Kadett D 1.8 Fuel Injection

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett D 1.8 Fuel Injection

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 200)
  • Auteur
    Berichten
  • #18179997

    @Andreas.Berger wrote:

    Wat denk je aan pk ‘ s eruit te halen met een 1.2.s ,
    lijkt mij toch sterk dat je voorbij de 90 pk komt?

    Ik denk dat hij wel over de 100 pk zit ;)
    En 10x zoveel koppel

    #18179998

    over de 90 pk lijkt me heel sterk lijkt me stug dat je pk’s verdubbeld zijn dan schroef ik gelijk een turbo op me x25xe en dan heb ik ook 340 pk :P haha

    #18179999

    @opelpower89 wrote:

    over de 90 pk lijkt me heel sterk lijkt me stug dat je pk’s verdubbeld zijn dan schroef ik gelijk een turbo op me x25xe en dan heb ik ook 340 pk :P haha

    PK’s verdubbelen, dan zit je met dit blok op 120 pk, niet op 100.
    Maar met de tijd zal deze op de testbank komen, en dan weten we het :thumb

    #18180000

    1.2 heeft toch maar 45 pk ???

    #18180001

    de c12nz wel ja,
    de 1.2 S OHC, onderliggende nokkenas, gietijzeren blok heeft er 60. ;)

    *OHV

    #18180002

    Het is trouwens een OHV blok, en die zijn er alleen in 1.2.n en 1.2.s uitvoering, zelf heeft mijn d kadett standaard 115 pk, en dat vind ik al best rap, dus ben wel eens benieuwd naar die rollen test bank

    #18180003

    Een 10s is ook een OHV ;)

    Ik ben er zelf ook zeer benieuwd naar. Heb geen idee wat ik moet verwachten, na het eerste rondje gereden te hebben dacht ik wel van: Zo kneiters dat gaat wel hard.

    #18180004

    Zijn we allemaal benieuwd naar, maar een turbo wint nogal wat vermogen en vooral koppel.
    Hij is echt verrassend snel, en volgas hebben we nog niet gereden.

    is inderdaad ohv, was even een foutje :P
    OHC met onderliggende nokkenas moet nog uitgevonden worden :jerry

    #18180005

    Klopt idd de 1.0.s hoord er ook bij, ben benieuwd wat het oplevert, zelf heb ik de 1.6.s automaat , 3 van op kenteken innNederland , en dat gaat ook best rap in combinatie met de kickdown

    #18180006

    zo dat heb je snel gedaan, heb zelf eens een Kadett C 1.2S met twee carburateurs gehad en moet zeggen dat die een stuk lichter zijn en betere gewichtsverhouding dan een met CIH en zodoende rap kon meekomen.

    Heb je er ook een dikkere brandstofpomp op gezet?

    #18180007

    Hee dit is leuk om te lezen! Heb je de carb ook nog aan moeten passen?
    Ben zelf ook bezig met een 1.2 s maar dan zonder turbo.
    Maar een volgend project is snel geboren!

    #18180008

    @Pino Libra wrote:

    Hee dit is leuk om te lezen! Heb je de carb ook nog aan moeten passen?
    Ben zelf ook bezig met een 1.2 s maar dan zonder turbo.
    Maar een volgend project is snel geboren!

    Het enige wat is aan moest passen waren de tapeinden in het spruitstuk.

    #18180009

    @Duurt wrote:

    zo dat heb je snel gedaan, heb zelf eens een Kadett C 1.2S met twee carburateurs gehad en moet zeggen dat die een stuk lichter zijn en betere gewichtsverhouding dan een met CIH en zodoende rap kon meekomen.

    Heb je er ook een dikkere brandstofpomp op gezet?

    Nee, gewoon de originele

    #18180010

    Wat voor turbo heb je er nu op zitten, en heb je ook al een grotere radiateur?

    Ik heb hier nog wel een 1.2S met bak voor als hij het begeeft ;)

    nu nog zoeken naar een 5 bak :angel

    Stond deze kadett toevallig vanmiddag op de Zuidemastraat in Haulerwijk

    #18180011

    Heb er een carb van een Renault 5 GT Turbo op zitten.
    En een 5 bak komt er denk ik niet op.

    Hij staat op het moment bij Van Der Heide in Haulerwijk, uitlaat moet er nog onder, ga ik maandag doen ;)

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18180012

    vanavond nog langsgereden maar niet zien staan, word het een 1.6 uitlaat?

    In Marum zit trouwens een vermogensbank, heb ik mijn Transporter ook laten chippen op 200 pk.

    #18180013

    Ga zelf een uitlaat maken met 60mm buis, en een collega van mij heeft ook een testbank tot zijn beschikking

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18180014

    ben benieuwd wat er in zit
    wat voor luchtfilter gebruik je?

    #18180015

    Een universele powerfilter

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18180016

    Helaas kon de koppakking niet tegen al dat vermogen, gelukkig lag het niet aan de koppakking maar de kop is niet helemaal recht. Deze even laten vlakken en dan zo snel mogelijk banken

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18180017

    En daar ging de kop er weer af..

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18180018

    Vroaaaaaaar, pffffiiieeeeuwww

    #18180019

    heb hier nog wel een 1.2S liggen met versnellingsbak, komt van een Kadett uit Een haha

    Het voordeel bij deze motoren is dat je niet met de distributie zit

    Eigenlijk moet je er een stalen koppakkingpakking in zetten of zo

    #18180020

    Heb de kop laten vlakken, en bijna alles zit er weer op, moet alleen nog de inlaat en uitlaat monteren en olie en kvs in het blok.

    Helaas zijn stalen koppakkingen niet te vinden voor een 12s, en om er een te laten maken gaat me wat te gek.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18180021

    tegenwoordig kunnen ze met een laser zo ene snijden, alleen het programmeren

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 200)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.