hoi,
ik was gisteren aan t rijden toen in eens mijn achteras heel erg begon te klapperen, nu heb ik m even open gehaald en denk t probleem gevonden te hebben.
in t midden zitten 2 tandwieltjes die met elkaar verbonden zitten dmv een asje dat in de klok? vastzit, deze draaien weer ronde de tandwielen die volgens mij op de steekassen zitten. (krijg de foto’s niet van m’n camera naar de pc) het asje van de 2 tandwieltjes zit los/heeft veel speling, als ik de cardanas ronddraai loppt ie sommige punten heel zwaar, slaat net niet vast. als ik met de wielen van de grond 1 wiel linksom en 1 wiel rechtsom draai is er nix aan de hand. nu denk ik dat door de speling op t asje de tandwieltjes niet goed in elkaar haken en dat ie daardoor even vastslaat. Moet er wel nog bijvermelden dat deze een ongeluk een jaar geleden heeft overleeft toen een auto met 70 tegen de as reed.
nu de grote vraag: Kan ik dit tijdelijk oplossen door het asje aan de klok vast te lassen, heb nl helemaal geen tijd nu en weinig geld voor de manta over want ben met een huisje bezig wat ik net heb gekocht en dat heef toch voorang, alleen kan de manta wel goed gebruiken vandaar..
gr tom