Kadettje schrapen!

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadettje schrapen!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 57)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232089

    Hallo hier!
    Ben van plan om m’n VW Caddy mk1 (:X) weg te doen en er een mooie kadett e voor in de plaats te kopen!

    Plannen zijn om hem dan verschrikkelijk laag te laten gaan en ben bezig de opties op een rijtje te zetten!

    Nu ben ik heel bekend met Corsaas en niet zo erg thuis in het kadett gebeuren, dus hierbij vraag om hulp ;)

    Ik ben al zo ver:

    -Kan geen enkele schroefset vinden, maar heb vernomen dat astra setjes ook passen!

    -Achterschokkers zijn niet zo laag te krijgen als dat ik zou willen, passen Corsa schokkers en veren..?

    -Vind ik een voorpoot modje met wat speurwerk:

    Iemand ervaring mee?
    Is de fusee los te halen en te verplaatsen, of zal je dit met een hoop (pers) geweld voor elkaar krijgen en krijg je hier geen problemen met de homo?

    Maak mij wijzer!! :angel

    btw!
    Lucht is voor balonnen….

    #17809784

    Hier in de behuizing zit de demper geplaatst met een grote moer er boven. Na wat aanpassingen kan je dan de fussee wel een stuk hoger zetten maar komt dus de demper dichter op de homokineet.

    Je kan zelf wel zien hoever je echt zakken kan……

    Maar ik geloof dat er mooiere oplossingen zijn, je kan de schotel weg halen en vervolgens je eigenbouw schroefset gaan fabriceren.

    Er zijn kortere dempers te krijgen voor voorin. Maar of die zo laag kunnen?

    Je kan ook de veerschotel boven op….los kunnen slijpen en die een cm of wat hoger kunnen lassen. Scheelt ook weer iets, maar dan kom je weer dichter in de buurt van de motorkap.

    #17809785

    [rquote=1858335&tid=141836&author=Fearless]Hier in de behuizing zit de demper geplaatst met een grote moer er boven. Na wat aanpassingen kan je dan de fussee wel een stuk hoger zetten maar komt dus de demper dichter op de homokineet.
    [/rquote]

    Hoe zit dit vast dan?
    Wat ik begrijp is dat dit er los omheen geklemt zit, of zie ik dat verkeerd?

    #17809786

    Volgens mij zit dit vast gelast.

    En anders zit er een bout doorheen, en zit er een sleuf in het fuseestuk en een stripje op de demperhouder. ( kan me vergissen met de Fordjes….)

    Maar aan de foto van hierboven te zien is het gelast….

    #17809787

    [rquote=1858349&tid=141836&author=Fearless]Volgens mij zit dit vast gelast.

    En anders zit er een bout doorheen, en zit er een sleuf in het fuseestuk en een stripje op de demperhouder. ( kan me vergissen met de Fordjes….)

    Maar aan de foto van hierboven te zien is het gelast….[/rquote]

    Bout en sleuf zou ideaal zijn, is gewoon te spreiden en hoger te plaatsen, maar zie idd ook geen bout..

    Ik ga er van uit dat het fusee gietwerk is en de demperhouder van staal, dat zullen ze toch nooit verlassen…?

    #17809788

    Het bestaat dus wel…..een kant en klaar setje.

    De achterste zijn golf dempertjes.

    De losse veer en demper contstuctie vervangen voor zoiets is ideaal. en als je weer lager moet pas je de wielkast aan.

    #17809789

    Ok, het bestaat wel… :p
    Was deze ook al tegen gekomen, super set, maar ga geen KW centjes uitgeven als ik toch het circuit niet opga..
    En dit setje gaat mij ook nog niet laag genoeg :P
    Ik wil toch richting de -110, 120 gaan :D

    #17809790

    [rquote=1858386&tid=141836&author=Piele]
    Ik wil toch richting de -110, 120 gaan :D[/rquote]

    Ding komt straks niet eens de stoep meer op dan??! En wat voor banden ga je eronder leggen 155’s??:o

    Wel gaaf!king:

    #17809791

    165-45-15 om een 7j ;)
    Maar wie laag wil zijn, rijd om :D

    #17809792

    u2u e+b kadett ff die kan je misschien meer vertellen

    dacht dat hij nog een setje in de verkoop had

    #17809793

    vmaxx levert ook schroefsets

    #17809794

    Kan ze niet vinden op de site :S
    Alleen die voor een Astra, maar past dat nou dan..?

    #17809795

    astra F past

    alleen toplagers overzetten

    #17809796

    als je een schroefset wilt voor een E kadett dan moet je wel je poten opsturen..

    #17809797

    Je kan ook speciale toplager schotels krijgen.
    Die steken een stukje door het gat van de bovenste bevestiging van de veerpoot heen, waardoor de schokdemper hoger vast komt te zitten en de auto dus lager ligt.
    Schijnt 10-15 mm te schelen.

    Zoiets dus :

    #17809798

    [rquote=1858874&tid=141836&author=CommoCruiser]Je kan ook speciale toplager schotels krijgen.
    Die steken een stukje door het gat van de bovenste bevestiging van de veerpoot heen, waardoor de schokdemper hoger vast komt te zitten en de auto dus lager ligt.
    Schijnt 10-15 mm te schelen.

    Zoiets dus :
    [/rquote]

    Dat scheelt alweer een stuk!
    Waar is dat te krijgen?


    @Glenn

    Bedoel je die van KW?

    Ben benieuwd of schokkers van een corsa a/b ook zullen passen achter, eveneens hulpveren, dit wordt geloof ik ook bij een D gedaan..

    Iemand toevallig wat duidelijke fotos van een kadett voorpoot, vooral van het fusee gedeelte!

    #17809799

    ik heb er corsa schokbrekers onder gehad, onder de D kadett, maarre dat is echt dramatisch hoor :) Kun je beter een goede set kadett dempers laten inkorten.

    #17809800

    [rquote=1858930&tid=141836&author=custom]ik heb er corsa schokbrekers onder gehad, onder de D kadett, maarre dat is echt dramatisch hoor :) Kun je beter een goede set kadett dempers laten inkorten.[/rquote]

    Hahaha! :P
    Dramatisch in de trend van ze zijn te slap of te kort?

    #17809801

    hoi,
    ik had inderdaat een set te koop maar die is al weg.
    pipo op het forum kan ze voor je maken als het goed is tot -120mm
    en zijn prijzen vind ik mee vallen.

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=127915#pid1690056

    #17809802

    Dus Pipo kan custom schoefsetjes maken, maar hij perst ook veren na!
    Was al helemaal vergeten, ooit voor een corsa gevraagd, maar kwam daarmee niet laag genoeg.
    Maar er zit dus ietsjes meer speling in Kadett veren :D

    Dit was mijn inspiratie, in mijn ogen 1 van de mooiste Dettjes ooit…

    #17809803

    hey, even terugkomend op jou u2u,

    ik had onder mijn kadett een verlaging van -90 mm voorzeide
    en -80 mm achterzeide ( door audio uiteindelijk ook -90 mm achter)

    veren waren orineel -80mm maar de voorveren heb ik via via na kunne persen tot -90mm.

    De schokdempers had ik van koni geel voorzeide 40mm kortere dempers en achter 50mm kortere dempers.

    Ik had 16″ calibra turbo velgen erop (5 gaats) et 49 met een 195-45-16 bandje erop.

    en hier met 9×16 et 15 215-35-16 bandje ( wielkasten moeten wel aangepast worden )


    op de foto zie je dat hij eigenlijk met het zijscherm op de band ligt zakte nog iets met verbrede kasten

    greets Sai-Man

    #17809804

    [rquote=1858892&tid=141836&author=Piele][rquote=1858874&tid=141836&author=CommoCruiser]Je kan ook speciale toplager schotels krijgen.
    Die steken een stukje door het gat van de bovenste bevestiging van de veerpoot heen, waardoor de schokdemper hoger vast komt te zitten en de auto dus lager ligt.
    Schijnt 10-15 mm te schelen.

    Zoiets dus :
    [/rquote]

    Dat scheelt alweer een stuk!
    Waar is dat te krijgen?


    @Glenn

    Bedoel je die van KW?

    Ben benieuwd of schokkers van een corsa a/b ook zullen passen achter, eveneens hulpveren, dit wordt geloof ik ook bij een D gedaan..

    Iemand toevallig wat duidelijke fotos van een kadett voorpoot, vooral van het fusee gedeelte! [/rquote]

    Sowieso moet een E kadett poot ( of D kadett of astra F ) worden aangepast voor een schroefset. Het fusee gedeelte is 1 met de rest.. niet zoals bij een Corsa dus of zoals je Caddy.. Dat set van KW wat Fearless poste zijn E kadett voorpoten. Daar kun je het goed zien dat het 1 deel is.

    #17809805

    @Glenn
    Okee, duidelijk!
    Vind er toch berichten over dat het mogelijk is, maar denk dat jullie er meer in handen hebben gehad dan mij… ;)
    Zie wel las randen bij dat KW setje en niet zo snel bij fotos van een orginele poot, hoe zit dat..?


    @Sai-man

    Dat gaat goed laag!
    Wat voor ET zijn die laatste velgen eigenlijk, lijkt me redelijk laag!
    Ben ook wel eens benieuwd tot hoe ver ik kan gaan, met aanpassingen van de liggende binnenranden voor en achter!

    Heb nu 2 sets die ik allebij wel zou willen monteren,
    OZ Turbo 15″ et15 en BBS RM 15″ ET33, de 2e lijkt me goed te doen, komen toch zwaar getrokken banden onder, maar die ET 15 lijkt me een beetje overkill niet…? :-D

    #17809806

    het laatste setje velgen is 9×16 et 15 met 215-35-16 band

    de wielkasten heb ik toendertijd laten aanpassen…

    voorkant..

    achterkant..

    greets Sai-Man

    #17809807

    nou v-maxx zelf verkoopt geen sets maar ik heb ze laten maken door iemand met nieuwe delen van een schroefset van v-maxx.met standaart poten kun je eigenlijk niet lager dan -80 omdat er dan geen bumpstops meer onder liggen.en de stuurarmen komen tegen de binnescheremen aan.de ingekorte verie die ik had waren +-5 cm korter dan de standaart poten.dus als je die zonder aanslang rubber gebruikt zou je met de wielen los van de grond liggen:P dus 130mm lager.maar met de bumpstop gehalveert er tussen kwam hij volgensmij op -100/110.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 57)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.