Kadett D – 1982 restauratie

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett D – 1982 restauratie

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Mijn vader heeft een tijd geleden een Kadett D uit 1982 gekocht. Nu op de laatste keuring (2003) is deze kadett afgekeurt. Het achterspatbord moet worden vervangen en er stond iets op het keuringbewijs dat de lichten niet schijnen volgens europese normen ofzo? Nu de auto staat sinds dien dus al stil. Nu vraag ik mij af wat er zoal allemaal kapot zal zijn? De auto staat droog is een onverwarmde garage. Wat moet ik zeker vervangen voor deze terug op de baan te krijgen als dagelijks (niet al oldtimer). IK zou zoveel mogelijk zelf willen doen is dit mogelijk zonder kennis? Ik zou het achterspatbord wel uitbesteden. Vorig jaar lag er plots wel een plas benzine op de grond onder de auto. Er werd mij verteld dat dit waarschijnlijk de benzinepomp was die kapot was.

Wat zowiezo moet worden vervangen:

* Nieuwe banden
    * Luchtfilter, oliefilter, olie, rem/koelvloeistof?

Dus even kort wat zijn zoal de onderdelen die kapot gaan door het stilstaan? Waar moet ik op letten als ik de motor weer wil laten draaien (zodat hij niet vastloopt)?

lichten even laten doen, ze moeten denk ik afgesteld worden. ze kunnen dat bij de garage zo even bekijken.

achterspatbord/wielrand is wel apart werk, het aflassen moet goede gebeuren zodat het staal niet kromtrekt.

als ie al 7 jaar stilstaan idd even de vloeistoffen vervangen. nieuwe bougies misschien.

even kijken of de motor nog soepel draait, voordat je daadwerkelijk gaat proberen met starten

en de remmen even controleren, of ze niet vast zitten, zou jammer zijn dat je bij de eerste testrit niet kunt remmen:P

wat betreft de benzineplas, kan de pomp zijn, of een leiding die verstaft is waardoor die is gaan lekken.
    alles even met remmenreiniger schoon maken en kijken waar het weg komt.

ik weet niet waar je woont, er zullen hier vast wel mensen zijn die zon wielrand voor je willen vervangen, ik wil het ook wel doen, moet niet te ver weg zijn.

succes, en we zijn gek op foto’s.:D

Nu ja hij blijft compleet origineel misschien komen er nog wel eens wat fototjes. Wat denk je over de totale kostprijs? Stel dat ik alles laat doen werk+onderdelen (zou dan eventueel erbij willen zijn zodat ik zelf ook wat kan leren) ? Hij staat momenteel in Eke -Nazareth ik woon zelf tegen zottegem. Hij staat bij de oma.

Oops even vergeten dat dit het NL forum was. Hij staat dus in België ik heb het ook op het belgische opelforum gepost.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.