Kent iemand deze vec uit bj 98 v6

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Kent iemand deze vec uit bj 98 v6

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur

Het gaat om deze vec.
    http://link.marktplaats.nl/562386592″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Ik wou eigelijk een vectra gts of astra cabrio voor 2de auto. En me calibra als meeting auto ook een v6.

Maar kwam deze tegen en het lijkt me tot nu toe een leuke, mooie auto.

Ik wil er hopelijk me astra f op inruilen als ik er genoeg voor krijg. En anders verkoop ik hem want hij staat nu tog op marktplaats.

Die vec’s hebben een verdomd mooi interieur altijd.. maak niks uit of het zwart of crème leer zeer mooi oogend met dat hout :thumbup

Leuk, er staat niks over CDX ofwat in de Advert, en zelfs staat er alleen Electrische ramen VOOR, terwijl deze ze rondom heeft, Een Verassing ten goede, meestal is het andersom

Ziet er goed uit hoor!!

Dit is een Vectra-B1 CDX (Duurste uitvoering), en deze ziet er netjs uit, zou er eens kijken en rijden.

Let wel goed op Werking van alles wat er op zit.

voelen of de Airco goed koud word.
    Of de motor niet stottert
    Bak goed schakelt
    Alles werkt
    Geluiden van de motor bak en onderstel etc etc..

Er mag voor dat geld best wel wat mee zijn, maar niet te veel uiteraard.

Willem

Kan niet anders zeggen dan wat Wim ook al zegt …
    En ook wat astraTD zegt over het interieur ;)
    Heb zelf ook beige leer met hout :wub

Ik rij zelf calibra v6 uit 97 en kwa motor weet ik er al redelijk veel vanaf dus dat gedeelte zit zoiezo goed :thumb Ik hoop een leuke mail terug te krijgen voor me astra :angel

Motoren Zijn dan ook ALLEEN mechanisch vrijwel gelijk, Aansturing werkt wel even heel anders. (wel een Motronic overigens (M2.8.3))

Let ook even op de werking van het multiram systeem en dergelijke..

willem

Ik zal zaterdag alles eens goed gaan bekijken :thumb Zolang de vec er is

Willem

heb me ook weer een Vectra-B (Caravan) V6 gekocht, Motor ziet er van buiten niet uit, en zweet aan alle kanten.

maar als ik de dop eraf draai is ie mooi Geel van binnen en niet bruin of zelfs zwart als ALLE andere die ik gezien heb (zelfs bij een met geen 100.000 op de klok, helemaal zwart vanbinnen, zelfs aangekoekt), dat houd in, dat ie GOED onderhouden is..

Klopt ook wel, T apparaat loopt als een kogel, en heeft een Nihil olieverbruik, tenmisnte peil is nog niks veranderd na een dikke 2500km… 233.000km op de teller

willem

Elke motor verbruikt olie, anders is het niet goed. Nonsens verhalen zijn het, die de mensen zelf maar al te graag willen geloven ‘van de geen druppel verbruikende motoren’.

http://www.elf.nl/lub/lubnederland.nsf/VS_SWIPSA/F006784C25A106C9C12572C1004C39EB?OpenDocument&UNI=897B57F61B5E9421C125722F003DA907&LG=NL&” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ja dat klopt ook wel jeroen, en daar hebben we het al vaak zat over gehad, maargoed, zal het aanpassen naar jouw wensen..

willem

on topic trouwens, nette kar, maar vind ’t nog een aardig bedrag voor zo’n auto.

Van mij hoef je niks aan te passen hoor.

toch maar naar Correctheid ingevuld..

De motor in het Groene apparaat valt mij niks tegen..

Daarom blijf ik nog altijd zeggen, Kilometers zeggen niks..

Willem

Dat zegt ook idd niks. Maar een motor die wat verbruikt op zo’n kilometerstand en dergelijk leeftijd zou evenmin iets zeggen.
    Excessief is wat anders, maar dat zal dan ook wel waarneembaar zijn lijkt me in de uitlaatgas of anders op straat (afdichting)

Jupzz, meestal de Controleren door middel van Carterdruk nakijken dmv oliedop los met warme draaiende motor, carterdruk, meestal zuigers / zuigerveren / cilinderwanden, of een slechte werking van de Carterventilatie..

Of langer stationair laten draaien en een Flinke dot gas geven, Olierook verklaart dan meestal versleten kleprubbers

Vaak is een hoger olieverbruik te herkennen aan een Flink zwarte uitlaat pijp, liefst met koekresten erin..

maar zoals jij ook weet deed mijn 2.5 V6 van de B1 ook iets olie verbranden op versleten kleprubbers, af en toe een blauw walmpje, maar dat was zelfs zo weinig dat de uitlaat er niet eens Vuil of donker van werd.

Willem

Echt olieverbruik is als je’t gaat zien op de peilstok, of zodra een BC ’t aan gaat geven om kilometrag’es van een paar duizend lijkt me.
    Vervuiling van de olie is een ander punt, wat ook tot een gebruik (of te kort) kan leiden. Verbranding van brandstof- en condensresten. Daarom heb ik een hekel aan korte stukken. Soms ontkom je er helaas niet aan, en nou zal die van een paar x korte stukken ook niet gelijk verrot gaan, als de ververs interval maar aangepast wordt. Vaker, en bij minder kilometers al wisselen.

Wim als ik dit zo lees :) word ik steeds blijer met mijn eigen motor ..

hij ziet er vanaf de buitenkant niet zo schoon en fris uit zoals sommige hier op het forum .. maar hij zweet en lekt nergens :) helemaal olie schoon en als ik de olie dop eraf doe is hij ook heel netjes van binnen.

hij heeft nog geen merkbaar olie verlies laten zien dus ook prima :) en gaat als een trein … 190.000 km gelopen nu

alhoewel mijn Corsa Gsi vroeger ook geel van binnen eruit zag .. verbruikte die 1liter op de 1000 km … haha even een half uurtje autobahn en je kon weer een liter kwijt haha .. stond ik daar samen met een kameraad zijn mr2 olie bij te vullen om 3 uur nachts ja alles beter dan motor kapot

Auto laten staan :thumbdown Intrieur + Koppeling + versnellingsbak waren in orde. Distributiriem was rond de 160xxx vervangen zonder bewijs.

Als de auto bijv rolde op de koppeling en je deed de handrem omhoog dan gingen de wielen gewoon op en neer soort van trillen? Ik dacht gelijk achteras los of iets geks. Vertrouwde het voor geen meter. Als ik bij me calibra of astra de handrem omhoog trek… staan de wielen stil en slipt die maar geen gek getril niks.

En de kokerbalk bestuurders kant was rottig :( En her en der aan de onderkant begon die redelijk wat te roesten.

Teveel punten om hem dus niet mee te nemen helaas.

Het waren aardigen mensen. Ik had ook gezegt ik kan de km stand niet aflezen, lampje was kapot ofzo.
    Vervolgens kwam ik terug van de test rit en heb de plekjes enzo uitgelegt en loop daarna met me pa weer weg. Ze gingen toen even na de auto kijken en hoorde dat ze daarna het gas vol intrapte terwijl er klante waren geweest…… :thumbdown

Er zijn voor dat bedrag een hoop leuke veccies te koop :thumb
    Toevallig weet ik er 1 maar dat is richting Friesland
    Een b2 en een 1.8 …
    Tenzij je echt een v6 zoekt …
    Jammer dat die andere niks geworden is :???:

ik heb daar toevallig ook nog naar gekeken :p voro dat bedrag vond ik hem te mooi om waar te zijn, maar wat je zei over die achteras/handrem klopt wel : ik ervaarde dat tijdens het rijden op de a58 roosendaal ( woon zelf vlakbij st willibrord/theicke ) en alleen daaral kocht ik hem niet voor :) nu weet ik iig ook dat de onderkant rottig was :p zonde, want het was/is een pracht van een auto!

Verstandig Maurice.
    Helaas wel ’n beetje inherrent aan Vectra B, roest, zwakle onderstellen, etc.
    Dan is ’t ineens een hoop geld inderdaad.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.