Kilat Calibra Turbo 750PK Back on Track

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Kilat Calibra Turbo 750PK Back on Track

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 79 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 298)
  • Auteur
    Berichten
  • #17391500

    ben ook wel eens benieuwd hoe dat dit is gebeurd. Denk naar te hoge toeren terug schakelen.
    Maargoed k wacht verder op Kilat zn antwoord:D

    Groeten Twan

    #17391501

    origineel gepost door nicocorsa
    nu een vraag over de cilinderkop omdat het een turbo blok wordt . ga je de compressie wss toch ook moete gaan verhogen . maar hoe ga je dat ongeveer voorzien . door het blok korter te maken en zuiger uisteek te geven en zo je cilinderkop inde laten frezen als dat mogelijk is .

    of je cilinderkop kort maken .

    over die nokkenasse wordt die op maat gemaakt . zowel eens na onze belgische firma mailen . catcams die bouwenna jouw wens. jij zegt wat je ervaring is of moet worden en uit welke motor en zei zullen u dinge uit tellen en voorstellen doen . geloof me mense die het vak wel kennen . ook gekend volgend de site catcams .be dacht ik

    Bij een turbo motor moet de compressie juist omlaag. Zeker bij veel hogere drukken als standaard.:jerry

    #17391502

    ik wou van de 6 naar de 5, maar ging helaas naar de 3 en door te hoge toeren in een keer kon ik dus niet meer schakelen :(.

    #17391503

    Ach kan de beste overkomen :vertag


    @nicocorsa

    We gaan idd een X20XEV gebruiken omdat die sterker is, motoren hebben extra draadeinden in het onderblok gegoten waar een verstevigingsplaat op komt. Zoals dit

    X20XEV

    Je kunt de bevestigingspunten zien zitten langs de rand van de motor.

    Dit is een C20XE

    #17391504

    @ Kilat, dat gebeurd iedereen wel eens, ik had het laatst van de 4 naar de 3 i.p.v. de 5, gelukkig had ik het optijd door en kon ik de koppeling weer intrappen.

    Suc6 met de opbouw van de nieuwe motor :thumbup

    #17391505

    origineel gepost door RonaldV

    origineel gepost door nicocorsa
    nu een vraag over de cilinderkop omdat het een turbo blok wordt . ga je de compressie wss toch ook moete gaan verhogen . maar hoe ga je dat ongeveer voorzien . door het blok korter te maken en zuiger uisteek te geven en zo je cilinderkop inde laten frezen als dat mogelijk is .

    of je cilinderkop kort maken .

    over die nokkenasse wordt die op maat gemaakt . zowel eens na onze belgische firma mailen . catcams die bouwenna jouw wens. jij zegt wat je ervaring is of moet worden en uit welke motor en zei zullen u dinge uit tellen en voorstellen doen . geloof me mense die het vak wel kennen . ook gekend volgend de site catcams .be dacht ik

    Bij een turbo motor moet de compressie juist omlaag. Zeker bij veel hogere drukken als standaard.:jerry

    heb zo geen ervaring met turbo motoren .denk toch ook dat als je echt hoge vermogens wilt halen dat de druk verlagen een oplossing is . maar je moet toch ook voldoende inhoud kunnen vullen . dus een beetje de perfecte verhouding gaan zoeken is niet simple op een turbo blok lijkt me .

    het principe hoe meer lucht we der in krijgen hoe beter lijkt mij toch een beetje te zeg als ik mis ben

    #17391506

    @rally astra . watme ook verteld werdt .

    wat ik inde week aan het zeveren was over snelle blokjes was dat een olie pomp van een sintra benzine nog meer extra debiet kon rond krijgen . aan jouw dus een klein vraagje klopt dit of wat zijn de waardes .

    sorry voor de zovele vragen of zever lol. maar over dikke blokjes bouwen brain storm ik graag mee lol

    #17391507

    Dat is gewoon een oliepomp van een Z20LET, en volgens mij zit die ook op de X20XEV.

    Wat de compressie betreft, compressie verhouding zal redelijlk laag komen te liggen omdat de turbo naar 2bar druk vuldruk gaat. Uiteraard zal de compressie verhouding nog uitgerekend moeten gaan worden, maar hij zal ergens bij de 1:7 of 1:7,5 komen te liggen.

    #17391508

    Hoe start de motor straks dan, en hoe loopt zoiets dan stationair ?

    #17391509

    Maat van me ff het inlaatspruitstuk laten tekenen :P

    #17391510

    alles uit 1 stuk plaat ?

    Ik zou dit ook moeten kunnen, maar dan moet ik eerst weer even oefenen :P

    #17391511

    Nee niet uit een stuk, als er mee belangstellenden zijn ik kan ze ook al zelfbouw pakketjes verkopen !

    #17391512

    Zijn er updates ?

    #17391513

    Zoiets als op die tekening zoek ik straks voor een setje R1 carbjes. Wordt waarschijnlijk een zelfbouw, maar als er kant en klare bouwpakketjes zijn…hou ik me aanbevolen :D

    #17391514

    dit is ook een dik projekt.. echt vet :thumbup :thumbup

    ga die motoropbouw eens goed in de gaten houden wil zelf ook nog zo een dik blok bouwen

    hoop dat je 4×4 al die pk`s kan hebben..

    #17391515

    en kilat, heb je al update’s

    en ook update van de velgen voor de corsa?

    #17391516

    :thumb

    #17391517

    Dat ziet er super dik uit :D

    :wors

    #17391518

    echt super dik kilat

    gaat helemaal goed komen :thumbup:thumbup:thumbup

    #17391519

    Zo die velgen gek :wub

    #17391520

    errug dik:wors wauw….

    Gr.Jim

    #17391521

    Nice :cool: Blinkt goed :agent

    #17391522

    :thumbupziet er superdik uit,je wacht zeker tot het voorjaar voor ze er onder komen

    #17391523

    sow die velgen zijn nog eens vet zeg!!:wors

    k ben benieuwd naar die calibra van je als ie weer helemaal klaar is dat zal wel gaan lopen als een tierelier!

    #17391524

    Bedankt voor jullie reacties:thumbup

    @ gsipiloot anders ik wel:jerry

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 298)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.