Kilat Calibra Turbo 750PK Back on Track

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Kilat Calibra Turbo 750PK Back on Track

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 79 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 298)
  • Auteur
    Berichten
  • #17391475

    Motor is er uit ! morgen de motor demonteren en zien wat de schade is. Ik zal wel wat foto’s maken zodat de vooruitgang te volgen is.

    #17391476

    Oja carbon inlaat is ook over.

    #17391477

    is dat zon inlaat die je me toen had laten zien?

    #17391478

    Foto’s zijn altijd welkom :D

    Ik ben erg nieuwschierig naar de opbouw van de nieuwe motor :D

    #17391479

    Bedoelde deze inlaat,

    Verder nog over,

    – 4x nieuwe Z20LEH injector
    – Originele brandstofpomp

    Ben bang dat die met de nieuwe turbo niet meer past, we kunnen hem nog ff bewaren en kijken of die pas te maken is. Wat het inlaatspruitstuk betreft, als je beetje fatsoenlijk aan de pk’s wil komen dan moet je die vervangen door trottlebodies met een aluminium collector er omheen. Het originele spruitstuk en gasklep is veel te klein voor dit vermogen.

    Motor er uit !

    #17391480

    motorruimte kan wel een opknapbeurtje gebruiken :jerry

    @Rallyastra
    Was het een beetje te doen dat uithalen van de motor?

    Mooie pics en wat een ruimte in 1 keer :P
    Kan je me een u2u sturen of hier plaatsen wie trottlebodies met een aluminium collector er omheen kan maken of verkopen? Is dat net zoals bij Robbies, want dat ziet er wel gaaf uit zo :D

    Bij zo’n vermogen is het ook verstandig om spruitstuk met een externe wastegate te doen aangezien de originele het dan niet meer aan kan.

    #17391481

    klinkt mss gek maar als je van die vermogens gaat proberen halen . al gedacht aan mense die motor tuner’s zijn in toermisme klasse en gt wagens . over ervaring merken en dergelijk . want pk’s los halen is allemaal wel haal baar maar hoe lang blijt hij heel dat is ook weer de vraag .

    niet slecht bedoelt eee maar zou zonde zijn als je er 15.000 euro’s insteekt en hij na 200 km ontploft .

    denk aan merk zoals ap racing . magnetti marelli . dta , sachs, rissemotorsport. dbilas .kent cam’s . niet dat je slecht geholpen word verre van zelfs . wil je enkel maar helpen met extra tip’s merk voor beter en veilig vermogen los te krijgen .

    morge zal ik eens zien in een rally tijd schrift hier in belgie staat een firma die carbon airboxen en onderdelen bouwt .

    #17391482

    Chantal, u2u!!

    #17391483

    Ja hoor viel best mee, iets meer werk als een 16V en alles moet ff rustig gedaan worden dus totaal uurtje of 6 bezig geweest. Als je een sloper hebt ben je met 2 uurtjes klaar :D

    @ Nicocorsa

    Bedank voor het mee denken, betrouwbaarheid is idd een groot punt van hoog vermogens motoren. Maar het probleem zit hem vaak al in de basis, bezuinigen op de verkeerde dingen.

    Zeker met het beoogde vermogen in de toekomst zal de het onderblok nu moeten worden gebouwd naar 750 pk en hem nu op 450/500 pk laten draaien.

    Klein overzicht van de aanpak,

    – Zuigerbodemkoeling
    – Onderblok verstevigingsbrug
    – Titanium H profiel drijfstangen van Carillo
    – Speciale lagerschalen
    – Gesmeede krukas
    – Gesmeede zuigers, compressie verhouding moet eerst berekend worden
    – ARP vaste kopbouten
    – ARP vliegwielbouten
    – Nokkenassen
    – Verstelbare nokkenastanwielen
    – Motorsport distributieriem
    – Versterkte oliepomp
    – Bronzenklepgeleiders
    – Dubbele klepveren
    – Vaste stoters
    – DTA S60Pro
    – TB’s 50mm met dubbele injector
    – Motorsport brandstofpomp
    – 8 550ccm injectoren

    @ Kilat
    Die inlaat kan ik zelf maken van aluminium, daarna kan die gepolijst of verchroomd worden. Grootste probleem met de XE/LET motor is het inlaatspruitstuk en gasklep, die zijn gewoon te klein voor hoge vermogens. Als ik een motor bouw waar echt vermogen uit moet komen neem dan de volgende standaard onderdelen.

    Inlaatspruitstuk Jenvey

    4x gasklep met dubbele injector

    Dan komen kelken er op met een collectorbox.

    Collectorbox moet deze vorm ongeveer krijgen.

    De luchtmassameter is ook over, zag ook dat er een K&N inlegfilter in zat. Die kan ook in de verkoop.

    #17391484

    Motor demonteren

    Distributie staat nog perfect op tijd en op de goede spanning

    Bakkie

    Kleppen die de zuigers hebben gekust..

    8 uitlaatkleppen krom..

    #17391485

    Hoe heeft dat dan toch kunnen gebeuren :wtf

    #17391486

    ik wil niet vervelend zijn, maar als ik het zo zie zijn de uitlaatkleppen krom? correct me if i’m wrong

    #17391487

    origineel gepost door Dirk
    Hoe heeft dat dan toch kunnen gebeuren :wtf

    Vraag dat maar aan kilat :jerry

    @ Carlo

    Je hebt gelijk, heb het ff aangepast..

    #17391488

    @ Kilat, hoe heeft dit kunnen gebeuren ?

    erg bijzondere schade als de distributie op tijd staat.

    #17391489

    origineel gepost door freek corsa
    @ Kilat, hoe heeft dit kunnen gebeuren ?

    erg bijzondere schade als de distributie op tijd staat.

    Was ik ook wel eens benieuwd naar :jerry

    #17391490

    Zo da wordt een vet motorblok als ik de planning zo zie. :o
    Ga dit zeker in de gaten houden!:thumbup

    #17391491

    Ik heb een vermoeden wat het is, heb mn theorie reeds met Freek besproken over msn, maar ik wil graag Kilat zn reactie afwachten

    #17391492

    Ik weet wel hoe het gebeurt is, kan de beste zelfs nog overkomen :cry

    #17391493

    jij hebt zeker met een hamer op die kleppen staan te slaan:angel

    #17391494

    origineel gepost door freek corsa
    @ Kilat, hoe heeft dit kunnen gebeuren ?

    erg bijzondere schade als de distributie op tijd staat.

    ??

    of hou je het liever voor jezelf ?

    #17391495

    Kan bijna maar door 1 ding gebeuren Freek, zoals je ook al met folkert had besproken denk dat dat best wel is kan kloppen.

    iig succes met het project! gaat vast wel goed komen niels kennende :D:thumbup

    #17391496

    een versnelling teveel terug geschakeld:hmmz

    #17391497

    @ rally astra .

    over dat onderblok stevig bouwen . wij hier inde rally werdt ons vertelt dat de stevigste onderblok van een 2.0 16v de x20xev motor waren . mss ook een handige tip om uit te zoeken veel info weet ik hier rond wel niet .

    en met wat voor injectie systeem wordt er gewerkt .

    en als ik nog wat mag vragen wat soort zuigers . ik rijdt voort moment op 2 motoren rond met je disgn zuigers die perfect werken . vond ze zelfs beter dand e omega zuigers niet van het model maar merk omega in een 1.6 8v gsi .

    #17391498

    nu een vraag over de cilinderkop omdat het een turbo blok wordt . ga je de compressie wss toch ook moete gaan verhogen . maar hoe ga je dat ongeveer voorzien . door het blok korter te maken en zuiger uisteek te geven en zo je cilinderkop inde laten frezen als dat mogelijk is .

    of je cilinderkop kort maken .

    over die nokkenasse wordt die op maat gemaakt . zowel eens na onze belgische firma mailen . catcams die bouwenna jouw wens. jij zegt wat je ervaring is of moet worden en uit welke motor en zei zullen u dinge uit tellen en voorstellen doen . geloof me mense die het vak wel kennen . ook gekend volgend de site catcams .be dacht ik

    #17391499
25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 298)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.