Klepdekselpakking

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Klepdekselpakking

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208848

    Hallo,

    Ik ben ondertussen aan de 4e klepdekselpakking toe binnen 2 jaar. De eerste heb ik zelf gemonteerd, was een erg eenvoudig klusje volgens mijn garagehouder.
    Na een paar weken kwam er al olie door, daarna door de garagehouder laten doen.
    Wederom lekte het binnen de kortste keren weer.
    Hij kon ook een slechte dag hebben dus het nog maar eens vervangen….. zelfde resultaat en een van de gaten de schroefdraad gesloopt :fy1.

    Er is telkens een kurkpakking in gegaan.
    Het betreft een C20NE uit een ’92 Calibra.

    Heeft iemand een idee hoe je dit kan verhelpen?

    Groeten,

    Lennart

    #17466439

    Toevallig heb ik dit ook 2 x gehad.(lang verhaal:P).

    Maar ik heb een gevlakte kop en daar hadden ze ook een kurk ding tussen gedaan.
    Nou blijkt het dat je compressie te hoog is ofzo kan het niet helemaal goed uitleggen en daarom de pakking er tussenuit drukt.

    Ik heb nu een ander soort pakking met een klein randje van dat vloeibare pakking ertussen en werkt nu perfect.

    Gr roy

    #17466440

    Opschuren van de klepdeksel en nokkenas huis.. Een beetje opschuren da. Vervolgens idd met vloeibare pakking ertussen.. Mocht ie dat zelfs eruit drukken, zou ik eens gaan kijken naar je zuigerveren/koppakking of carterontluchting.

    Sjupke`

    #17466441

    Oke, bedankt!

    Zal eens een opjacht gaan naar vloeibare pakking.

    #17466442

    Ik bij mijn vorige C20NE de klepdeksel pakking ook vervangen.

    Deze had ik helemaal ingesmeerd met vloeibaar :P niet zo dik als jullie nu nu denken :P

    al het aluminium dat in contact komt ontvet en geschuurd

    spul gemonteerd, en geen problemen weer gehad.

    #17466443

    ze trekken ook snel krom!

    probeer is een andere kleppendeksel

    #17466444

    Krom kan idd ja…
    Had bij mijne ook vloeibare pakking gebruikt..
    Dan lekt ie echt niet zo snel weer :D
    Ook de carterpan voorzien van vloeibare pakking op de bijgeleverde pakking….

    Ik ben verder nog geen enkele droge opel 8v motor tegen gekomen :P

    #17466445

    mijn 8v is ook niet droog.
    Zelf na vloeibare pakking en een stale volgens mij blijft ie zweten.
    Komt volgens mij bij de boutjes van de kleppendeksel vandaan.

    #17466446

    Gedeelte waar de pakking op komt moet goed geschuurdt worden, goed schoon en vetvrij.

    Maar ze kunnen wel krom raken hoor.
    Vloeibare pakking ook ook goed laten drogen, niet gelijk motor starten.
    Dan komt alle olie over je verse vloeibare pakking..;)

    #17466447

    Vast plakken met bison kit/lijm
    Deksel met randje en zonder aan de kleppendeksel.
    Als ik hem verving kan ie niet meer lekken.

    #17466448

    Volgens mij lekken al die blokken op de kleppendekselpakking.
    Niet al te veel aandacht aan schenken zou ik zeggen.
    Heb het zelf ook al twee keer gedaan.
    Vind het jammer van het geld en de tijd.

    #17466449

    bedankt voor de tips. heb de kurken pakking al drie keer vervangen.
    dacht oa dat het kurk langzaam scheurde omdat ik het te vast aandaaide
    en dat het aan de binnenkant van de kleppendeksel lag
    word denk ik dan ander dekseltje + kurk en vloeibare pakking
    kijken of dat de druk kan weerstaan…

    Groeten
    Astra GT C20NE

    #17466450

    Bij mijn astra is 10.000km geleden ook een nieuwe pakking en alles op gekomen maar deze heeft nog nooit gelekt.
    Ook met de oude pakking heeft hij nooit gelekt of “gezweet”.

    origineel gepost door Fearless

    Ik ben verder nog geen enkele droge opel 8v motor tegen gekomen :P

    Mijn blok is nog kurk droog alleen bij de karterpan zweet hij iets,verder is het blok schoon en droog.
    Ik heb de auto nu ongeveer 3 jaar en heb alles bij elkaar nog geen halve liter olie bijgevuld.
    Wel elk jaar olie ververst maar nooit bij gevuld.

    gr.Paul

    #17466451

    De kurken pakking halen bij de opel dealer. Die zijn een stuk beter als die van de automatrialen handel (payen). En de boutjes niet te vast draaien (10 nm maar ofzo)

    #17466452

    Heb dit ook 1x gehad, bleek dat mijn carterontluchting zo goed als verstopt was. Nieuwe erop en daarna niet meer gelekt, mijn andere c20ne is altijd kurkdroog geweest.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.