Kadett d 1.3=> C20LET

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett d 1.3=> C20LET

16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • #18265825

    Super!

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #18265826

    Heeeel goed bezig :thumbup

    #18265827

    Leuk project :)
    Als je nog C20XE nokkenassen zoekt, ik ze nog te koop liggen. :thumb

    #18265828

    erg leuk project mooie basis ook :wors

    nu weet ik zelf wel alle ins and outs voor c20xe / let ombouwen in een rwd
    maar kans bestaat dat ik nu ook eens een fwd project neem king:

    c20xe heb ik nog en een d kadett station op t oog :shock:

    nu de vraag welke motorsteunen gebruik je voor een d kadett met c20xe / let???
    en welke bak is de beste keus???
    de f20???

    #18265829

    @louwe 16 klepper wrote:

    erg leuk project mooie basis ook :wors

    nu weet ik zelf wel alle ins and outs voor c20xe / let ombouwen in een rwd
    maar kans bestaat dat ik nu ook eens een fwd project neem king:

    c20xe heb ik nog en een d kadett station op t oog :shock:

    nu de vraag welke motorsteunen gebruik je voor een d kadett met c20xe / let???
    en welke bak is de beste keus???
    de f20???

    Kun je daar niet het steunen pakket van een E kadett gsi van pakken?

    #18265830

    @louwe 16 klepper wrote:

    erg leuk project mooie basis ook :wors

    nu weet ik zelf wel alle ins and outs voor c20xe / let ombouwen in een rwd
    maar kans bestaat dat ik nu ook eens een fwd project neem king:

    c20xe heb ik nog en een d kadett station op t oog :shock:

    nu de vraag welke motorsteunen gebruik je voor een d kadett met c20xe / let???
    en welke bak is de beste keus???
    de f20???

    Ze gebruiken dikwijls een f20 bak hiervoor omdat deze wat kleiner zijnn. De f28 gaat ook en deze heb ik gebruikt. Het is wel zo dat deze er maar net in gaat.
    De motorsteunen kan je inderdaad origineel nemen van de kadett e. Enkel de baksteun hebben we zelf gemaakt. Derubbersteun zelf is natuurlijk origineel maar de steun aan de chassisbalk en de steun op de f28 zijn zelf gemaakt.

    #18265831

    Ok bedankt voor.de.info
    Zal me.er eens in verdiepen
    En dan wat delen beginnen te verzamelen

    Zal.wel n f20 bak.worden dan
    Twijfel nog tussen xe of let
    Heb ze beide nog wel liggen

    Maar nog helemaal geen passende motorsteunen
    Voor in een fwd

    Voor rwd heb ik nog wel alles liggen….

    #18265832

    @louwe 16 klepper wrote:

    Voor rwd heb ik nog wel alles liggen….

    Dat ga ik onthouden dan. :thumb

    #18265833

    @louwe 16 klepper wrote:

    erg leuk project mooie basis ook :wors

    nu weet ik zelf wel alle ins and outs voor c20xe / let ombouwen in een rwd
    maar kans bestaat dat ik nu ook eens een fwd project neem king:

    c20xe heb ik nog en een d kadett station op t oog :shock:

    nu de vraag welke motorsteunen gebruik je voor een d kadett met c20xe / let???
    en welke bak is de beste keus???
    de f20???

    Kijk even op http://www.gte-schmiede.de , daar staat alles netjes beschreven voor het ombouwen naar c20xe

    #18265834

    Heel vet en subtiel, dikke turbo, en de 16″ calibra wielen in 5×110.

    #18265835

    We zijn goed opgeschoten met de kadett.
    Een steunplaat gemaakt voor de radiator en intercooler.

    Motorblok en versnellingsbak zijn ook voorgoed gemonteerd (tot hij stuk loopt natuurlijk :-) )

    Ook heb ik een set wilwood remmen gemonteerd vooraan. De reden hiervoor is omdat ik voor de Brembo’s op 17″ moet rijden. Dit vind ik persoonlijk te groot voor op een kadett. Over de wilwoods passen 16″. Dit is mooier vind ik persoonlijk. Nu kunnen ook de turbo wielen gebruikt worden.

    En op maat gemaakte stalen remleidingen heb ik ook gemonteerd

    Ik heb ook nog steunen gemaakt om de oliekoeler voor de intercooler te monteren.

    Voor het motormanagement heb ik een KMS systeem gekocht.

    En nog een foto van de kadett in het zonnetje. :-)

    Ik heb de kadett even gewogen en zit op een droog gewicht van 875kg op dit moment.

    Ook heb ik vandaag de c20let voor het eerst aan de praat gekregen.
    Draaide zuiver zonder tikken dus ik ben er tevreden om

    #18265836

    Sorry de foto van de radiator staat op zen kop. :-)

    #18265837

    update,s :thumb

    zelf nog aan het twijfelen geweest voor ombouw naar 5x 110
    dacht ook dat 17inch te veel van t goed was
    maar heb nog n setje opc,s liggen

    die staan toch wel erg goed onder n d kadett………


    #18265838

    Ja die zijn wel knap!

    Maar ga toch voor 16″ gaan.. ;-)

    #18265839

    Ondertussen goed verder gedaan aan de kadett.
    Cardanassen onder handen genomen. Alles gemonteerd. Brandstofsysteem op punt gezet. Vacuum systeem aangesloten.
    Uitlaat gemaakt…..
    En natuurlijk…..de eerste testrit!!!
    En ik ben er zeer tevreden van. Het lage gewicht icm het turbo blok is super.
    Heb er ook al een weekend Engeland opzitten op TOTB. Ook daar heeft de kadett goed gepresteerd!
    Snelste sprinttijd was 13.80sec en een eindsnelheid van 160kmh..
    Dus ik ben tevreden. Enkel de ophanging moet terug gedaan worden. Voor circuit gebruik staat hij nog niet op punt..

    #18265840







16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.