Ketting z22yh vervangen nu geen compressie

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ketting z22yh vervangen nu geen compressie

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347228

    Beste allen

    Ik heb een probleem met zijn vectra c met z22yh motor. Ik heb de kettingsets vervangen en heb ik op 3 cilinders nagenoeg geen compressie.

    Ik heb alles weer eraf gehaald opnieuw gemonteerd volgens voorschriften maar het probleem blijft.

    Als ik druk op de cilinders zet lekken deze niet dus ik heb ook geen kromme kleppen.

    Heeft iemand van jullie nog eem idee??
    Alvast bedankt

    Mvg pieter

    #18347231

    Daarvoor liep de motor dus prima, gok toch dat je één en ander niet goed op tijd hebt gezet dan, je bent niet opeens op 3 cilinders compressie kwijt.

    Heb je foto’s van hoe je het gemonteerd hebt??

    #18347234

    De ketting heb ik vervangen omdat de ketting ratelde.
    Ik zal morgen eens de boel nog eens open gooien en eventueel foto’s maken

    Mvg pieter

    #18347238

    anders de boel loshalen en alles op tijd zetten.. de krukastandwiel met cilinder 1 op TDC ( boven dode punt) en met de nokkenassentandwielen de kleppen volledig sluiten voor de arbeidssslag…
    dan de boel vast zetten en de ketting erom leggen.. daarna met de hand de distributie ronddraaien om te kijken of de interne delen niet met elkaar in contact komen ( dit om eventuele motorschade te voorkomen)

    #18347239

    je kan je probleem ook ff plaatsen op Facebook : opel-forum.nl
    Aldaar ook goede techneuten.
    Onlangs bij mijn zafira z22yh distributiekettingen preventief vervangen door goede monteur aldaar.
    succes

    #18347250

    Hij moet gewoon van tijd staan dan heeft ie op een verkeerd moment z’n compressie slag met 1 of meerdere kleppen open, vandaar de lage compressie en geen lekkage met een cilinder lek test.

    Hoop voor je dat de motor nog heel is.

    #18347251

    Beste alle

    Bij deze een positieve update.

    De vectra loopt weer het nokkenas tandwiel van de uitlaat leek helemaal het zelfde maar het nokje wat in de nokkenas valt zat aan de verkeerde kant uit het midden waardoor de uitlaat goed leek te staan maar door het foute tandwiel er dus een paar tanden langs stond

    Iedereen bedankt voor het meedenken

    Mvg pieter

    #18347252

    Mazzel dat ie het nog doet.

    #18347253

    Dat zeker maar goed dat ik hem altijd een paar keer rond draai voordat ik hem afbouw en start dan zit je vrij safe he ;-)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.