Kadett E sedan turbodiesel ’91 (Vraag i.v.m. radio)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Kadett E sedan turbodiesel ’91 (Vraag i.v.m. radio)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 183)
  • Auteur
    Berichten
  • #17391632

    smoesjes.:D

    #17391633

    Zoals beloofd, de foto’s:
    En ja ik weet dat ze een beetje donker zijn maar mijn gsm heeft nu eenmaal geen flits :D

    De mensen met een goed oog zien dat op een van de foto’s een stuk brandstofslang hangt… Die hebben we jammer genoeg doorgelast :swear, sjanse dat het diesel is…

    En deze is van de linkerkant die al gedaan was, moet je het zo vlak slijpen of… Kan iemand mij hier wat over uitleggen hoe ik dat juist moet slijpen? Verder zou ik ook nog graag weten of ik het nu in grondverf mag zetten of dat je eerst de plamuur moet aanbrengen en dan pas de grondverf?

    #17391634

    Upje, De nieuwe foto’s en de gevraagd info staan in de vorige post :P

    #17391635

    poeh wat een werk!:thumbup
    Ik had hem allang weggedaan:angel

    #17391636

    Hehe :D

    #17391637

    oowh sorry dt k mn corsa opc daar heb laten staan gehad:P was niet de bedoeling om er foto’s van te maken:P :jerry

    Maarja goed bezich met de kadett:P
    heb je nog geluk gehad met je brandstofleiding:P
    Suc6 verder ermee.

    Groeten Twan

    #17391638

    Bedankt, maar heeft nu niemand tips over hoe ik verder moet doen?? :jerry

    #17391639

    Ziet er goed uit!!!

    #17391640

    Is het plaatwerk erin of erop gelast??

    Zo te zien, zit het er niet echt netjes erin gelast.

    Top dat je een kaddett wilt redden/

    #17391641

    Me vader last ook aan me astra f, en slijpt het idd met de slijptol vlak.. Pff, ikke ben altijd bang dattie gaat fikken, :P

    #17391642

    Hoy,

    Ik ben zelf niet de specialist, eerder een doe het zelver beginner (zie mijn topic GT 2.2i) maar ik gebruik eerst de slijptol met een slijpschijfje (nooit een snijschijf hiervoor gebruiken) en ik gebruik vervolgens ook zo’n flappenschijfje F80, Daarmee krijg je de las mooi vlak. Niet te ver gaan want je verdunt je plaat vrij snel.

    Vervolgens etsprimer erop en daarop kan je plamuren.

    Zorg ervoor dat de las volledig afgelast en dicht is. Geen gaatjes. Als er vocht vanaf de achterzijde aan je plamuur komt, gaat ie roesten, scheuren loslaten…….
    In geval je aan de achterzijde aan de las kan, strijk die dan goed dicht met strijkkit, dan ben je zeker dat langs daar geen vocht meer kan kruipen.

    Plamuur altijd droog opschuren, want dat zuigt water op en dat is niet de bedoeling.
    Primeren en dan kan je eventueel met nat schuren.

    Ik heb altijd de plaat kop tegen kop afgelast, dus niet over elkaar gelegd.

    Veel succes
    Geert

    #17391643

    lassen met een lamellenschijfje afschuren maar altyd uitkijken dat je dan niet te veel plaat weg neemt, bij plamuren, aanschuren enz..

    #17391644

    origineel gepost door Sonador
    Is het plaatwerk erin of erop gelast??

    Zo te zien, zit het er niet echt netjes erin gelast.

    Top dat je een kaddett wilt redden/

    Euhm… Meeste boven de wielen is veel met verzettang gebeurt, voor de rest is veel plaat gewoon tegen elkaar, soms met een stukje plaat achter. Wat bedoel je met niet echt erin gelast?

    Verder bedankt al voor de reacties :wors

    #17391645

    ik slijp een las nooit af met een lammele schijf brengt teveel warmte
    in je plaatwerk

    #17391646

    origineel gepost door origineelste
    ik slijp een las nooit af met een lammele schijf brengt teveel warmte
    in je plaatwerk

    Gaat makkelijk alleen niet te lang op een plaats werken.. slijpen en darn effe de andere kant van je wagen en dan weer de andere plek werkt best.. van het lassen zal het velemalen meer trekken en moet je waarschijnlijk toch spotten.

    #17391647

    Het trekken is eigenlijk goed meegevallen, links al wat meer als rechts maar al bij al toch een mooi resultaat.
    Nu van die lassen “erop” of “erin”, ik denk dat ze niet slecht zijn, maar ze liggen er idd ook geen 100% in.
    Als je er punten op zou geven denk ik dat een 75% ofzo toch wel mag :D, het zal er alleszins niet vanzelf afvalle :P

    #17391648

    Vandaag alle lasnaden gelijk geslepen, en waar de achterruit zat zoveel mogelijk de oude lijm weggeschraapt.
    Ook de brandstofleiding afgedicht zodat die zeker niet meer zou beginnen druppen… Zit nl. nog ong. 20 Liter Diesel in de tank… Zou niet de ganse garage vol willen :hmmz

    #17391649

    Zo, weer terug bezig na de examens, vandaag de rootex aan de onderkant bij alle slechte plekke weggedaan, nu had ik een vraag, als k er de nieuwe rootex op wil doen, moet de oude dan echt VOLLEDIG weg zijn? Of hoe krijg ik die het gemakkelijkst weg?

    Grtz

    #17391650

    Update:

    Vorige week de doorgebrande leidinge vervange, bodem volledig in de rootex gezet maw: de bodem is af! :thumbup

    Nu heel de auto ontvetten en de deure, koffer etc… demonteren en dan op naar de spuiter :P
    Gister alvast de Motorruimte gezuiverd:

    Voor (Rechtse kant):

    Na:

    Links nog te doen:

    Links/rechts:

    Dat is dus al volledig gebeurt, verder hebben we het vak waar de aanjager inzit ook helemaal zuiver, de rest van de kas is voor volgende zaterdag :agent

    #17391651

    Vandaag en gister weer een heel deel gewerkt, alles is ontvet en gedemonteerd
    Ofwel volgende week een deel mat zetten, ofwel naar de carrossier moeten we nog ff over nadenken
    Maar hij staat er alvast zo bij: :P

    Verder hebben we vrijdag avond deze Kadett nog opgehaald:
    Het is dus een 3-deurs, hebben we niet zoveel aan, dus als iemand deuren nodig heeft, of een koffeklep etc… Hoor ik het wel ;)




    Grtz

    #17391652

    Goed bezig.

    maar word het nou een 1.6 TD dan of waarvoor heb je anders die hatchback voor gekocht:P

    komt goed met deze kadett. kben benieuwd ga zo door

    #17391653

    Nja toen we die 1.6 Hatchback zijn gaan hale wisten we niet dat het een hatchback was, de vrouw had aan de telefoon gezegd dat het een 4-deurs was… Het was een uur rijden dus we hebben hem tog maar mee genomen, mss zijn er nog wel kleine onderdelen aan die we kunnen gebruiken, anders verkoop k em aan het oud ijzer ;), we hebben hem tog GRATIS gekregen dus… :D

    #17391654

    Je bent goed bezig zeg! Gaaf dat je deze sedan nieuw leven wilt inblazen,je ziet ze nauwelijks meer op de weg :wors

    #17391655

    Nog maar heel even en op naar de spuiter :jerry
    Kan alvast even mijn velgen laten zien:

    #17391656

    Beste keuze voor een kadett vind ik, mits hij laag genoeg gaat:P

    Zal wel goedkomen. en wat word de kleur nou?

    Kben benieuwd:P

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 183)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.