Kadett gaat me verlaten(?)

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett gaat me verlaten(?)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur

Gezien de omstandigheden gaat de Kadett verhuizen naar Overijssel.Ik rijdt er veel te weinig mee,en betaal toch de wegenbelasting.Helaas maar waar.
    Uiteraard heb ik heel veel plezier gehad met hem/haar.
    Maarrrrrrrrrrrr………………………er komt wel een Opel terug.
    Ik heb de Kadett ingeruild op een Manta B1 CC.
    Aanstaande zaterdag gaan we de boel omruilen en rij ik terug met een Manta uit 1979.
    Aan de Manta moet wel het een en ander gedaan worden,maar dat weet ik van te voren.En dat maakt ook niets uit.

Dus ik schuif een paar rubriekjes op in dit forum.

Ik moet er wel bij zeggen,dat ik de Manta niet in het echt gezien heb,misschien valt ie me bitter tegen en gaat de Kadett mee terug.

Ik hou jullie op de hoogte.
    gr Marcel.

Soms zijn er topics waar ik erg over kan verbazen maar dit slaat alles !!!!!
    Ik heb ook een Kadett E waar zeer weinig mee gereden wordt (300 per maand, sinds 30-06-11 geen centimeter meer) maar toch wil ik hem echt niet kwijt hoor. Ook al is de wegenbelasting 25 Euro per maand. Hobby kost nou eenmaal geld !

Nou ja, heel veel plezier met je “nieuwe” opel en ik hoop toch wel dat je Kadett E bij een liefhebber terecht komt.

Groet, Rik

Je krijgt er spijt van ben ik bang. Zie maar eens zo’n strakke Kadett te vinden…

??? :shock:

Maar ok, het is jouw keus…. :angel

weet niet welke kadett jij heb/had,maar een manta b1 cc is niet echt gewilt ,dus bij eventuele verkoop blijf je er lang mee zitten .
    heb zelf 16 jaar manta gereden en de cc is het minst geliefde model,maar goed zit wel veel ruimte in :thumb .
    zie je vanzelf wel in het manta gedeelte denk ik verschijnen

Daar ga je spijt van krijgen!

Ik zou mooi de Kadett houden, is een prachtig ding!

Als je 25 euro belasting al niet wilt missen denk ik dat je met de tijd met die manta toch duurder uit bent. lijkt me dat de zeldzame onderdelen van een manta toch heel wat meer kosten dan voor een kadett. Misschien dat mantadevil hierover meer kan zeggen (of dat ik fout zit). Zou toch ff informeren voor je deze ommezwaai maakt.
    Daarbij weet je wat je nu hebt !!

@mantadevil wrote:

weet niet welke kadett jij heb/had,maar een manta b1 cc is niet echt gewilt ,dus bij eventuele verkoop blijf je er lang mee zitten .
    heb zelf 16 jaar manta gereden en de cc is het minst geliefde model,maar goed zit wel veel ruimte in :thumb .
    zie je vanzelf wel in het manta gedeelte denk ik verschijnen

Deze man had een hele mooie E Kadett uit 1987 meende ik. In een kleur die je niet vaak ziet…

Rik ;)

de mijne staat ook soms wel 3 maanden stil.

en ik moet ook alles doorbetalen, maar daarvoor gaat die echt niet weg hoor.

Zonde zonde zonde…

Als ie weg gaat voor een Manta, neem dan wel een echte Manta met een kont ipv een halve CC Manta. ;)

De Kadett staat hier weer op het pad.De Manta zag er op het oog wel netjes uit.Twee deuren en twee spatborden moeten sowieso vervangen worden.
    Aan de onderzijde (hij even op de brug geweest) zag het er redelijk uit,maar bij de kriksteun aan de bijrijderszijde kwam er een gaatje tevoorschijn.De jongen zei dat hij dat nooit gezien had.De andere kriksteun aan de bestuurderszijde was al gelast.

Toen sloeg bij mij de twijfel.Wat moet ik nu.
    Ik vindt het leuk om een auto op te knappen,maar met de gedachte in m’n achterhoofd dat ik niet kan lassen en dergelijke,hmmmmm,even goed nadenken dan maar.

Dingen die aan de Manta gedaan moeten worden zijn:
    * andere stoelen en bank
    * andere portieren
    * andere spatborden
    * ander dashboard (zitten scheuren in)

kom maar op met opmerkingen!
    Aan de ene kant wil ik hem wel,maar dat gaatje he?

wordt vervolgd
    gr Marcel.

plaats eens een foto van je kadett

tja een klein gaatje das niets bij een manta hahahaha
    ‘maar hou der wel rekening mee dat je delen van een manta niet op de sloop vind,maar dat je daar wel voor bij iemand moet wezen ,nu zit hier op het forum eddepet007 in het mantadeel die komt uit alemlo en heeft veel liggen tegen leuke prijzen.
    enkel vind ik dat wat je beschrijft wat er aan gedaan moet worden toch best wat is ,wand hou wel rekening mee dat je dan ook met spuit kosten van je plaatwerk zit

ik zou der toch nog eens goed over nadenken als ik jou was.

Ik ben blij dat je de Kadett nog hebt Marcel, het blijven zeer leuke auto’s :D :D

Rik ;)

@mantadevil
    met toch wel gepaste trots een paar foto’s van mijn Kadett.

Ik ben me er terdege van bewust dat het een hoop werk is en dat hij natuurlijk gespoten moet worden.Ik denk er nog steeds over na.
    gr Marcel.

Die trots is gepast ja, ik zeg HOUDEN !!!!!!

Rik ;)

tja als ik eerlijk ben zou ik deze kadett niet willen ruilen rtegen een manta met werk
    ziet er toppie uit man.
    zoek dan even verder naar wat anders ,mocht je van de kadett af willen
    of hij moet geld bij leggen.
    wand reken maar uit

interieur 100/250 euro ligt er aan wat je hebben wil standaard of recaro let op achterbank is anders als van coupe
    setje goeie deuren is ook een 100/200 euro ligt er aan bij wie je ze haalt ,let op ramen zijn anders van een coupe dus eigen ramen omzetten
    spatborden 100/150 euro
    dachbord 50/75 euro

kortom ben je zo weer wat extra centjes armer voor je hem redelijk heb dan nog je spuitwerk
    weet niet welke kleur de manta heeft en heb je daar ook een foto van ??

Je moet die kadett echt houden, die is echt ZELDZAAM mooi!
    Je hebt echt iets bijzonders staan, en dat moet je absoluut niet ruilen tegen een Manta met werk!

Als je deze ruilt tegen een Manta met werk zou je eigenlijk een schop onder je hol moeten hebben. Een E in deze staat en zo orgineel is uniek man. Besef wat je hebt maar besef je nog meer wat je terug zou willen kopen..

Houden deze Kadett, en anders aan een echte liefhebber verkopen die hem in deze staat bewaart.

Heren en jongens,
    ik heb de ruil geannuleerd.Het gaat niet door.Bij nader inzien wat jullie neergezet hebben,blijft de Kadett (voorlopig) hier staan.

De reden is eigenlijk dat ik een wat oudere Opel wil en dat ik daar wat aan wil doen wat mij in m’n macht ligt.
    Ik kan geen motoren uit elkaar halen en weer inbouwen.Maar wel wat dingen die het interieur betreft en dat soort zaken.
    Dus ik heb de Kadett nog gewoon in m’n bezit!
    groetjes Marcel.

:thumbup :thumbup

:thumbup :thumbup

Rik ;)

Goede keus! Ik heb ook een tijdje gedacht dat ik zeker een keer een belastingvrije zou kopen, maar zo enorm duur is wegenbelasting nou ook weer niet, belangrijker is dat je een mooi exemplaar in je bezit hebt. :thumb

denk dat je een wijs besluit heb genomen :thumb

heel verstandig dat je de kadett houdt
    wie weet wat voor plekjes er nog verstopt zitten op de manta die je nog niet eens waren opgevallen
    bijvoorbeeld aan de binnenzijde van de voorschermen
    een manta voor weinig zonder laswerk kun je wel vergeten denk ik :D

zelf wil ik ook al lang graag een manta b2 gaan aanpakken
    maar begin er pas aan als ik een stalling heb gevonden waar ik mag sleutelen
    zodat ik er geen haastwerk van hoef te maken

en je mag met recht trots zijn op je kadetje, ik wou dat het blokje in mn astra er zo droog bij lag :thumb

gr. Mario

tja,
    als ik dan zo naar buiten kijk en zie de Kadett zo staan,dan is het net alsof hij tegen me zegt: “je moet mij niet verlaten,baas.Heb het veelste goed bij je”
    en ach,mijn grote liefde is mijn vrouw en de twee Labradors,maar dan komt toch echt wel het Kadettje.
    Alleen vreselijk jammer dat andere mensen die een auto van voor 1986 hebben daar geen hobby van maken maar gewoon puur woon/werkverkeer ervan maken en dus geen wegenbelasting.
    De goede moeten onder de kwade gaan lijden zeg maar.

Ik ga zometeen de Kadett maar lekker verrassen met een was en poetsbeurt.Dat heeft ie immers wel verdiend na een rit van 180 kilometer naar de Manta toe.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.