kleppen stellle corsa A TR 88

Forumindex Forums Modellen Corsa kleppen stellle corsa A TR 88

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218096

    welke afstanden moet ik aan houden met het afstellen van de kleppen van een

    Corsa A 1.2S

    in en uilaat en zijn deze allemaal het zelfde ? voor allen inlaten en uitlaten?

    bouwjaar 1988

    alvast bedankt

    #17622965

    Hoeft niet, hydraulische klepstoters.

    #17622966

    Als het een 1.2 OHC is heeft hij inderdaad hydraulische stoters. Deze motor heeft de uitlaat aan de voorzijde.
    Als het een 1.2 OHV is heeft hij de uitlaat aan de achterkant, en is het één van de aller-aller-allerlaatste OHV’tjes (of een keer omgebouwd :wtf )
    Je moet dan wel kleppen stellen.

    #17622967

    Originally posted by CommoCruiser
    Als het een 1.2 OHC is heeft hij inderdaad hydraulische stoters. Deze motor heeft de uitlaat aan de voorzijde.
    Als het een 1.2 OHV is heeft hij de uitlaat aan de achterkant, en is het één van de aller-aller-allerlaatste OHV’tjes (of een keer omgebouwd :wtf )
    Je moet dan wel kleppen stellen.

    dat ben ik niet met je eens..
    had ook een ohv met de uitlaat aan de voorzijde hoor.
    Ook een ’88 corsa a maar deze kwam uit duitsland..
    klopte wel meer niet aan dat ding..

    #17622968

    Ach, moeilijk doen allemaal. Bij een OHC staat het er gewoon op het kleppendeksel dat het een OHC is ;)

    #17622969

    oke ik hoor een tikkend geluid uit de moterkap komen en als ik gas geft wordt dit erger

    als dat geen kleppentik is wat is het dan wel?

    #17622970

    Misschien klepstoter versleten.

    #17622971

    origineel gepost door TedMechanic
    Ach, moeilijk doen allemaal. Bij een OHC staat het er gewoon op het kleppendeksel dat het een OHC is ;)

    Oh,ja.
    Bij de 8v small-blocks wel, 8v big-blocks niet allemaal.

    #17622972

    ook niet bij alle 8v small block motoren….

    #17622973

    Als het een OHV motor is, dan moet je inlaat een klepspeling van 0,15mm en je uitlaat een speling van 0,25 mm hebben, met warme motor uiteraard.

    #17622974

    de 1.2S in de corsa-A is een OHC motor (12ST / staat bij deze ook op klepdeksel).

    deze heeft hydraulische stoters

    van deze motoren slijten de nokkenassen vaak overmatig..

    deze dus controleren..

    Willem

    #17622975

    Als men nie weet of het hydro stoters zijn of stelbare…..
    oliedop er af en loeren, zie je niets…dan kleppendeksel er even af.

    Just to make sure…

    #17622976

    Originally posted by wim-v6
    de 1.2S in de corsa-A is een OHC motor (12ST / staat bij deze ook op klepdeksel).

    deze heeft hydraulische stoters

    van deze motoren slijten de nokkenassen vaak overmatig..

    deze dus controleren..

    Willem

    ja das leuk die theorie van jouw.
    Ik had dus ook een corsa a 1.2s uit 1988..
    Maar daar lag dus wel mooi een ohv motor in..
    Dus niet zomaar dingen gaan roepen..

    check, check, dubbel check…

    #17622977

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by wim-v6
    de 1.2S in de corsa-A is een OHC motor (12ST / staat bij deze ook op klepdeksel).

    deze heeft hydraulische stoters

    van deze motoren slijten de nokkenassen vaak overmatig..

    deze dus controleren..

    Willem

    ja das leuk die theorie van jouw.
    Ik had dus ook een corsa a 1.2s uit 1988..
    Maar daar lag dus wel mooi een ohv motor in..
    Dus niet zomaar dingen gaan roepen..

    check, check, dubbel check…

    1.2 = OHV = 12NC (45pk) 1982 > 1987
    1.2 = OHV = E12GV (45pk) 1987 > 1993

    1.2S = OHC = 12NV (52pk) 1990 > 1993
    1.2S = OHC = 12ST (55pk) 1982 > 1990

    1.2i = OHC = C12NZ (45pk) = 1989 ? 1993

    alle 1.2 motoren zijn 45pk

    alle 1.2S motoren zijn 52-55pk (en dat zijn bijde OHC motoren (12ST / 12NV)

    dus nee ik loop niet uit mijn nek te zwetsen of zomaar wat te roepen..

    denk dat je kofferkleppie een keer gewisseld is, of de logo’s die daarop stonden.

    Maargoed, voor allen die het hier zo goed weten..

    makkelijkste manier om te zien of het een OHV of OHC motor is:

    OHV motor: Stalen klepdeksel (meestal zwart van kleur)

    OHC motor: Aluminium klepdeksel (meestal Alu kleur).

    In de Kadett-D en Kadett-E zijn de 1.2S versies wel met OHV motor geleverd.

    Willem

    #17622978

    OHV motor: (12NC):

    OHC motor (12ST):

    Willem

    #17622979

    origineel gepost door wim-v6
    de 1.2S in de corsa-A is een OHC motor (12ST / staat bij deze ook op klepdeksel).

    deze heeft hydraulische stoters

    van deze motoren slijten de nokkenassen vaak overmatig..

    deze dus controleren..

    Willem

    Daar is geloof ik nog een verbeterde nokkenas voor uitgebracht en een handleiding hoe je problemen kan voorkomen.
    In m’n Haynes manual staat dat je ergens een gaatje moet boren als oliekanaal. Dat zou overmatige slijtage tegen moeten gaan.

    #17622980

    Je zou een oliekanaaltje in de kop en nokkenashuis iets moeten vergroten dacht ik. daarmee los je het probleem op, zelfs met originele nokkenas (tenzij al verleten natuurlijk)

    ergste is dat de latere OHC motoren gewoon nog het zelfde probleem hadden..

    dan spreek ik over 8 kleppers t/m 2001

    willem

    #17622981

    Originally posted by wim-v6

    dus nee ik loop niet uit mijn nek te zwetsen of zomaar wat te roepen..

    denk dat je kofferkleppie een keer gewisseld is, of de logo’s die daarop stonden.

    Maargoed, voor allen die het hier zo goed weten..

    Willem

    Volgens mij ben jij dat, de persoon die alles zo goed denkt te weten.
    Ik weet toch echt wel hoe mijn eigen corsa in elkaar zat.

    Je kunt niet zomaar van die leuke theorie uitgaan.

    Want als er ooit eens een ander blok is ingelegd dan kan jouw leuke theorie in de praktijk compleet anders oppakken.

    Eerst zeker weten wat erin ligt dan roepen en niet anders om…….

    En nee mijn kofferklep was niet gewisseld..

    #17622982

    Ik pak alleen de gegevens die ik heb, en niet een of ander verhaaltje….

    en als van fabriekswege de 1.2S met de 52 en 55 pk carburateur motoren is geleverd en dat alleen OHC motoren zijn in de Corsa-A dan zou er inderdaad wat gewijzigd zijn aan het motortype..

    de gewone 1.2 zijn de versies met 45pk en daar zitten de 2 geleverde 1.2 OHV motoren dus ook bij.

    Dus ik ga uit van zoals het hoort te zijn.

    en ja het kan zijn dat iemand een motor omhangt, natuurlijk, maar niet iedere Corsa word terug gebouwd van 52/55 naar 45 pk.

    zou ook niet weten waarom.

    en nee ik weet niks gelukkig, post nooit wat zinnigs, zoek ook nooit wat uit voor ik iets plaats..

    ik hiervoor ook de PLAATJES geplaatst zodat je het verschil kan zien in type motor, en er netjes bij gemeld dat de Alu deksel motoren OHC motoren zijn waarbij hydraulische stoters gemonteerd zitten, en dat de OHV motortjes een Stalen deksel hebben en bij deze de kleppen gesteld moeten worden..

    Ik kan ook fouten maken, maar ik weet als geen ander hoe de Corsa’s A in elkaar zitten.

    we hebben er bergen van in onderhoud gehad, en ik heb ook in 100den instructie boekjes en technische boekwerken gelezen hie het inelkaar steekt omdat ik dat gewoon leuk vind om te weten..

    willem

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.