Kadett D GTE start niet

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett D GTE start niet

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253892

    hey mensen
    ik ben bezig met een opmaakprojecte van een kadett 2 deurs
    nu heb ik een GTE bijgekocht om te slopen aangezien de body heel slecht is van de gte
    de eigenaar zei dat de motor nog draaide van de gte maar dat hij de sleutel kwijt is
    kgeloof de eigenaar wel aangezien hij een goede kennis is
    dus nu heb ik de stekker van het contact eruit
    de zwarte met een rode verbonden toen had ik contactstroom
    en dan de 2 rode en dan gaat de starter en de motor rond
    is er nog een overbrugging die ik moet maken
    het lijkt echt dat hij geen ontsteking krijgt ofzo
    motor is de originele 1.8E van de GTE
    alvast bedankt

    #18087979

    zwarte gte van yves gekocht?
    eens kijken als de benzinepomp aangesloten is.
    heb motor zelf horen draaien dus moet toch werken.

    #18087980

    Idd kristof ja de zwarte ja ja naftpomp hangt er half onderuit :-) ma heb juist de delco vervangen en hij slaat al aan op remmenreiniger :-)
    Dus hij zal wel lopen denk ik :-) maar ben nie zeker van de kabels v het contact :-)

    #18087981

    Ha, ff zo uit mn hooft: De rode (vaste 12volt) doorverbinden met zwart. (contact gemaakt.) Om te starten 12volt zetten op de zwart met rode streep draad.

    Even voor de duidelijkheid:
    Bruin = Massa (carrosserie)
    Rood = +12volt
    Zwart = Geschakeld 12volt
    zwart met rode streep = Start motor

    Succes!

    #18087982

    Da had ik al geprobeerd alleen hangen erbij de gte
    2 zwarten en 2 rode aan
    Ik heb 1 zwarte met 1 rode verbonden voor contact
    En dan de 2 rode voor de startmotor
    Maar die andere zwarte wat bij jou dan waarsch de bruine massa is
    Moet deze ook doorverbonden met de massa of niet :-)

    #18087983

    als ik mij niet vergis dan is de slang naar de luchtfilter ook niet opperbest.
    mss daar eens een goede opzetten.
    welke kadett 1.2 heb je nog? die bruine?

    #18087984

    slang is ook niet goed nee is door de vorige eigenaar ducktape rondgedraaid
    maar vind nog maar eens zo een ovale slang voor erop :)
    ben al ff ant zoeke :)
    heb mij ook nog ne witte kadett gekocht ne 1.2n waar alles van de gte in gebouwd gaat worden :)
    maar de witte is qua kas eigenlijk splinternieuw bijna :)

    #18087985

    ik denk dat ludo nog wel zo een slang heeft liggen als ik mij niet vergis…
    witte ziet er wel netjes uit

    #18087986

    Kzal em morge is belle wa em nog heeft ligge ma nu hebk nog geen antwoord op mijn vraag:-)

    #18087987

    Hoppaaa hij start de naftpomp waren de + en – omgedraaid en de bobine was kapot
    Polen omgedraaif bobine van de witte erop en hij draaide :-)

    #18087988

    he stijn je moest gewoon de luchtdarm vervangen en dan starte hij zo
    ik heb een goede aan yves meegegeven
    ik had da probleem ook en toen alleen de darm vervangen en vroem
    daarna heb ik hem niet meer laten draaien veel succes ermee
    kas is nog op te maken zou zonde zijn om hem te slopen
    er is wel veel werk aan maar toch afbreken zou ik niet doen

    #18087989

    Hier de ludo :-)
    Ja lag eentje in ja ma die heeft zelfde probleem is ook gescheurd dusja
    Ma de naftpomp was plus en min omgedraaid draaide andere kant uit
    Ma kas is toch wel serieus slecht ze chassinummer eruit kan iemand anders ne gte bouwen de rest zetk allemaal over op de mijne :-)

    #18087990

    Als die niet te hard gescheurd is kan je die herstellen met wat tec7, heb ik ook gedaan, scheur beetje opentrekken, tec7 er in en terug loslaten, overschot wat openstrijken over de scheur en laten drogen. Minste scheurtje dat daar in zit ofzo loopt die echt voor geen meter…

    #18087991

    Idd koen de andere is minder gescheurd kan ik idd wel eens doen ja want nieuw zijn ze
    Blijkbaar niet meer te kijgen :-( :'(

    #18087992

    Idd, dat was mij ook al verteld, daarom ben ik er ook nooit naar gaan horen. Ik heb er 2 nu, de ene is al beter dan de andere, maar ik heb beiden hersteld en werken prima, dus heb eentje op reserve. Zelfde verhaal met de brandstofrelais, probeer die maar eens te vinden. Die van een 2.0 past ook maar werkt niet 100%. Ik zit ook nog steeds te kloten met iets vervelend, de ene keer start hij vrijwel meteen en de andere keer gebeurd het dat hij na een kwartier nog niet aanslaat… echt kut.

    #18087993

    Oh fijn voor te weten ja :-)
    Ma in welke hebt gij dan de 1.8e zitten in de station ofwa?

    #18087994

    uhu, heb geen andere D hé :D

    #18087995

    ahja punt in haha :)
    dacht dat daar ne 1200 in lag hahaha :)
    loopt da iets of wat lekker zo ne 1800 ?
    heb er nog nie meegereden met de mijne dusja :)

    #18087996

    Die loopt zowiezo lekkerder dan die 1200 die er in lag :-)
    Ondanks dat het een 8v is heb ik de indruk dat je hem toch ook in toeren moet houden.

    #18087997

    Toch normaal zit in de 8v toch heel wat koppel onderin e
    Maar de gte blok heeft wel een dubbele gasklep later open gaat als de gewone klep e

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.