Kadett E, Wie weet wat voor onderdeel dit is ?

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett E, Wie weet wat voor onderdeel dit is ?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur

Dag Medeforummers,

Ik vraag mij al enige tijd af wat dit is.

het zit linksvoor in de wielkast van zowel mijn Kadett E als mijn Astra F.

Ik kan er helemaal geen gegevens van vinden, ook niet in de vraagbaak.

Dus weten jullie het ?

Het gaat om een kadett E C1.6NZ uit 1990.

Groet, Rik

als ik het goed heb is dat voor je benzine damp ?
    koolmonoxide filter ofzoiets ??

JA IDD dat is voor de benzinedampen

Aje, hij begint ook te roesten :-(

Oh, wat voor functie heeft dan in godsnaam ?
    dat het iets met benzine heeft te maken heb ik wel een beetje verwacht ivm het blauwe slangetje die je daar ook op de foto ziet………

[rquote=1895163&tid=144860&author=Mr.F]Aje, hij begint ook te roesten :-([/rquote]

Vologende week begin ik mijn ” Project Kadett” :D

Rik

Haha mooizo :)
    Even offtopic, maar wanneer mag de Astra naar de spuiter?

[rquote=1895172&tid=144860&author=Mr.F]Haha mooizo :)
    Even offtopic, maar wanneer mag de Astra naar de spuiter?[/rquote]
    -offtopic De Astra breng ik komende maandag naar de spuiter. Samen met de voorspatborden van mijn Kadett E -offtopic

Groet, Rik

Info:

Bij de wagens hiermee uitgerust zit er ook een soort klep
    in de tankvulopening.
    Bedoeling is de benzinedampen, die bij het tanken normaal
    via de ontluchting in de buitenlucht komen, op te vangen.

Het wordt dus steeds duidelijker dat het toch wel een belangrijk onderdeel is van de “benzineroute”
    Zal in beide auto’s de reservoir eens goed nakijken.

Maar waarom op deze plaats ? Waarom niet bij de tank ipv helemaal aan de andere kant van de auto ?

Groet, Rik

De ontluchtings slang zat altijd al aan die kant, en je hebt met dit systeem
    ook nog een verbinding met de motor nodig, dus !!

Mijn Corsa A GSI uit ’92 had er ook een op diezelfde plek. Mijn Corsa uit ’89 niet. Schijnt een of andere regel ingevoerd te zijn waardoor dat dat erin moest zitten.

mijn 92er 1.4i heeft hem ook, ik wou hem er al haast afhalen vanwege verstafte slangen er op, maar ik kan hem dus beter laten zitten?
    ik dacht namelijk dat het iets met vacuum had te maken

Haha, ik ben dus niet de enige die zich afvraagd wat dit is :D

Rik

ivm met emissie, als je het slangetje van de tank loslaat kan deze vervuilen en vage storingen veroorzaken als vacuum lock op je tank bijv.

Aktieve koolstoffilter, kun je er gewoon af halen en de tankontluchting los laten hangen, de slangetjes op de inlaat afdoppen…

Heeft niet echt een heel belangrijke functie, zoals zoveel emissie en milieu maatregelen.

Hier een beschrijving van het systeem uit een GM document:

bij mij heb ik hem er ook af gehaald.

tankontluchting hang los.

en de aansluiting op het gasklephuis heb ik afgedopt.

moeten de 2 aansluitingen nu ook afgedopt zijn??

Welke twee? Er is er dan toch nog maar één over? In elk geval die leidingen op de inlaat afdoppen, anders loopt je motor altijd te hoog stationair waarschijnlijk…

[rquote=1899206&tid=144860&author=frenkie]bij mij heb ik hem er ook af gehaald.

[/rquote]

Ik heb op me D kadett er niks op ziten en dat ding er ik er ook gewoon af gegooit en bij de inlaat afgedopt

[rquote=1899252&tid=144860&author=Vinci]Welke twee? Er is er dan toch nog maar één over? In elk geval die leidingen op de inlaat afdoppen, anders loopt je motor altijd te hoog stationair waarschijnlijk…[/rquote]

die slang wat normaal van het gasklep huis naar dat elektronische ding loopt (foto)
    heb ik verwijderd.. en die aansluiting op het gasklephuis heb ik afgedopt..

en die andere slang wat van dat elektronische ding naar die aktieve koolstof filter loopt heb ik ook verwijderd.

vandaar mijn vraag moet ik beide aansluitingen afdoppen of niet?

[rquote=1899302&tid=144860&author=Sebbe GSI][rquote=1899206&tid=144860&author=frenkie]bij mij heb ik hem er ook af gehaald.

[/rquote]

Ik heb op me D kadett er niks op ziten en dat ding er ik er ook gewoon af gegooit en bij de inlaat afgedopt[/rquote]

ik dacht dat die er wel aangesloten op moets blijven zitten omdat er anders een storing kan optreden?

ik zou niet weten hoe ik hem er af krijg en wat ik zal moeten afdoppen, dus laat maar lekker hangen haha, volgens mij werkt ie bij mij toch al haast niet, heb soms het gevoel dat me auto een beetje inhoud, zal waarschijnlijk daar weg komen dan, als ik 50 rijd bijvoorbeeld zakt ie iets weg en komt ie weer terug, ook met andere snelheden, maar doet ie niet altijd, denk dat er ook maar eens een nieuw benzine filtertje op moet, ik rijd nogal vaak op het rooie:angel dus zal ook wel rommel zat in zitten haha, ach, hij brengt me nog steeds overal ;)

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.