Ja, Lucky,
De km teller zit aan de wielsensor linksvoor.
Het ontbreken van ABS, maakt het in jouw geval alleen makkelijker;
er zit maar één wiel met ’tacho-sensor’ ( want da’s de officiele naam)
Heb je een uitvoering met ABS dan heb je 4 wielen met ’tacho-sensor’
(en een storingslampje als die sensor aan het overlijden is )
Haal het wiel linksvoor er maar eens af en dan moet je de sensorkabel zien zitten. Heb je een boordcomputer met remblokslijtindicator dan heb je daar 2 kabels zitten.
De sensor zit geïntegreerd in het wiellager en dient dus als naaf compleet vervangen te worden. Maar troost je; als de sensor is versleten dan is het lager ook wel aan z’n einde. Bij de normale garage schijnt zo’n ding al 250 euro te kosten. Monteren is weinig werk dus dat scheelt weer. Wil je dit goedkoper doen, en ken je iemand die voor jou de klus kan doen, dan kun je een wiellager bestellen bij http://www.gm-tuningparts.nl ( Eugène ) die levert stukken voordeliger.
Even kijken hoeveel gaten je velg nodig heeft ( 4 of 5 ) en dan de versie MET ABS bestellen. ( gaat dan om die tacho-sensor voor je km-teller). Troost je.. zijn net zo duur als de lagers zonder sensor ..:)
Ik hoop je voldoende geínformeerd te hebben; mocht je met dit verhaal naar een garage gaan zullen ze ongetwijfeld het zelfde zeggen.
Suc6 alvast.