kadett nu ook dood.

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett nu ook dood.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 118)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245567

    mijn d kadett heeft ook in de steekgelaten.
    is nu al de 3 opel wat mij laat staan.

    ik ben klaar met slopel.
    ik verkoop de manta kadett en astra.
    en stap over naar vw

    #17979925

    Mijn vw’s stopten er ook wel eens mee… :hmmz
    Mn Ekadett Gsi heeft me nog Nooooooooooooooooooooit zomaar laten staan.
    :jerry

    Ik wilde er nog bij vragen wat er dan met de d_kadett is?!

    #17979926

    Tja d-kadett, die kwam uit toen ik geboren werd, als ie nu pas voor de eerste keer de brui aangeeft: Topkwaliteit waar Todyota alleen maar van kan dromen ;) Gelukkig gaan VW’s nooit kapot :hmmz

    #17979927

    het blok is vastgelopen.
    is de 2e al binnen 1 jaar.
    heb nu hier 3 opels op de dam.
    waar het er 2 niet meer van doen.

    heb in totaal meer dan 40 auto’s gereden.
    waarvan de opels steeds kapot gingen of problemen hadden.
    zelfs de deawoo nexia (nep opel )

    en blok om zetten kan ik hiet ook niet doen.
    geen tijd geen motortakel hier.
    ben er dus stront flauw van.

    #17979928

    Of je koopt gewoon een wat nieuwere zoals een Corsa of een Astra in plaats van een brakke oldtimer. :thumbup

    #17979929

    astra hebben we ook.
    maar dan betaal ik belasting voor 2 auto’s
    en betalen is geen hobby van mij.
    ben nog aan het denken.
    wat te doen.
    denk er aan om 2 weg te doen voor 1

    #17979930

    Zou idd voor dagelijks verbruik een nieuwere Opel kopen, bijv Astra F zoals je hebt of bijv. een Corsa B/Vectra A/B.

    #17979931

    het licht niet altijd aan de autos ook hoe ze worden onderhouden en hoe je er mee rijd

    #17979932

    nou ik heb wat anders gevonden.
    als ik de manta kan verkopen.
    dan ga ik die halen.
    ik heb mijn oog laten vallen op een saab.

    ik rij altijd normaal met mijn auto’s.
    wel 120 km per dag.
    maar wordt altijd rustig mee gereden ik kom niet boven de 120 uit.

    #17979933

    Tjah, oude auto’s hebben regelmatig onderhoud nodig en gaan vaak/vaker kapot.

    A manta’s en c Kadettjes waren ook wel echt tot op de draad versleten na 100.000 km.

    wil je betrouwbaarder rijden dan zal je iets nieuwers moeten kopen.
    autorijden kost nou eenmaal geld. Dat wat je nu bespaard hebt op wegenbelasting had je aan onderhoud kunnen besteden.

    Van andere merken heb ik maar heel weinig verstand. Wel kan ik je afraden om alfa te gaan rijden. Hier is regelmatig iets kapot aan en tamelijk prijzig om te vervangen. (waterpompje opel: €25.-, waterpompje alfa: 110.-)

    Keep us posted

    #17979934

    Een saab is ook niet het toppunt van betrouwbaarheid ;) En nog duur in onderhoud ook.

    #17979935

    @brobbel1 wrote:

    mijn d kadett heeft ook in de steekgelaten.
    is nu al de 3 opel wat mij laat staan.

    ik ben klaar met slopel.
    ik verkoop de manta kadett en astra.
    en stap over naar vw

    Hoije,

    Nee maar iedereen kan wel eens pech hebben in zijn leven en vooral met oldtimers.

    Vw is niet bepaald beter in mijn ogen en klachten wat ik al heb gehoord en gelezen.

    #17979936

    Tjong, alle Opels van je hebben problemen ??
    Oke, wel vaag.
    Ik gebruik mn Oldtimer astra F GLS uit 1992 op LPG met 480.000 km erop dagelijks.
    Rijdt soms 1000 in 1 weekend. Maar storingen ???
    nee, wel eens een kapotte startmotor/dynamo/accu waardoor hij mij laat staan.
    Maar daarmee wil mn F alleen maar aangeven dat ie even rust nodig heeft king:
    Dus hoe jij dat hebt weet ik niet.
    In elk geval sucess met de zoektocht naar een beter auto !!

    Rik :)

    #17979937

    @kaneelschep wrote:

    Een saab is ook niet het toppunt van betrouwbaarheid ;) En nog duur in onderhoud ook.

    Rij je zelf een Saab?

    #17979938

    ..

    #17979939

    Dan zou ik gaan voor een Volvo V40!Die kunnen echt tegen een stootje en zijn echt niet duur.Dat lijkt maar zo.
    Ik heb er ok 1 met 235.000 km op de teller en gewooon doorgaan!
    gr Marcel.

    #17979940

    volvo heeft wel een goede naam ,maar ook deze kan kapot,bij mij in de garage stond er 1
    3 maanden oud met vast gelopen motor en waar eerder al de waterpomp van was vervangen.
    dus zo als geschreven aan elk merk kan wel wat mankeren.
    vgr ton.

    #17979941

    Dat blijft natuurlijk zo.
    Zelfs je fiets kan kapot gaan.
    Er is geen enkele auto in de wereld die nooit kapot kan gaan.

    Maar voorlopig ben ik best tevreden met de V40.Van de week de dahboardlampjes vervangen achter de kachel unit.
    Echt 15 minuten werk!

    Maargoed,de TS moet natuurlijk een keus maken.

    #17979942

    Volvo? BAGH! :puke Je gaat toch ook niet alvast je zwemvest aan doen als je op een zomers dagje het strand op gaat?? :jerry

    En wat de betrouwbaarheid betreft, al die overtollige kilo’s steeds remmen en optrekken, ik spreek uit ervaring dat die Volvo’s ook stuk kunnen en dat dat een pijnlijk kostbare aangelegenheid kan zijn….

    Saab is wel leuk hoor, maar spareparts kan een probleem worden, ook voor een vrij nieuwe…

    Zou lekker een Opel blijven rijden, maar dan wel een goede. Blokkies als C14NZ en C16NZ, C20NE zijn voor zover ik de collectieve ervaringen er mee heb kunnen peilen zo betrouwbaar als wat!

    En als je dan echt niks geeft om uitstraling en iets betrouwbaars zoekt neem dan een Honda Jazz bijvoorbeeld, die dingen komen al jaren als beste uit de betrouwbaarheidstests en zijn aangetoond de auto’s waar de wegenwacht het minst voor op pad hoeft.

    #17979943

    @Kadettgek wrote:

    Van andere merken heb ik maar heel weinig verstand. Wel kan ik je afraden om alfa te gaan rijden. Hier is regelmatig iets kapot aan en tamelijk prijzig om te vervangen. (waterpompje opel: €25.-, waterpompje alfa: 110.-)

    Ik rij al 12 jaar verschillende oudere Alfa’s en kan wel zeggen dat het geen extreem dure auto’s zijn in onderhoud. Vooral de transaxle modellen als de 75 zijn technisch erg goed en sterk. Meestal is het grootste probleem de staat van de carrosserie. ;) Onderdelen zijn wel wat duurder als bij opel maar dat is logisch als je de verkoopaantallen bekijkt. ;) Met de Alfa rijd je wel iets excusievers natuurlijk. :jerry De modernere Alfa’s heb ik het niet zo op, die 16v motoren uit de 156 zijn bagger bv. Diesels zijn wel erg goed!

    Beste dagelijkse oldtimer is een Mercedes. Alles nog voor te krijgen tegen redelijke prijzen, goede techniek en degelijk gebouwd. De modellen uit de jaren 80 behoren tot de beste auto’s ooit gebouwd.

    En niet alleen oldtimers hebben problemen hoor. Kijk maar eens hoevaak er tegenwoordig draagarmen e.d. vervangen moeten worden bij auto’s, vroeger was dat toch allemaal wat degelijker uitgevoerd. :???:

    #17979944

    Tja, maar na de stormvloed van geimporteerde Mercedessen is dat ook al niet bepaald meer een exclusieve verschijning. Zou zelfs niet zo’n ding met origineel nederlands kenteken meer gaan rijden…

    #17979945

    Het probleem met excusiviteit is dat er meestal een prijskaartje aan hangt… Het betekent namelijk automatisch dat onderdelen dan ook minder makkelijk verkrijgbaar en dus duurder zijn. ;) Niks is zo vervelend als je auto moeten laten staan omdat je op een of ander onderdeel moet wachten dat je iet geleverd kunt krijgen. :swear

    #17979946

    Geef mij maar een exclusief carrosserie met lekker algemeen toegepaste techniek… Sommige Opels voldoen daar wel aan….

    #17979947
    #17979948

    pm gelezen zal er nog ff mijn hoofd over breken.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 118)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.