Kadett E automaat 1988

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett E automaat 1988

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 460)
  • Auteur
    Berichten
  • #17798548

    Okee, maar ik dacht dat je je waterpomp betwijfelde, en dan moet je distributieriem ook. Mijn laatste riem kostte me €2,50 voor een originele GM/Gates!! Hahah!

    En die beugel, tja, als het goed zit zit het, boeit niet echt, maar zo zit het origineel bij jouw Kadett:

    #17798549

    Klopt,
    die beugel van mij is bij de uitlaat afgebroken.Ook is hij al een keertje gelast (voor mijn tijd) in de buurt van het pijltje op je foto.
    Ik heb er ruim 200 km mee gereden (naar Alphen a/d Rijn) en hij zit goed.En ja,het is natuurlijk geen schoonheidsprijs,maar het functioneert.

    Maar toch aardig van je om je hulp aan te bieden.!!!!!

    #17798550

    Tja, ik heb een brug tot mijn beschikking bij mijn hobbygarage, dus kan nog wel eens een klein klusje doen…

    Qua vibratiedemping ziet die bevestiging er niet echt optimaal uit trouwens, is denk ik omdat het een automaat is heh? Bij alle Kadetts die ik heb gehad zat het voor zover ik me kan herinneren anders. Dan met een plaat aan het einde van het spruitstuk op de koppeling, die weg loopt naar de voorkant van de steun.

    #17798551

    Op jou foto is precies zoals hij bij mijn Kadett hoort te zitten.En ja,het is een automaat,en volgens mij krijgt zo’n beugel best wel wat te verduren.Elke keer als je optrekt dan schokt de auto.Dat geeft ie dan door aan de beugel van de uitlaat.

    #17798552

    @turbo.d wrote:

    oude/blauwe platen zijn nooit geleverd op de E_kadett. Die gingen per 1 januari 1978 met de invoering van het letter-cijfer-letter nummerbord combinaties eruit en werden vervangen voor gele.

    Helaas mag je geen gele platen gebruiken zonder het blauwe Europese symbool; de zgn GAIK platen; welke vanaf 2001 verplicht werden. Ik heb ze toen op mijn E-Kadett zelf moeten vervangen en helaas heb ik de oude platen niet in mijn bezit :'( had een leuke souvenir geweest.

    Ik bedoelde ook gele platen zonder EU symbool.
    Uiteraard mag je er niet mee rijden,maar op een meeting maakt het samen met het deel 3 achter de voorruit wel het plaatje compleet.

    #17798553

    En dan krijg je dit super plaatje!!!

    gr Marcel.

    #17798554

    @asconahobbyist wrote:

    @turbo.d wrote:

    oude/blauwe platen zijn nooit geleverd op de E_kadett. Die gingen per 1 januari 1978 met de invoering van het letter-cijfer-letter nummerbord combinaties eruit en werden vervangen voor gele.

    Helaas mag je geen gele platen gebruiken zonder het blauwe Europese symbool; de zgn GAIK platen; welke vanaf 2001 verplicht werden. Ik heb ze toen op mijn E-Kadett zelf moeten vervangen en helaas heb ik de oude platen niet in mijn bezit :'( had een leuke souvenir geweest.

    Ik bedoelde ook gele platen zonder EU symbool.
    Uiteraard mag je er niet mee rijden,maar op een meeting maakt het samen met het deel 3 achter de voorruit wel het plaatje compleet.

    Ja inderdaad, het deel 3 achter de ruit. Weet jij per wanneer dat niet meer noodzakelijk was :?: ik kan me niet herinneren dat ik dat in 1999 in mijn Kadett had. (gekocht augustus 1999)

    Maar mooie platen hoor :)

    #17798555

    deel 3 is t/m 1996 geweest,kwam voor 1997 te vervallen.

    #17798556

    ik heb de originele P96 bij mijn Ascona erbij, lag in het dashboard kastje, hangt nu achter de voorruit :wors :wub

    Willem

    #17798557

    @wim-v6 wrote:

    ik heb de originele P96 bij mijn Ascona erbij, lag in het dashboard kastje, hangt nu achter de voorruit :wors :wub

    Willem

    :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb

    #17798558

    Gisteren even een andere radio in de Opel gezet.Niks geen digitaal,lekker ouderwets met een schaalverdeling.Heerlijk simpel.

    Is wel een mono ding,maar alletwee de speakers werken gewoon.
    gr Marcel.

    #17798559

    Mooi ook dat originele blindplaatje voor de klok, ik wed dat je die nergens meer kunt vinden.

    #17798560

    Maar volgens mij moet er origineel een iets modernere radio in een ’88er. (Heb nog ergens een folder liggen uit die tijd)

    #17798561

    en toen hadden ze ook al niet rokers uitvoeringen.
    heeft geen aansteker

    #17798562

    @midnight black wrote:

    Maar volgens mij moet er origineel een iets modernere radio in een ’88er. (Heb nog ergens een folder liggen uit die tijd)

    Had dat dan niet te maken met het financiele plaatje van de koper? Ik bedoel,zo’n modernere radio was toch ff wat duurder dan deze radio.
    Hoe zou best kunnen hoor.Er zat een SC 302 in.

    #17798563

    @theunm wrote:

    en toen hadden ze ook al niet rokers uitvoeringen.
    heeft geen aansteker

    De aansteker was toen een optie.Maar voor onze moderne tijd van TomTom heb ik de aansteker uit het zicht ingebouwd.(zonder het gedeelte om je peuk aan te steken)

    #17798564

    Vandaag een foto op het internet gevonden van het broertje (of zusje) van mijn Kadett.Het is exact dezelfde uitvoering,automaat,1.6 i enz enz alleen ruim een half jaartje ouder.
    Alleen heeft deze het logo van een E2 Kadett erop zitten.Misschien schade gehad?
    Wilde het even delen met jullie hahahaha

    gr Marcel.

    #17798565

    Mooi exemplaar. Wel mazzel gehad met de kleur ook, want lijkt me als je hem laat spuiten dat je ook het E1 logo had kunnen overzetten? Alhoewel, die E1 zit met gaatjes en E2 geplakt geloof ik, kan een ontdekking geweest zijn na het spuiten? Geen idee of dit ook een E2 kleur geweest is?

    #17798566

    Was die E2 niet iets donkerder?

    #17798567

    In het E2 logo en dus ook in de motorkap zitten 2 uitsparingen.(gaten)
    Misschien dat de eigenaar de originele logo niet meer kon bestellen en heeft ie voor een E2 logo gekozen.
    Anders zou ik het niet weten namelijk haha.

    Rik :)

    #17798568

    Ja, maar de gaatjes voor het E1 logo zitten wijder uit elkaar dan het E2 kan bedekken.

    #17798569

    Dan is er ook een andere motorkap gemonteerd.

    Rik :)

    #17798570

    Of geplamuurd en nieuwe gaatjes gemaakt :D

    #17798571

    Trouwens, schade zou best wel eens kunnen, kijk maar eens naar dat linker oranje knipperlicht.
    Die lijkt wel centimeters naar voren te staan en niet netjes naast de koplamp.

    Rik :)

    #17798572

    Tja, blijft speculeren, het knipperlicht schroeft vast op het front op een enorm oppervlak wat volledig vlak is, dus zou het best gek vinden als je schade hebt gehad dat je alles weer zo netjes maakt alleen het front niet.

    Kan ook zijn dat het niet zo netjes omgebouwd is, en de bevestiging van het knipperlicht gebroken is geraakt. Veel mensen weten niet dat je voor het verwijderen van de koplamp eerst het knipperlicht moet verwijderen met een schroef aan de achterkant, maak je die niet los dan breekt die lip af waarmee hij vast zit.

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 460)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.