keerring shakelbak

Forumindex Forums Modellen Manta keerring shakelbak

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225250

    Gisteren heb ik meegedaan aan een oldtimer rit in voorthuizen. Dit was tevens het eerste ritje dat de manta weer gereden heeft. Er was alleen 1 probleem, de keerring van de versnellingsbak lag eruit. Maar daar kun je opzich gewoon mee rijden. Nu konden wij alleen halverwege de rit niet meer schakelen en hebben de rit in de 3e versnelling uit gereden. Nu ga ik vanavond kijken of het misschien komt doordat de kopplingskabel misschien niet strak genoeg heeft gestaan. maar nu moet alsnog de keerring vervangen worden. Moet hiervoor de versnellingsbak gedemonteerd worden of zou je er vanaf de aandrijfas bij kunnen?

    Alvast bedankt.

    #17720145

    aandrijfas er ff af, en vervangen maar.

    schroefjes in de oude draaien,
    vervolgens met tang daaraan trekken,
    wat wrikken,
    LOS!

    met monteren geen schroevjes gebruiken he :D

    #17720146

    haha nee met monteren niet idd.

    Maar zoals ik had uitgelegd, maakt het niet uit dat ik met een lekke keerring ben gaan rijden? Want hij lekte natuurlijk wel aardig maar dit heeft lijkt mij niks te maken met het schakel probleem?

    #17720147

    verwacht dat je nu alle olie gewoon kwijt bent….
    t kan schadelijk zijn, maar hoeft niet altijd..
    met wat geluk is het bijvullen.. keering vernieuwen… en gaan :D

    #17720148

    ik heb hier nog wel een paar keeringen liggen emile

    #17720149

    Als die keerring d’r uit is zou ik zowiezo niet meer rijden.
    Ik ben eens het afsluitplaatje verloren uit de cardan waar die uit de
    bak gaat. Olie weg en veel lawaai uit de bak.
    Wagen gedépaneerd naar huis.
    Maar na olie opgieten en cardan te repareren zonder problemen
    nog jaren gereden.

    #17720150

    uitgaande heb ik ook bij GJ vandaan gehaald:wors

    #17720151

    Voordat ik een nieuwe keerring erin doet, wil ik hem eerst goed hebben schakelen.

    Ik heb de koppeling even goed afgesteld. Hij doet het wel beter maar hij schuift in zun 2 de tandwielen niet goed in elkaar. en in zun 1 schiet hij er soms uit..

    Is er een afstel mogelijkheid?

    Alvast bedanktking:king:

    #17720152

    origineel gepost door opelclanermelo
    ik heb hier nog wel een paar keeringen liggen emile

    nou kosten die krengen bij jou dan ???

    mot er nog 2 hebben :D

    #17720153

    Zo ik heb een andere schakel bak geregeld via via. Alleen zag later dat het een andere bak was. Er staat R25 op. met deze code:90342346199.

    Degene bij wie ik hem kon ophalen vertelde mij dat deze pas was te maken voor mijn blok. Weet iemand daar meer vanaf?

    Groeten!

    #17720154

    Uiteindelijk is alles pas te maken…

    Wat voor blok heb je erin liggen?

    #17720155

    Ik heb een 2.0 injectie en volgens mij is deze bak voor de omega als ik het goed heb.

    #17720156

    als de startmotor maar aan de goeie kant zit (kan bij een r25 links en rechts zitten )
    dan past het bij een b

    #17720157

    was daar de aandrijfas niet anders van?

    #17720158

    aandrijfas zeker

    maar het is idd makkelijk als de startmotor aan de goede kant zit anders gaat hij helemaal niet passen

    #17720159

    volgens mij past hij er wel onder alleen zit ik met de aansluiting op de aandrijfas idd.

    #17720160

    als je nu een manta 5 bak hebt (240 getrag), past die van een omega wel op je blok, maar de pook moet je dan ombouwen, en een tussenas maken, incl een schuifstuk, dus een andere 240 kopen is handiger.
    en als je eerst zorgt der er weer olie in de oude zit incl een nieuwe keering, kan je eerst kijken of je probleem verholpen is, want zoals al verteld hierboven, zonder olie kan je een bak kosten, maar hoeft niet, keering kost niet de hoofdprijs en olie ook niet, en is binnen een dagdeel wel te regelen, zelfs voor jouw wel denk ik.
    en als de bak wel stuk is, kan je alsnog een goed passende bak regelen

    #17720161

    origineel gepost door Ghanz

    origineel gepost door opelclanermelo
    ik heb hier nog wel een paar keeringen liggen emile

    nou kosten die krengen bij jou dan ???

    mot er nog 2 hebben :D

    3.50 bij de gemiddelde keerringen leverancier. Bij opel betaal je 30.00 meer

    #17720162

    die van gj zijn dubbel lips ofzo
    ik heb ze hier ook nog liggen moeten er ooit eens in,maar tyd he

    #17720163

    origineel gepost door 2000

    origineel gepost door Ghanz

    origineel gepost door opelclanermelo
    ik heb hier nog wel een paar keeringen liggen emile

    nou kosten die krengen bij jou dan ???

    mot er nog 2 hebben :D

    3.50 bij de gemiddelde keerringen leverancier. Bij opel betaal je 30.00 meer

    ja dat weet ik. maar die van de gemiddelde keerringleverancier was bij mij eens de verkeerde…
    of niet juist passend. dus die niet weer :D

    #17720164

    gj is er ook niet duur mee

    #17720165

    origineel gepost door gt/w
    als je nu een manta 5 bak hebt (240 getrag), past die van een omega wel op je blok, maar de pook moet je dan ombouwen, en een tussenas maken, incl een schuifstuk, dus een andere 240 kopen is handiger.
    en als je eerst zorgt der er weer olie in de oude zit incl een nieuwe keering, kan je eerst kijken of je probleem verholpen is, want zoals al verteld hierboven, zonder olie kan je een bak kosten, maar hoeft niet, keering kost niet de hoofdprijs en olie ook niet, en is binnen een dagdeel wel te regelen, zelfs voor jouw wel denk ik.
    en als de bak wel stuk is, kan je alsnog een goed passende bak regelen

    Oke bedankt, maar deze bak hoef ik niet uit te testen want hij is gewoon kapot. Wat misshcien ook een mogelijkheid is, is het achterste gedeelte van de getrag 240 eraf halen en deze over zetten op de R25 bak van de omega. dan is het probleem voor de aansluiting voor de aandrijfas ook gelijk verholpen. Is dit mogelijk?

    #17720166

    nee dat kun je wel vergeten.

    als je verstandig bent koop je een andere 240.
    das toch vele malen logischer, handiger en goedkoper…

    #17720167

    origineel gepost door Ghanz

    origineel gepost door 2000

    origineel gepost door Ghanz

    origineel gepost door opelclanermelo
    ik heb hier nog wel een paar keeringen liggen emile

    nou kosten die krengen bij jou dan ???

    mot er nog 2 hebben :D

    3.50 bij de gemiddelde keerringen leverancier. Bij opel betaal je 30.00 meer

    ja dat weet ik. maar die van de gemiddelde keerringleverancier was bij mij eens de verkeerde…
    of niet juist passend. dus die niet weer :D

    Klopt juiste maatvoering is idd wel eens een probleem bij die keeringen

    ik heb ze liggen idd dubbellips om inslijten van de keering op de aandrijfas op te lossen want vroeger deden ze bij het vervangen van de keering er een shim tussen om de plek van de lip te veranderen nou met deze dubbele lip hoeft dat niet meer

    kosten zijn incl verzenden binnen NL €7,50

    #17720168

    euw.. das wel helderweg goedkoper als wat ik besteld heb hahahaha

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.