kadett rijdt niet als vroeger

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett rijdt niet als vroeger

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223099

    Goede middag iedereen,

    mijn kadett doet een beetje raar laatste tijd,

    hij loopt stationair niet helemaal lekker, soms 500 toeren,

    heb de slang van de stappen motor al dicht geknepen, toen viel de moter uit bij stationair draaien. dit zou moeten betekenen dat hij geen valse lucht trekt.

    ook trekt de moter volgens mij minder op als voorheen,

    en bij 180 begint hij al moeilijk te doen, en bij 190 is de koek echt op, terwijl hij voorheen 220 wel haalde,

    ik ga eerdaags de temp sensor vervangen die achter in het thermostaathuis zit, ook wou ik de lamdasonde nieuw kopen maar die zit op 220 euro, en dat werd me ff te gek, om zo maar te proberen,

    ik heb geen mm lampje zien branden, dus wss geen storingen opgeslagen,

    iemand enig idee?

    #17695186

    Brandstofdruk?

    Geen idee hoor…

    #17695187

    -offtopic Is je snelheidsmeter de waarheid gaan vertellen :jerry:jerry

    Ik denk iets in de richting van:
    – valse lucht
    – gare stappenmotor
    – Bougies versleten
    – Brandstofdruk te laag
    – verdelerkap / rotor gaar (komt toch wel vaak voor bij deze motoren).
    – Luchtweger (misschien een keer een Backfire gehad??)

    Willem

    #17695188

    resent is vervangen de bdr (nu instelbaar) maar rij nog op originele druk,
    ik had er zowel last van met de originele als de instelbare,

    boegies zijn net vervangen

    lucht weger ook al gewisseld voor een andere

    dan blijft valse lucht of verdelerkap roter over, of stappen moter

    verdelerkap en roter, en kabels heb ik 2 jaar geleden vervangen en sinds dien miss 20.000 gereden,

    stappen moter kan ik proberen maar volgens mij is die prima :)

    kan dit niet liggen aan de lamdasonde sensor?

    #17695189

    ik zou in 1e instantie gaan voor stappen motor, en temp sensor zou ik ook vervangen kost 12 euro.
    kan eventueel aan je lambda liggen maar dan zou je toch een storing moeten krijgen neem ik aan…

    #17695190

    lambda welke verkeerde waarden geeft zou geen storing geven..

    alleen als ie GEEN signaal geeft.

    Toch even de verdelerkap nakijken denk ik zo.

    ik was ook ineens de middenpunt kwijt, niet dat ie rotter liep, maar sleog meer over bij stationair.

    Willem

    #17695191

    heb net ff gemeet met sw16v,

    die heeft de boel uitgelezen en ook naar de waardes van de sensoren gekeken, zo snel konden we niks raars vinden. op 1 ding na

    code 65, ik moet nog ff uitzoeken wat dat precies inhoud, had iets meen ik met het stationair co te maken.

    maar dit betekend niet dat het 100% goed is, de sensoren kunnen van af een bepaalde waarde/ temp verkeerde waardes gaan geven,

    om hier achter te komen zouden we ff 180 a 190 moeten rijden. (met dat ding er aan)maar dat leek me geen goed idee sinds het spits was.

    het kutte is dat de auto wel goed liep toen hij uitgelezen werd dus deed de storing wss niet voor :( :fy1

    #17695192

    edit, inmiddels geprobeerd,

    andere luchtweger
    nieuwe boegies,
    verdeler kap rotor nagekeken en zijn goed, kabels pas 2 jaar oud.
    geëxperimenteerd met hogere benzine druk, maakt niks uit
    kunststof benzine leidingen
    c20let brandstofpomp
    andere benzine filter
    water temp sensor voor de ecu vervangen

    maar dit alles mocht helaas niet baten :( nogsteeds maar 180 en moeilijk doen.

    iemand nog suggesties?

    btw als iemand nog een ecu met kabelboom heeft liggen met 3 rijen dan ben ik geintreseerd (mits afkomstig van een kadett gsi (vanwegen de check control functies.

    #17695193

    weet niet of je nog een extra ecu heb anders kan je die nog even proberen.
    ze gaan niet vaak kapot maar heb het zelf nu toch 2 keer gehad.

    #17695194

    origineel gepost door testdrive
    weet niet of je nog een extra ecu heb anders kan je die nog even proberen.
    ze gaan niet vaak kapot maar heb het zelf nu toch 2 keer gehad.

    Ik ook al een keer…

    #17695195

    het is een 2 rijige ecu, voor de rest rijdt hij prima, (op dit moment)

    hij wilt alleen niet harder als 180/190

    nou moet ik dat ook niet rijden van wegen de cabrio kap die daar niet op gemaakt is.

    maar toch ik hou er niet van om rond te rijden met een storing..

    en zou de ecu kapot kunnen zijn terwijl de motor het nog wel doet?

    #17695196

    heb inmiddels de stappenmotor schoon gemaakt en wat stekkers ingespoten.

    vandaag ff op de duitse autobaan (2x 3 kwartier :D) 206 aangetikt, eerder deed hij 220 maar dat was met een ander uitlaat systeem meen ik, 53 mm zonder kat zonder midden demper en een lege eind demper wellicht dat dit het verschilt maakt

    ik denk dat het nu weer goed is.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.