Kadett E Verschil in chassisbehandeling in bouwjaren

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett E Verschil in chassisbehandeling in bouwjaren

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260564

    Nu heb ik wel eens vernomen dat Kadett E’s (Hatchback) die in 1984 en 1985 beter behandeld
    waren tegen roest en van beterplaat materiaal waren dan latere bouwjaren.

    Wie weet hier wat vanaf ? Zijn er verschillen ?

    #18172853

    Mij niet bekend heb zelf een 85er gehad en die rotte ook gewoon op de achterschermen
    De unicolors hadden een lak laag minder en wit was al helemaal geen sterke lak
    Wel zijn er voor de rally een aantal boddy’s gebouw ca 50 stuks?
    en de gsi’s hadden extra versterking op de A styl

    #18172854

    Van de verstevigingen wist ik inderdaad af. En ik heb wel eens vernomen dat de eerste 84-85-ers toch iets beter
    de tand des tijd konden overleven (ligt er natuurlijk ook aan hoe de eigenaar er mee omging). Dus alle kleuren die niet metallic
    zijn hebben een laklaag minder ?

    #18172855

    Mijn 85’er wist donders goed hoe die moest roesten :swear

    #18172856

    een kadett is als een pizza van iglo [met die krokante bodem] :vertag king:

    #18172857

    als je kijkt wat er over is qua E Kadetts zou je zeggen dat de jaren 86/87/88 de betere jaren waren.
    De E2 modellen en zeker de laatsten uit 91 waren echt afschuwelijk slecht.
    En de jaren 84/85? Toen ik als leerling in de garage liep in 1994 werden daar al vele Dettjes van die jaren verwend met nieuwe dorpels en binnenschermen en bodemplaten.

    #18172858

    Ook de metallic lakken waren 1 laags op de E Kadettjes, tenminste als die in Antwerpen of in Engeland waren gebouwd. Deze werden allemaal met Dupont Thermoplast gespoten. De Detjes die in Duitsland zijn geboren hadden wel een 2 laags metallic, deze zaten ook stukken beter in de lak en waren net even wat mooier afgewerkt. Onder de kap zijn de Belgen te herkennen aan een A voor het kleurnummer en de Duitsers hebben er een E voor staan.

    #18172859

    ik leer iedere dag weer wat over de e kadett :wub

    #18172860

    Volgens mij is er geen pijl op te trekken heeft veelal te maken met de gebruiker.

    Al neig ik wel te zeggen dat de 90 en 91 er modellen beter zijn, heb er nu 2 en die zijn beide nog in goede staat kwa plaatwerk.
    Maar ook mijn 89 er heeft nog originele bodem en dorpels. Dus als een GSI dag en nacht in de regen staat in een parkeervak voor het huis dan kun je erop wachten.

    #18172861

    Mijn Kadett is van 1988 en komt uit Antwerpen II en is in deze staat………….

    gr Marcel.

    #18172862

    Die ziet er nog goed uit Saluma :thumb wees er maar zuinig op. Zo veel mooie zie je helaas niet meer.

    #18172863

    @GTS2.2DTI wrote:

    Die ziet er nog goed uit Saluma :thumb wees er maar zuinig op. Zo veel mooie zie je helaas niet meer.

    Dankjewel,het is zelfs z’n eerste lak nog die erop zit.Ik hou deze randen nauwlettend in de gaten.
    De rechterkant heeft wel een beginnend plekje,en zal waarschijnlijk volgend ‘grof ‘ aangepakt worden.

    #18172864

    ’85er gsi hier ook nog volledig roestvrij :vertag

    #18172865

    Zowel de Kadett-E hatch ui 1985 als de Kadett-E’s Caravan van 1990 en 1991, allemaal met een E laknummer..

    Roesten deden ze er niet minder om.

    lak leek wel netter dan velen anderen, Behalve de witte ’85er die was dof wit

    Willem

    #18172866

    @wim-v6 wrote:

    Zowel de Kadett-E hatch ui 1985 als de Kadett-E’s Caravan van 1990 en 1991, allemaal met een E laknummer..

    Roesten deden ze er niet minder om.

    lak leek wel netter dan velen anderen, Behalve de witte ’85er die was dof wit

    Willem

    Roesten wilden ze inderdaad als de bovenste beste, in die jaren werkte in bij Morsink autospuit en reclame bedrijf in Vriezenveen. Een van onze grootste klanten in die jaren was Opel Kamp uit Almelo. Kadettjes van 5 maand oud met roest aan de deuren en aan de kokerbalken was toen eerder regel dan uitzondering. Het was in die jaren bar slecht gesteld met de roest preventie bij Opel, om over de krakende interieur delen maar niet te spreken. Zelf heb ik toen een zilvergrijze 85er gehad met de onverwoestbare 1,2 motor. Liep prima maar roest, roest en nog eens roest. Dat ding was toen nog geen 2 jaar jong hahaha.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.