karter ontluchtings slang sintra x2.2xe

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) karter ontluchtings slang sintra x2.2xe

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213129

    ben op zoek naar een karter ontluchtings slang voor onze sintra
    gaat om opel onderdeel nr 835812.
    deze slang is helaas niet meer te verkrijgen bij opel.
    dus als deze slang kapot is zullen we de auto moeten laten staan.
    of heeft iemand een andere optie hiervoor.
    hij zou ook te verkrijgen zijn via een usa autogarage/zaak
    maar daar kost dit slangetje van 25 cm 140 € (opel prijs was 34€)
    heb ook via de onderdelenlijn een oproepje lopen.

    #17537281

    Welke vorm heeft de slang? en wat is de diameter van de aansluitingen??

    Misschien kun je iets met de carterslang van een 2.0l 16V???, deze motoren lijken van buiten behoorlijk veel op elkaar.

    #17537282

    Of universele slang in dezelfde diameter.

    Willem

    #17537283

    zoals jullie zien zit er een kleine knik in de slang.
    ga woensdag naar opel in aken eens kijken of het daar wel te verkrijgen anders eens kijken bij een grote automaterialenzaak ( heuts ) hier bij ons.
    kreeg het advies van onze monteur om alleen de orginele te monteren inverband met de gassen die er door heen gaan.
    volgens hem kon ik ook een waterslang gebruiken maar die kon niet tegen de gassen uit het blok en zou veel sneller kapot gaan.
    de diameter van de slang binnen zou ongeveer 1 cm zijn en biuten ongeveer 2 cm.
    de slang is nog niet kapot maar is wel aan vervanging toe.
    de bocht die erin zou moet zitten is nu een knik geworden en zou de slang bijna dicht drukken.

    #17537284

    kan je gewoon vervangen voor een goede waterslang.

    jouw slang is vergaan door de olie die er doorheen is gekomen.

    Controleer eens de gasklep op vertstopt carterventilatie gaatje.

    daardoor gaat deze slang kapot namelijk.

    HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:

    Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.

    Demonteer gasklephuis:

    – Luchtslang afnemen
    – vacuum slangen afnemen
    – stekker(s) afnemen
    – gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
    – 4 moeren waar huis mee vastzit los maken

    edit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij

    opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen

    =================================================

    opboren van pijpje:

    * max 1mm groter maken

    – gasklephuis op zijn kop leggen

    – van buiten naar binnen

    foto van gasklephuis:

    nadat de gasklep is opgeboord:

    ==================================================

    EXTRA:

    maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger

    maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:

    – Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
    – probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.

    gasklep van bovenaf:

    Willem

    #17537285

    bedankt voor je antwoord willem,
    maar je hebt het tegen een leek wat betreft auto reparatie
    kan nog die slang los halen en vervangen dit word mij te technisch
    maar zal het voorlegen aan onze monteur die zij alleen orginele slang moest gebruiken.
    en dat brandstof huis heeft de opel dealer al een keer schoon gemaakt.
    ging zo`n lampje branden van het motorblokje op het dashboard en toen hebben ze dat schoongemaakt.

    #17537286

    willem
    heb de foto`s nog een goed bekeken maar de slang waar ik het over heb is een
    dikke slang die naast de dunne op het karter zit.
    en die dikke slang zit vast bovenop het brandstofhuis wat je ook op die tekening ziet.
    even gauw een foto gemaakt van die slang

    het is de rechtse slang de dikke geknikte, gaat mij erom of er iets anders voor in de plaats kan dan een orginele van opel die niet te krijgen is

    #17537287

    Mooie “how to” Willem :thumbup :thumbup

    #17537288

    die dikke slang verweerd doordat het pijpje van de dunne slang op de gasklep verstopt zit.

    @ Za4ra OPC en andere opel rijders.

    Geld voor de X20XEV / X20XER / Z20LET

    Deze Methode werkt ook op de X16XEL-II – Z16XE – X18XE1 – Z18XE.

    alleen bestaat de kans dat je na het opboren van de carterventilatie de motor opnieuw moet laten inleren.

    Willem

    #17537289

    origineel gepost door wim-v6
    die dikke slang verweerd doordat het pijpje van de dunne slang op de gasklep verstopt zit.

    @ Za4ra OPC en andere opel rijders.

    Geld voor de X20XEV / X20XER / Z20LET

    Deze Methode werkt ook op de X16XEL-II – Z16XE – X18XE1 – Z18XE.

    alleen bestaat de kans dat je na het opboren van de carterventilatie de motor opnieuw moet laten inleren.

    Willem

    oke, dank je wel zal het doorgeven maar wat is inleren of weet een automonteur dat.

    #17537290

    dan doen ze een algehele reset en kan hij wennen dacht ik zo, maar pin me er niet op vast.

    Inleren geld alleen voor de X16XEL-II / Z16XE / X18XE1 / Z18XE

    Willem

    #17537291

    vandaag bij opel aken geweest eens kijken of die de slang nog kon leveren.
    hij stond nog bij hun in de pc met en bedrag van 34 €, volgens het mannetje wat ons hielp
    kon het nog geleverd worden, dus meteen maar besteld.
    nu maar afwachten of dat zo is, krijgen een telefoontje als het binnen is.
    heb al 3 mensen gesproken en raden alle 3 af om een andere slang te gebruiken.
    kunnen we straks verder met andere klusjes aan de auto voor de keuring in december.

    #17537292

    Ik heb al zo vaak koelslangen geplaatst.

    Daar er GEEN olie meer doorheen komt als je het gaatje hebt opgeboord van de carterventilatie.

    ik heb er die al jaren met deze koelslang rond rijden, echter zonder problemen.

    Willem

    #17537293

    Het ergste wat er eigenlijk kan gebeuren is dat de (koelwater) slang wat eerder op kan lossen, maargoed voor een slang van €5,- ?? kun je hem makkelijk elk jaar vervangen.

    #17537294

    ja, en zoals ik al zeg, ik heb meerdere opels rijden met een goedkope koelslang erop, echter rijden ze allemaal nog met de zelfde slang na een jaar of 3 a 4.

    en de slang is ongeroerd en in dezelfde staat als toen ie nieuw was.

    zolang de carternetilatie goed werkt, komt er nagenoeg geen olie of oliedamp door dat buisje, maar ademt de motor er enkelt door.

    Willem

    #17537295

    heb een slang geplaats die heb ik gehaald bij een firma in tracktor onderdelen.
    ook voor een bedrag van 5€ oliebestendigd.

    heb het voorgesteld aan m`n monteur maar die rade het mij af om zo`n slang te plaatsen
    omdat die na 4 maanden kapot zou springen.
    jullie zullen wel gelijk hebben en hij ook maar ik ben een leek wat dat betreft.
    in ieder geval bedankt voor het beantwoorden en misschien tot ziens bij weer andere problemen.

    #17537296

    slang gaat echt niet kapot.

    er staat ten 1e 0,0 druk op, en ten 2e hij is oliebestendig…

    Beter kan niet haha…

    Willem

    #17537297

    ik bedoelde eigenlijk de waterslang die werd mij afgeraden zou maar 3 tot 4 maanden meegaan.
    heb nu een goede slang die heel blijft hoop ik al is ie van een tractor :P:P:P
    maar ja we kunnen wel verder discuseren erover, maar ik zit ermee.
    ieder geval het werkt nu, weer ga morgen eens kijken of ik m`n L-koplamp
    kan vernieuwen heb er vandaag 1 gehaald bij een sloperij bij ons in de buurt, 70 euries.
    we zijn nog niet klaar met de sintra voor december moet hij klaar zijn voor de keuring.
    zegt niet veel maar moet toch gebeuren allemaal.

    #17537298

    haha, komt ie:

    Koelwaterslang 4 jaar oud:

    Het grootste probleem van garagisten en dealers is, dat ze alles uit een boekje nemen, en niet uit de praktijk, en als je dus niet voor de praktijk (de beste oplossingen komen van uni garages en beun). dan zal je overal de originele onderdelen op moeten zetten omdat volgens het boekje GEEN ander onderdeel voldoet voor dat originele onderdeel en zijn werking.

    maargoed, dan zou je ook het pijpje in de gasklep niet op moeten boren, en dat doet een dealer weer wel!!!

    Willem

    Ik hoor al, dat het helemaal goed gaat komen met de

    #17537299

    geef mij m`n HONDA GOLDWING en die is 20 jaar oud en doet het nog prima onderdelen zijn ook nog te krijgen.
    het is dat we een auto nodig hebben voor andere zaken anders bleef ik bij m`n motor.
    deze heeft ook alles airco, radiocdspeler, mp3, zitcomfort, intercom, helpen elkaar ,trekhaak, groeten elkaar op de weg met de hand en niet met de beroemde vinger die krijgen we wel als we door de file rijden:P:P:P:P:P

    oke oke alleen jammer kan er geen 7 personen op menemen.

    #17537300

    Dat zijn inderdaad Pracht fietsen die Goldwings!!

    had er toen nog een uit de USA binnen gekregen

    was een 1500 V6, dat liep heerlijk

    Willem

    #17537301

    dit is een GL 1200 uit 1987 met de orginele kleur en motorblok 4cilinder boxxer.
    vergt wel wat onderhoud maar dan rij je wel wat.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.