Kadett met veel te hoog co

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett met veel te hoog co

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216628

    Ik zit met mijn Kadett aan een veeeel te hoog co waarde.
    De co ligt rond de 8.0 en de lambda rond de 0.80
    Oftewel veeeeeeeel te rijk :thumbdown

    Vraag me af wat er nou aan de hand is zodat ik dat kan oplossen want dit gaat me voor de apk problemen geven :(

    Het is een C20NE met lexmaul inlaat en uitlaatspruit, zitten C20XE injectors in en een RVS uitlaat zonder kat…

    :hmmz

    #17599100

    loopt de auto verder wel goed ?
    mijn eerste gedachte zou zijn lambde of temp sensor van het koelwater
    boven de dynamo
    in ieder geval succes met zoeken

    grtz

    #17599101

    Vaak zijn het simpel dinge zoals een lambdasensor die nie meer regelt. of een tempsensortje.

    Kan die wel zonder kat qua uitlaatgas?

    #17599102

    jaa tis een 1985 dus een co van 3.5 is voor de apk goed

    de auto loopt verder wel goed…
    temp sensor is al vervangen

    denk toch de lambda… iemand een idee hoe ik die kan testen?

    #17599103

    De stuurdraad meten met een multimeter.

    Koud = vast op0.45v
    warm schommelt het van 0.1 naar0.9v

    #17599104

    geven de injectoren dit probleem niet dan ? een maatje van me had voor de gein een keer G40 injectoren in zen 1300 multipointje gezet ( vw polo ) maar daar kwam de benzine bijna letterlijk uit de uitlaat..

    #17599105

    mijn vermoeden is ook de injectoren, als dit opgelost is dan zal de auto ook wel een stuk fijner rijden!!

    #17599106

    ik zie het nut ook niet zo om die injectoren van een c20xe erin te zetten, tenzij de rest ook is aangepast (chip)

    dus ik zet ook in op de injectoren :jerry

    #17599107

    1985 ??

    Heel gauw die lambda-sonde uitschakelen !
    Pin 27 (zo uit m’n hoofd, check het even in het schema) aan massa leggen en stekker lambda sonde lostrekken.
    Daarna lekker CO afstellen.

    Hoop dat het lukt, die XE-injectoren storten 25% meer als NE’s.

    Bosch 0280150725 (C20NE) Zwart 200cc/min @ 3bar / 15,9 ohm
    Bosch 0280150744 (C20XE 2.5 Motronic) Beige 250cc/min @ 3bar / 15,9 ohm
    Bosch 0280150427 (C20XE 2.8 Motronic) Blauw 250cc/min @ 3bar / 15,9 ohm

    #17599108

    en ik zie door de aanpassingen aan de motor niet meteen 25% extra lucht erin komen, anders zou het vermogen ook met 25% toenemen ( = 115 x 1,25 = 144pk )

    #17599109

    had ze nog liggen die injectoren…
    met de NE injectoren ook alleen maar problemen :puke

    #17599110

    ne zeg je he, er wordt vaak met de luchtweger geknoeid om een rijker mengsel te krijgen, kan je zien dat ie open is geweest?? Misschien vervangen voor een andere. . . Het ding moet zonder kat makkelijk onder die 3,5% kunnen!!

    #17599111

    origineel gepost door folkyc20xe
    ne zeg je he, er wordt vaak met de luchtweger geknoeid om een rijker mengsel te krijgen, kan je zien dat ie open is geweest?? Misschien vervangen voor een andere. . . Het ding moet zonder kat makkelijk onder die 3,5% kunnen!!

    Niet als de injectoren 25% meer inspuiten, zonder dat het motormanagement het weet.
    Lambdaregeling is alleen maar een fijnafstelling, die vangt zo’n verschil niet op.

    Maar inderdaad kan je wel even kijken of het zwarte kunststof kapje van je luchthoeveelheidsmeter eraf is geweest. Zit er dan meestal weer op gekit.

    #17599112

    C20XE injectors zijn bijna zeker het probleem. had ik destijds ook….

    gewone NE er weer in, toen was het goed

    #17599113

    Heb het even nagekeken in het schema, het is inderdaad pin 27 aan massa om van C20NE naar 20NE te gaan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.