Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › kleine beurt
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2010 om 12:28 #17216809
hoi hoi
ik heb een heel kort vraagje
wat zit er allemaal bij een kleine beurt dus was doen ze dan allemaal als ze een kleine beurt moeten uitvoerengroetjes berry
29 januari 2010 om 12:31 #17601188volgens mij alle vloeistoffen en olieen verversen olie filter vernieuwen en bougies vernieuwen.mijn autos die we hebben gehad hebben nooit kleine beurt gehad.deed 1x in het jaar grote beurt.en nooit geen probs gehad.
29 januari 2010 om 13:23 #17601189alle vloeistoffen doen ze echt niet
alleen de motorolie.
En bij jou kadettje, doen ze echt niet elk jaar de versnelligsbak olie hoor.ik doe altijd om de 15k km:
olie + filter
luchtfilter
brandstoffilter
pollenfilter
Bougies
Kijken hoe de ruiten wissertjes zijn.En dat is meer dan voldoende.
koop even 2 van die ijzeren oprij bokken, kun je er makkelijk bij. En je kan alles zelf doen.
29 januari 2010 om 14:03 #17601190bougie’s om de 60000 of 4 jaar
luchtfilter om de 60000 of 4 jaar29 januari 2010 om 14:23 #17601191origineel gepost door sw_reijnders
alle vloeistoffen doen ze echt nietalleen de motorolie.
En bij jou kadettje, doen ze echt niet elk jaar de versnelligsbak olie hoor.ik doe altijd om de 15k km:
olie + filter
luchtfilter
brandstoffilter
pollenfilter
Bougies
Kijken hoe de ruiten wissertjes zijn.En dat is meer dan voldoende.
koop even 2 van die ijzeren oprij bokken, kun je er makkelijk bij. En je kan alles zelf doen.
waar kan ik die pollenfilter enzo vinden
ik weet eigenlijk niks van een auto ik weer waar ik olie in moet doen enzo en waar de bougies zitten en waar de olipeilstok zit maar pollenfilter…???groetjes berry
29 januari 2010 om 15:07 #17601192Jij hebt een Vectra A en die heeft geen pollenfilter.
Kleine beurt is olieverversen, oliefilter wisselen en alles even nakijken. Doe ik altijd voor de APK, die ergens anders gebeurt.
Als je niet veel kilometers maakt per jaar is 1 keer per jaar een beurt genoeg: het ene jaar een kleine beurt, het jaar daarop een grote. Doe ik ook, rij ongeveer 10.000 per jaar.29 januari 2010 om 19:16 #17601193origineel gepost door Navy
Jij hebt een Vectra A en die heeft geen pollenfilter.
Kleine beurt is olieverversen, oliefilter wisselen en alles even nakijken. Doe ik altijd voor de APK, die ergens anders gebeurt.
Als je niet veel kilometers maakt per jaar is 1 keer per jaar een beurt genoeg: het ene jaar een kleine beurt, het jaar daarop een grote. Doe ik ook, rij ongeveer 10.000 per jaar.> Vectra-A2 vanaf ’94 met airconditioning kan voorzien zijn van Pollen ofwel interieur filter.
– Deze zit dan onder de paravan plaat, net als bij de B-Vectra en astra-F.> Kleine beurt houd in:
– Verversen motorolie
– Vervangen motoroliefilter
– Controleren overige Vloeistof nivo’s en kwaliteiten.
– Contoroleren Remsysteem op slijtage
– Controleren werking en afstelling Verlichting
– Controleren overige Lucht filters
– Controleren slijtage, beschadigingen, Druk van de banden> Vervangings intervallen:
– Motorolie + Filter: 15.000km of 1 jaar
– Interieur filter: 30.000km (ivm aanpakken vocht)
– Bougies (1punts bougies): 30.000km
– Toevoegen injectorreiniger: 30.000km– distributie riem incl span en geleide rollen: 60.000km of 4 jaar
– Vervangen Benzine filters: 60.000km
– Bougies: (2punts bougies) 60.000km
– Koelvloeistof: 60.000km / 2jaar / 4jaar longlifeAanvullend:
– vervangen waterpomp bij vervangen distributie riem
– vervangen thermosstaat bij vervangen distributie riem 8V motoren t/m 1.6Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.