Klapsleutel

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Klapsleutel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur

Hoi Allen,

Ik wil graag nog een klapsleutel hebben voor mijn Vectra C.

Paar vraagjes :angel:

Wie weet een goed (internet) adres?
    Wat kost het ongeveer?
    Kan ik een tweedehands kopen?
    Wat heb ik nodig?

Ik heb wel gekeken op marktplaats en ebay enzo maar het is me onduidelijk dat als ik die koop of die ook gaat werken. Ik lees namelijk verschillende verhalen, dus wie weet het?

Ik hoop wat te horen!

Mvgr,

LeeriC

Als je een nieuwe sleutel bij de dealer besteld krijg je tegenwoordig standaard een klapsleutel (tenminste dat is mij verteld door de magazijnmedewerker).

Oke ze zijn wel aardig aan de prijs maar je hebt kwalitatief een goede sleutel.

Je kan via Mp/ebay van die houders kopen waar je dan zelf een sleutel in kan zetten..
    Heb hier ook een handleiding voor gekregen via VW forum!

Tis opzich dus prima te doen…
    Maar je moet aan het onderste gedeelte van de sleutel gaan slijpen/zagen (het gedeelte wat nu in het plastic zit!
    Dus je moet voorzichtig te werk gaan of je vern**kt een sleutel!
    In die handleiding raden ze ook aan om een kopie te maken! maar dat werkt volgens mij niet met moderne auto’s ivm het inleren! :S

Als ik dit handleiding zo lees is dat wel prima te doen!

dealer is nieuwe sleutel 100/120 euro!:swear

Kan aan een originele nieuwe komen voor 8 tientjes.. denk dat ik dat maar doe..

Hoor net dat ik dat via een maatje kan regelen…

das niet verkeerd! inderdaad doen!! :P

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!!:thumbup

ik heb er laatst 1 voor de 2e auto gekocht,via ebay,

hier hebben ze voor het 1 na laatste model swift geen klapsleutels,in australie wel.

kwestie van laten slijpen,afst. bed. unit overzetten en transponderchip over zetten.

Kan ik m’n nieuwe sleutelmet de op.com inleren..? Weet iemand dat?

Groet,

Eric.

In theorie zou het moeten kunnen, in praktijk is het mij met die van vectradennis niet gelukt.
    Maar dat is een B1 en natuurlijk anders dan een C1

Maar als je de Transponder uit je “oude” sleutel haalt en in je klap sleutel kan zetten, start iig al je auto :)

dan is het alleen nog een kwestie van de Centrale vergrendeling programmeren.

M’n oude sleutel was geen klapsleutel.

Kwestie van een beetje handig zijn met een soldeerbout en de print uit je oude sleutel in de nieuwe solderen. Voor de omega is het al gedaan.

Gr Jack

origineel gepost door Edvries
    M’n oude sleutel was geen klapsleutel.

weet ik, maar de transponder kun je wel uit je oude (niet-klapsleutel) halen en die in je nieuwe (wel-klapsleutel) zetten

oow…..

en hoe herken ik de transponder?

klein zwart blokje

moet die gesoldeerd worden en zo ja, had jij niet van die mooie soldeersetjes ergens daar?

nee die zit gewoon gelijmd

en die kunnen er ook weleens uit vallen . . . proef ondervindelijk vast gesteld en dan start echt je auto niet meer :angel

Het zwarte blokje bovenin.

Eric, niet moeilijk doen. Kom gewoon een keer langs dan programmeren we die nieuwe sleutel! :D

Je had hem gewoon vrijdag mee moeten nemen! :jerry

Yeah i know!! Laat me weten als je een x in de buurt bent! thanks.

Ik snap er niet veel van:hmmz,maar bij ons op de sloop staat een C2 uit 2006 met de sleutel nog int contact,kan ik die er zo uithalen en die dan laten omprogrameren naar mijn auto of is dat iets te makelijk gedacht ??

Dat is te makkelijk gedacht ….:swear

origineel gepost door ahrend
    Ik snap er niet veel van:hmmz,maar bij ons op de sloop staat een C2 uit 2006 met de sleutel nog int contact,kan ik die er zo uithalen en die dan laten omprogrameren naar mijn auto of is dat iets te makelijk gedacht ??

Nee dat kan niet, je kan wel een nieuwe sleutel bestellen dan krijg je automatisch een klapsleutel. En die dingen kosten niet zoveel.

“En die dingen kosten niet zoveel” ????
    Een klapsleutel via VOD kost toch +/- € 125,- insl. BTW en programmeren, :fy1 :swear

origineel gepost door Niko
    “En die dingen kosten niet zoveel” ????
    Een klapsleutel via VOD kost toch +/- € 125,- insl. BTW en programmeren, :fy1 :swear

Ik heb m nu voor 80 euro, inclusief btw en ex. programmeren. Daar heb ik mn eigen programmeur voor.:P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.