Kadett E automaat 1988

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett E automaat 1988

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 460)
  • Auteur
    Berichten
  • #17798375

    Ik heb vandaag ,ondanks het rotweer ,toch wat foto’s gemaakt op een andere plek.Een hoop wind maar gaf toch wel aardige plaatjes.
    Moet ik ook maar even met onze Volvo V40 gaan doen,wat mooie plaatjes schieten.






    Ik stond een beetje scheef met de auto,zodoende lijkt het net of het achterwiel aan de bestuurderszijde meer omhoog staat.
    gr Marcel.

    #17798376

    Mooi resultaat Saluma !!!

    #17798377

    Erg mooi wagentje hoor, wees er zuinig op!!

    #17798379

    Vandaag op MP een originele radio gescoord die in mijn Kadett hoort te zitten.De verkoopster weet niet of hij nog werkt,maar ik denk dat het wel mee zal vallen.
    Al doet sowieso de radio het maar.
    Het is een Grundig SC 203,het type wat dus in de LS Kadett hoort te zitten.
    Wordt vervolgd als hij binnen is gekomen.
    groetjes Marcel.

    #17798380

    De originele radio hoort er zeker in :D

    #17798381

    Ik vind het een leuke auto en je hebt er veel plezier aan. En ik wil ook niet lullig doen. Maar dichtgeplakt met alluminium en polyester en dan € 3800,- waard?? :???:

    #17798382

    @Arjen wrote:

    Ik vind het een leuke auto en je hebt er veel plezier aan. En ik wil ook niet lullig doen. Maar dichtgeplakt met alluminium en polyester en dan € 3800,- waard?? :???:

    De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

    Het maakt volgens mij niets uit hoe het gedaan is,als het maar goed gedaan is.Voorlopig heb ik er nog steeds geen last van.Het blijft keurig netjes zitten.

    #17798368

    Ja, dat is het punt dus; met alluminium en polyester kan je het niet goed doen. ik zal niet te veel waarde aan die taxatie hechten. Een taxatie is alleen serieus als hij in opdracht van je verzekering wordt gedaan en niet op een een of andere open dag. Maar ik zie dat je er veel plezier aan hebt en daar gaat het om. Ik zou wel dat rubber bij je achterspatbordrand weghalen want daaar blijft water en vuil achter zitten. Zonder is veel beter.

    #17798378

    Idd beste is om dat weg te laten.Weet niet hoe het bij een kadett is maar bij de Astra F komen daar bij het omgevouwen randje 2 plaatdelen samen, waar kiertjes tussen zitten waar vocht tussen komt. Dat stukje heb ik dicht gesmeerd met tectyl. geen vocht meer, geen roest meer ;-)

    De rest van dat randje niet wat zichtbaar is met tectyl erop is dat geen porum.
    Maar nogmaals, prachtige kadett!!!

    #17798383

    Tja,jullie zullen ongetwijfeld wel gelijk hebben,maar ik probeer wat ik denk dat goed is.Lukt het niet (roestvorming o.i.d ) dan zal ik aanspraak moeten maken op de vakmanschap van de schadeherstelbedrijven.
    Het is gewoon een probeersel om te kijken of het op deze manier lukt.Natuurlijk kun je je vraagtekens zetten bij deze ‘vreemde’ reperaties van de wel bekende delen van de Kadett.

    Helaas ben ik dus niet in de gelegenheid om te lassen en/of compleet plaatwerk weg te slijpen.
    Wat ik aan het doen ben is natuurlijk tijd rekken en het proberen de roest te vertragen.
    Ik zal in iedergeval jullie advies in acht nemen.

    Maar desalniettemin ben ik supertrots op dit beestje.Ik houd hem nauwlettend in de gaten wat die plekken betreft en kan ik sparen voor de schadeherstelbedrijf.

    groetjes Marcel.

    #17798384

    Ik denk dat je inderdaad een goed resultaat hebt geleverd want hij ziet er goed uit. En het is hardstikke leuk om een auto zo grondig schoon te maken! :thumb

    #17798385

    Vandaag ,komt als het goed is , de originele radio voor m’n Kadett.
    Ik kwam in het handleidings boekje een oude bekende tegen,en dat is het kopie deel III wat je vroeger achter je voorruit moest hebben.
    Dat is er uiteraard weer op gegaan.Ik had nog nog hoesje liggen waar het deel III in geschoven kon worden.
    De Kadett wordt nu steeds meer een oudje hahaha
    Straks als de radio aanwezig is,zal ik hier ook wat foto’s van maken.
    Hier alvast wat foto’s van het welbekende kopie deel III

    gr Marcel.

    #17798386

    Lache!
    Ik had dat ook op mn oude rode Astra F uit 1992 zitten :D

    Heel fout als herinnering eraf gehaald :angel
    Zaten er wel 2 in, 1995 en 1996

    #17798387

    Zal eens kijken of ik hem nog heb…..vast niet maar je weet maar nooit..
    Mijn opa heeft hem ook nog (hij heeft een volvo 440), heeft hem op de deur geplakt van de garage…..

    Maar ben benieuwd hoe die radio eruit ziet aangezien ik er nog nooit een orginele heb gezien en in mijn auto wel een oude radio zit maar die is niet orgineel :(

    #17798388

    Helaas,de radio doet het niet.In die zin,hij werkt goed,alleen de rubberen dopjes onder de knopjes zijn helemaal verdroogd,waardoor ik geen zenders meer kan zoeken en vastzetten.Ook de 4 voorkeuze knopjes werken niet door die rubberen dopjes die verdroogd zijn.
    Dit gaat hem dus niet worden.Heel jammer.
    Misschien dat ik er nog eens eentje tegen het lijf loop.
    groetjes Marcel.

    #17798389

    Dat is balen

    #17798390

    Dat is minder :S

    #17798391

    Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de radio uit elkaar gehaald.Alle rubberen dopjes waren vedroogd op 1 na.
    Met een stevig stuk elastiek ben ik begonnen om de knopjes weer werkbaar te krijgen.
    Een ongelooflijk pielwerk,maar tot nu toe werken de voorkeuzezenderknopjes weer!
    Ook het knopje van de zoekfunctie werkt weer.
    Ik zal er wat foto’s van maken zodat jullie weten waar ik het over heb.
    tot straks………….
    gr Marcel.

    #17798392

    Goed om te horen :thumb
    Ben benieuwd of straks alles werkt

    #17798393

    ben ook benieuwd!

    #17798394

    Nou……………hij doet het!!!!!!!!!!!
    4 knopjes werken op de een of andere manier niet echt.Maar dit zijn de minst belangrijk.twee knopjes van handmatig zoeken en het knopje van de AM en de ander band.Maar de FM doet het wel evenals de vier voorkeuzeknopjes.

    Ik ben er in totaal 3 uur mee bezig geweest maar hij draait!!!!!!
    Hij moest en hij zou in de Kadett komen,en dan bijt ik me daar in vast!
    De cassette staat op dit moment te draaien.Even het zegel van de fabriek verbroken en de tandwieltjes een beetje vet gegeven.

    pfffffffffffff was wel een werkje,maar het is de moeite waard.
    Straks inbouwen en dan ben ik zo blij als een kind.
    Hier wat foto’s van de originele radio van de Opel Kadett.




    groetjes Marcel

    #17798395

    Mooi mooi :)

    #17798396

    het begint er op te lijken dat de opeltjes gebouwd in Antwerpen 2 het langste volhouden
    mijn ’94er astra sport komt er ook vandaan en tot nu toe geen echt slechte plekken gezien
    ik had als een van mn eerste opels een astra gsi c20xe ’92 uit fabriek Bochum
    was in 2002 al te rot om te redden met nog geen 2 ton op de teller!
    als het aan mij lag was antwerpen gebleven en bochum gesloten :swear

    Je mag trots zijn op je stukje belgisch vakwerk ;)

    En je bent goed bezig…. :thumb

    Gr. Mario

    #17798397

    Mooi dat gelukt is(het meeste dan). Wens je er veel plezier mee, maar da zal wel lukken.
    Nu nog jaren 80 muziek op cassette vinden en rijden maar met raampje open en zonnetje in de lucht ;)

    #17798398

    @trashmetal wrote:

    het begint er op te lijken dat de opeltjes gebouwd in Antwerpen 2 het langste volhouden
    mijn ’94er astra sport komt er ook vandaan en tot nu toe geen echt slechte plekken gezien
    ik had als een van mn eerste opels een astra gsi c20xe ’92 uit fabriek Bochum
    was in 2002 al te rot om te redden met nog geen 2 ton op de teller!
    als het aan mij lag was antwerpen gebleven en bochum gesloten :swear

    Je mag trots zijn op je stukje belgisch vakwerk ;)

    En je bent goed bezig…. :thumb

    Gr. Mario

    Mijn F is ook uit Antwerpen 2, modeljaar 1994 dus betere roestbescherming.
    Had 3 mini-plekjes op dat omgevouwen randje, maar dat was van buiten uit omdat daar een beschadegingetje zat :D

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 460)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.