiten, en weer monteren?
    of moet ik nog olie eruit laten lopen? nieuwe pakking er tussen stoppen ofzo?

het zullen wel hele domme vragen zijn, maar als het eenvoudig te doen is, heb ik er weer een klusje bij.

groeten, robert

andere pakking zou ik wel doen. Zijn de kosten ook niet.
    En ff afdekken als de deksel eraf hebt. Stuks (schoon) plastic o.i.d.

Is een eenvoudig klusje…..eventjes de boutjes van het kleppedeksel losdraaien.

Een doek over de opening leggen,om te voorkomen dat er iets in valt…

Als kleppedeksel nog netjes is dan eventjes opruwen met een schuurpapiertje(zo niet dan stralen of laten stralen.).Ontvetten en spuiten in een goede autolakprimer.

Als primer goed pakt dan lichtjes opschuren met 400 waterproof en weer ontvetten.

na ontvetten spuiten met een goede autolak in de kleur die je wilt….of eventueel in hittebestendige lak…..

Daarna zal ik wel een nieuwe kleppendeksel pakking monteren en de boutjes vervangen voor de looks….RVS is erg mooi…

Dannis

oke, dat is wel te doen, dat is een leuk project voor een weekendje

Of laten coaten. Kan in iedere ral kleur die je wilt.
    Voordelen: Coating is bestand tegen hogere temperaturen.
    En de prijs valt ook nog wel mee. En je hoeft er niets aan te doen enkel erafschroeven en langsbrengen. Wordt dan helemaal voorbereid daar.

groeten Twan.

Al eens eerder op zoiets gereageerd .

ook ik heb me lucht inlaat gespoten x16xel die grote van uluminium

in de kleur licht blauw de industrie kleur voor lucht ..met de spuitbusjes van de ACTION div mooie kleuren kosten 1,98€per stuk grote bussen (400ml) met een heel goed resultaat en blijft ook mooi ..werk goed ontvetten thinner of remmen reiniger (action).dan in de grondverf ook bij Action 1,68€ per spuitbus(400ml)
    dan heel licht op schuren met water proof 1000 of schots bride dan spuiten in kleur meerdere dunnelagen aan brengen is heel snel drogend dus goed te doen ..mooier is nog afsluiten met laagje blanke lak .

anders val je in Motip spuitbussen van gemiddeld €16 per stuk met de zelfde inhoud

ook de spuitbussen zilver en de blanke lak zij heel goed van action
    voor velgen op te knappen ik gebruik dit veel voor licht metalen velgen op te knappen bij onderhoud .

zwart zijdeglans met een laagje blanke lak er over voor de wisser armen mooier als spuitbus zwart glans .

het is allemaal zo simpel gewoon doen /proberen

mislukt haal je het er gewoon weer af .

Bert

“The fun of painting is the experimenting”

“We don’t make mistakes we only have little accidents”.

Robert Norman (Bob) Ross 1942 – 1995 :afro

Is de verf van de Motip spuitbussen wel bestand tegen de warmte van de motor ?

meer dan als bestand. had vroeger een ascona 2.0l en dat blok was met houtverf geelgeverfd en dat bleef ook zitten.

als je het maar goed schoon maakt en ontvet

Ik zou ten alle tijde een primer gebruiken welke geschikt is voor de ondergrond en goed ontvetten. Dan heb je de helft al gewonnen.
    (tenzij je het spuiten zelf uiteindelijk nog verkloot..)

in de kleur licht blauw de industrie kleur voor lucht ..met de spuitbusjes van de ACTION div mooie kleuren kosten 1,98€per stuk grote bussen (400ml) met een heel goed resultaat en blijft ook mooi ..werk goed ontvetten thinner of remmen reiniger (action).dan in de grondverf ook bij Action 1,68€ per spuitbus(400ml)

Action RULES!!!!

ik ben schilder, dus het voorbereiden lukt sowieso. cws in spuitbus (is een hechtprimer voor speciaal pvc en metaal.
    ontvetten met remreiniger, en universol. schuren met p240, dan licht overnevelen, en dan laagje voor laagje in een aangetrokken laag overspuiten. waterproof schuren met scoth brite waterproof. overspuiten in de kleur die je wilt. kleur weet ik nog niet, ben ik nog over aan het nadenken. vraag ik een fotoshop voor aan.

de vraag was meer of het er makkelijk af te halen is, en hoe dat precies moet, en wat ik ervoor nodig heb.

Is het nou noodzakelijk om de olie uit het blok te laten lopen?

groeten, robert

nee joh olie lekker laten zitten als je het klepdeksel er af heb even een schone doek over de boven boel leggen zodat er geen stof of andere rommel op de boven boel kan vallen verder niks aan doen .

wel monteren met nieuwe pakking en die is voor een 16 v niet echt goedkoop

bert

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.