kadett gsi 2,5 V6

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 182 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 maanden geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 2,156)
  • Auteur
    Berichten
  • #17353180

    Oh sorry :P ja dat was ik ff vergeten ;) ik dacht apk keuring :P:P:P

    #17353181

    k weet het helaas nog niet hoop morgen meer te weten

    #17353182

    je kunt toch meten op de startmotor of je daar spanning heb als hij op contact staat?
    daar mag alleen spanning op staan tijdens het starten en niet als hij op contact staat

    welke kabelboom heb je aan de dynamo en startmotor zitten ?
    en gaat je mm lampje branden als je hem op contact zet ?

    je hebt toch niet de geschakelde plus die in de kadett stekker aan de linker kant zit wel goed aan gesloten?
    v6 kabelboom heeft een aparte stekker voor de schakelde plus

    niet dat je met aansluiten het ff verkeerd heb aan gesloten

    het is maar een tipje :P

    #17353183

    is een ronde stekker op de v6

    de geschakelde + is een losse draad dat wist ik

    zal m morgen nog op de motor meten

    had hem gemeten op de boom van de dett daar had ik geen spanning

    #17353184

    eyyy maatje,

    en nog wat wijzer geworden ?

    gr vinc

    #17353185

    bullshit?, ik heb het over je diff, niet over je tandwielen in je bak. Of wil je zeggen dat je als je auto rolt je aandrijfassen loos draaien? en er niks in je bak draait?

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door Corsa16V
    Als je auto niet in ze versnelling staat en hij staat stil draait er echt niks in je bak hoor. Zodra je auto word gesleept wel want dan drijven je aandrijfassen je diff. aan.
    Geen bakolie in je bak kan geen kwaad mits hij stilstaat.

    bullshit:o

    pas als je de koppeling intrapt staat je bak stil
    (mits de auto stilstaat);)

    je price as draaid wel mee ook als die niet in z,n versnelling staat

    maar tis vrij simpel

    maakt ie die herrie ook als je de koppeling intrapt

    dan komt het dus niet uit je bak;)

    #17353186

    k heb t met beide bakken dus daar zit het probleem niet

    zo weer even rommelen en hoop vanaaf met me maatje er bij meer te weten te komen

    #17353187

    @corsa16V

    Als je nu eens goed leest wat ik heb geschreven, en wat anderen schrijven!!! ….

    Je bak gaat ervan kapot. Ook al rij je er niet mee!

    Ik heb het nooit gehad over aandrijfassen, die loos draaien grapjas …

    Ga hier ook niet verder op in.

    Ik probeer met mijn kennis iemand te helpen, ben automonteur geweest, en heb heel veel ervaring.

    Jij kraamt soms nogal onzin uit, en doordat je weinig kennis hebt van zaken, breng je anderen mensen op het verkeerde spoor. Straks geef jij advies, en diegene voert dat uit. Met gevolg dat straks er iets kapot loopt. EN DAN??? Ga jij het dan vergoeden?

    Neem geen risico en vul die bak met OLIE!

    Just my 2 cents :P


    @jbl
    .

    Heb je het al opgelost met de startmotor?
    En al even gevoeld aan het lagertje wat in het vliegwiel zit?

    #17353188

    ben nog bezig geweest

    alleen niet met de starter maar lager in vliegwiel ? waar zit die dan weet eigenlijk geen lagen in t vliegwiel?

    maar

    even gekeken naar de distrieriem

    nu zag/merkte ik dat let op

    de looprol tussen de 2 tandwielen speling op zat deze kon ik met de hand losdraaien en de riem aan beide kanten van die rol was redelijk slap

    nu vermoed ik dat de riem over de rol aan het slippen is geweest

    gaat om deze rol

    gelukkig staat alles nog op tijd

    had m even met een sleutel gedraaid en nu kan ik de rol niet bewegen en staat de riem weer goed strak

    wat denken jullie ?

    greets

    #17353189

    niet meer starten, alles vervangen

    #17353190

    in het vliegwiel zit geen lager
    maar die rol in je distri moet gewoon kunnen draaien hoor
    maar als je hem niet goed vast heb gezet kan daar ook dat geluid van daan komen

    #17353191

    ZOO dan, jij hebt een porsie geluk gehad zeg!

    In het vliegwiel, waar ruimte is voor de prise as. Zit een klein lagertje, even voelen of hij niet vierkant aanvoelt.
    Die kunnen erg veel herrie veroorzaken!

    Kan zijn dat er bij jou type blok dit niet zit!

    #17353192

    vliegwiel zit een gewoon rond gat dat over de krukas schuift

    prise as gaat door de koppelingsplaat in de krukas

    zit geen lagertje in

    de looprol zit wel goed vast maar denk dat de riem niet goed strak heeft gestaan en over de rol is gaan zingen

    #17353193

    net even bij h-base zitten kijken voor de onderdelen van de riem maar welke moet k precies hebben kom er even niet uit

    iemand die t weet

    #17353194

    neem ff contact op met rallyastra..

    Distributieriem van zo’n v6 is best lastig en er zit een volgorde van spannen in dacht ik… Heb het ooit eens bij een Saab 900 V6 gedaan (zelfde motor) maar dat was toen best opletten..

    #17353195

    heej,
    net project!!
    ik heb wel wat voor je wat je kan helpen,dat is namelijk een LOGIN van partscat ( brezan catalogus )
    zelfde als hbase,alleen zijn de technische gegevens wat uitgebreider

    http://www.partscat.eu

    staan ook alle aanhaalmomenten enzo

    greetz

    Marc

    #17353196

    je eigen inloggegevens…….geweldig…..:hmmz

    #17353197

    thanks trpower

    is idd makkelijk te vinden zo

    eens kijken naar de dichstbijzijne brezan

    iemand hier die de riem kan vervangen voor me en die t al een aantal keer heeft gedaan ?

    #17353198

    Er zijn 2 verschillende distrisets geleverd op de opel V6 motoren tot ’00

    je zal je oude set moeten demonteren om te zien welke je moet hebben.

    Willem

    #17353199

    Staat een code in je hoofdspanplaat, E, EB, D ff kijken wat daar in staat. Welk bouwjaar is de motor ? Als ik naar je spanrollen kijk is het het eerste type tot motor nummer. Verschil zit in de breedte van de spanplaat. Maar je weet pas als hij goed op tijd staat als je de controle bril er op zet, soms lijkt het of hij goed staat maar als je de bril er op zet zie je dat hij er 1mm naast staat. DB riem vervangen is aardig wat werk, bovendien heb je ook speciaal gereedschap nodig. Heb nu mijn eigen gereedschap er bij gemaakt om het makkelijker te maken. Riempje zelf is een half uur werk.

    #17353200

    Jupz Niels, Secuur werkje.

    heb er nu wel een X aantal gedaan, maar dat afstellen blijft altijd een leuk klusje vind ik.

    Riem zelf ligt er zo om…

    > Gemiddelde opeldealer stelt hem vaak toch niet helamaal secuur af.

    heb nu een aantal van dezeriempjes gezien die niet helemaal op tijd stonden.

    dat is wel zonden, deze motoren lopen zoveel lekkerder als ie strak op tijd staat.

    Net effe het filmpje voor mij voor het eerst zitten bekijken.

    maar dat klikt aardig naar vastzittend looprolletje. (klinkt bekend namelijk)

    Je hebt wel mazzel gehad dan zeg Gloeiende

    Willem

    #17353201

    origineel gepost door rallyastra
    Staat een code in je hoofdspanplaat, E, EB, D ff kijken wat daar in staat. Welk bouwjaar is de motor ? Als ik naar je spanrollen kijk is het het eerste type tot motor nummer. Verschil zit in de breedte van de spanplaat. Maar je weet pas als hij goed op tijd staat als je de controle bril er op zet, soms lijkt het of hij goed staat maar als je de bril er op zet zie je dat hij er 1mm naast staat. DB riem vervangen is aardig wat werk, bovendien heb je ook speciaal gereedschap nodig. Heb nu mijn eigen gereedschap er bij gemaakt om het makkelijker te maken. Riempje zelf is een half uur werk.

    Ben heel benieuwd, de 6e januari kom ik de mijne brengen.:P

    #17353202

    ok thanks voor de info over de sets daar kan ik wel iets mee

    iemand die me wil helpen met de riem vervangen? durf het zelf niet aan

    #17353203

    ik kan je wel helpen reageer evt via u2u.

    Willem

    #17353204

    wim u2u

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 2,156)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.