kadett–nexia

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett–nexia

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur

zit er op de nexia nog kadett tecniek of is het enkel de boddy die gelijkend is

iemand ervaring met nexia evt aandachtspunten ,wil er 1 kopen op lpg

ik weet dat het geen opel is maar denk wel dat er hiermensen zijn die info hebben bijv dank

het is meer gelijkend.

bv de voorruit past niet.
    kachel is anders.
    bak lijkt op een f16.
    veerpoten en schokdempers zijn wel weer uitwisselbaar.

theun

bak IS een f16.

staat er ook op namelijk

Ik had een E uit ’90 waar werkelijk alles onder de motorkap de naam Daewoo droeg….:cool:

zijn er nog speciale dingen om op te letten evt
    doet zo n 1.5 het nog beetje goed?

vraag het eens aan jblfreak die heeft er 1 gehad

origineel gepost door eddepet007
    zijn er nog speciale dingen om op te letten evt
    doet zo n 1.5 het nog beetje goed?

Veel Duitsers trekken die 1.5 (al dan niet de 16V) eruit en hangen er een C20NE in. Ongeveer net zoveel vermogen, maar daarbij veel betrouwbaarder. Die 1.5 schijnt nogal een brakke motor te zijn, de 16V al helemaal.

Groeten,
    Mischa

Even off topic, Hij word nog steeds gebouwd btw de nexia, de e kadett leeft dus nog steeds!

Check die uitlaten! king:

De nexia’s willen eigenlijk ook best roesten op dezelfde punten waar de kadett dat ook doet.

k heb er een voor sloop gehad

die f16 kan je best gebruiken in een kadett alleen moet je dan het hydro mechanisme vervangen door een met kabel (voor druklager ) of alles ombouwen naar hydro

over die 1.5 blokjes weet k niet mijne wilde niet lopen door een bobine (was toch een sloper dus niet echt belangrijk )

qwa roest kan he mee vallen maar ze kunnen ook wel de plekken hebben (mijne viel opzich mee )

origineel gepost door Astraman
    Even off topic, Hij word nog steeds gebouwd btw de nexia, de e kadett leeft dus nog steeds!

Check die uitlaten! king:

De nexia’s willen eigenlijk ook best roesten op dezelfde punten waar de kadett dat ook doet.

wel de bom als je zo’n nexia koopt en alles over bouwt op een e kadett:jerry

spiegels en dashbord enz….

kan je nagaan wat een goed ontwerp het was,het is nog steeds een leuk ogende wagen,beter als een logan ofzo.
    en dat voor een modelletje van 25 jaar geleden.
    Denk als je dat hier op de markt zet voor iets van 8 of 9000 euro dat t nog wel verkoopt ook.
    Is de 3 deurs er ook nog,of alleen de sedan?

Vind hem nog best wel mooi :D
    Mooie corsa velgen ook trouwens :P

ja idd gaaf!! deze had ik nog nooit gezien!

leuk dash en spiegels idd :P

dat dat dash makkelijk over te zetten zijn :P?

http://www.youtube.com/watch?v=tgZBpJcRxtE&feature=player_embedded#!

geen idee, wat ie zegt maar loopt de wgaen helemaal door.

Ik heb er geen 3 deurs van gevonden nog op internet, hij is er dus alleen nog als sedan denk ik.

de opbouw lijkt best nog veel op kadett

zul je hier niet veel tegen komen denk k

die wat ik vandaag wou kopen ging niet door,
    maar iemand wat meer info over de 1.5 jes die er in liggen icm lpg ?

ben benieuwd

me vader had een 1.5 16v op g3 en reed gewoon goed, als de distributie niet was geknapt dan had me vader hem zeker gehouden, reed gewoon lekker en spotgoedkoop.

en qua onderhoud tjsa er is best veel aan vernieuwd toen maar de km stand was dan ook bijna 300.000km

ik zou als ik jouw was gewoon een proefritje erin maken:D

origineel gepost door M~Ven qua onderhoud tjsa er is best veel aan vernieuwd toen maar de km stand was dan ook bijna 300.000km

Dat valt in het geheel niet tegen. Nu kan het natuurlijk zijn dat je vader geluk heeft gehad. Met hetzelfde gemak kunnen die Duitsers die overstappen op de Opel motor gewoon niet rijden :D:D:D

Groeten,
    Mischa

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.