kadett, corsa en zafira werkzaamheden.

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling kadett, corsa en zafira werkzaamheden.

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 409)
  • Auteur
    Berichten
  • #17737862

    hahaha, ik dacht het al.
    pak je ook de bodem en kokers nieuw mee, vooral het bekende stuk voor bij de pedalen.
    ga het topic scherp bijhouden, dit word een super project.
    :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup

    groeten.

    #17737863

    Ging er bij zo’n hood bra geen zand achter kruipen wat vervolgens tussen bra en motorkap gaat schuren? Ik zit er voor mijn Calibra ook aan te denken maar heb er minder goede verhalen over gehoord.

    #17737864

    Het is met zo,n hoes het zelfde als heel veel dingen,
    als je je eigen aan de instructies houd gaat t goed.
    Zo moet je altijd je motorkap schoonmaken en m nooit langer dan een week laten zitten!
    Het zelfde geld voor de hoes die over de hele auto zit!

    Op die manier zal je er het langst plezier van hebben.

    #17737865

    k kom binnenkort wel even die schermen omlassen bij je :P:P

    heel netjes gozert

    #17737866

    speciaal voor jou dennis!!! :thumb




    bestuurderskant is klaar en staat in matzwarte verf!!

    #17737867

    vet man :thumbup :thumbup

    tzt gaan we wel eens kijken met de mijne

    randen zijn nog in top staat dus is zonder om de flex in te zetten (hoewel ik ze wel breeder wil :P

    heb nog nieuwe schermen liggen dus kunnen tzt genoeg doen haha

    #17737868

    Goed werk !! Petje af hoor, maar even een vraag je zegt Botterstyle maar ik dacht dat hij en nog een paar toendertijd het bij Lynx Car Design hadden gedaan en dat met een soort roller erin “gerolt” werd ? Of is dit gewoon een andere methode voor hetzelfde resultaat ?

    Nogmaals top werk ! GReetz Tim

    #17737869

    @Tim Leegwater wrote:

    Goed werk !! Petje af hoor, maar even een vraag je zegt Botterstyle maar ik dacht dat hij en nog een paar toendertijd het bij Lynx Car Design hadden gedaan en dat met een soort roller erin “gerolt” werd ? Of is dit gewoon een andere methode voor hetzelfde resultaat ?

    Nogmaals top werk ! GReetz Tim

    mocht het bij andrè er ingerolt zijn is dit een andere methode voor hetzelfde resultaat.
    Maar zo iets is naar mijn idee onmogelijk te rollen aangezien de binnen en buitenscherm van elkaar losgehaald moeten worden,
    met rollen rek je het metaal ook veel te ver dat het flinterdun wordt en ook veel eerder doorroest!

    Ik heb een paar jaar geleden de cabrio van vincent23 onder handen genomen (topik staat hier ergens online) en daar hadden we wel de randen gerold maar met een heel ander resultaat! dit was echt maximaal gerold.

    @jblfreak wrote:

    vet man :thumbup :thumbup

    tzt gaan we wel eens kijken met de mijne

    randen zijn nog in top staat dus is zonder om de flex in te zetten (hoewel ik ze wel breeder wil :P

    heb nog nieuwe schermen liggen dus kunnen tzt genoeg doen haha

    ik hoef ze dus niet apart te houden voor je??
    ik ga volgende week beginnen met demonteren en gooi ik ze op t marktplaats gedeelte anders!

    ook vorige week nog de motor er uit gehaald, maar nu met het EK staat “auto” even op een laag pitje!! :angel


    #17737870

    Gaaf werk allemaal!!!!!!!!Heel mooi.
    Wat voor soort plamuur heb je gebruikt voor de wielkasten?Merk en type zou je via de PM kunnen doen.Tenzij dit gewoon mag.
    Maar graag het soort en type plamuur.

    groetjes Marcel.

    #17737871

    je hooefd ze niet percee apart te houden pat

    txt kunnen we mijne wel zo maken denk ik

    #17737872

    @saluma wrote:

    Gaaf werk allemaal!!!!!!!!Heel mooi.
    Wat voor soort plamuur heb je gebruikt voor de wielkasten?Merk en type zou je via de PM kunnen doen.Tenzij dit gewoon mag.
    Maar graag het soort en type plamuur.

    groetjes Marcel.

    Dit is gewoon plamuur van motip!
    eerste laag opgezet in staal plamuur en daarna afgewerkt met 2lagen polyester plamuur!
    dit is een prima plamuur!

    #17737873

    ook vorige week nog de motor er uit gehaald, maar nu met het EK staat “auto” even op een laag pitje!! :angel

    oranje is weer naar huis, dus gas erop.

    groeten.

    #17737874

    haha juist :thumbup

    #17737875

    u vraagt wij draaien!!

    achter het lekbakje was t al gerepareerd maar dit ga ik over doen, is weer aan t verrotten!

    binnenscherm/ dorpel kan zeker wel wat aandacht gebruiken!

    ter hoogte van de krik steun is ie goed verrot!

    uiteraard even passen :wub origineel opel plaatwerk!! het zuigt op zn plek en past echt perfect!!

    de laatste is dus van het binnenscherm wat ik erbij gekregen had maar dit is immitatie en past dus echt voor geen meter!!

    wie kan mij vertellen of deze reperatie stukken ooit geleverd zijn door opel?? ik heb wel komplete binnenpanelen gevonden maar vindt t sonde van het geld om de bak er af te slijpen en de rest niet te gebruiken!! :agent

    de foto er van!
    http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/551192471/1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17737876

    lekker bezig kerel , heerlijk idd origineel plaatwerk

    #17737877

    kijk is aan patjuh goed werk kerel :thumbup

    sorry da ik r nie bij kon zijn met je B-day, maar dat maken we wel ff goed toch :thumb

    gr vinc

    #17737878

    Vandaag de 8v bij de garage gebracht, morgen is t weer zover :apk.
    Nu maar hopen dat het nu in 1x lukt, na alle inspanningen van afgelopen winter :hmmz

    Ook tussendoor begonnen met t maken van een spit, dus dat gaat ook lekker door.
    :angel

    Edit:29/06

    Het harde werk is beloond met een perfecte apk!

    #17737879

    even een kleine update!!
    bij de rode deed de dagteller het al een tijdje niet meer dus maar even het spul uit elkaar gehaald en alles nagekeken en alle stangetjes schoon geschuurd en gevet opnieuw enz enz



    moet alleen weer uitelkaar want doet het nog steeds niet goed, hapert nog steeds.
    ook gisteren gereedschap erbij gekocht in de vorm van een goede momentsleutel,uitdeukset, doppenset, en wat spul en belangrijkste een goede compressor en een liter epoxy primer.

    nu kunnen we ook werkzaamheden netjes afwerken!
    en inmiddels is de motorruimte zo goed als leeg!!

    hier is goed te zien dat de draagarmpunten goed ingesleten zijn en zullen vervangen moeten worden.
    ook zie je een groot gat in het schutbord! dit gedeelte is dus de beroemde bodemplaat die ook in zn geheel vervangen wordt!

    ook de binnenzijde bijna leeg! zit inmiddels met plaats gebrek voor de rest, dus moet nu eerst maar eens plaatwerk weg gaan werken en dan heb ik weer plek om het dashboard en hemel ed weg te leggen :angel

    heb een nieuw binnenpaneel besteld voor links achter als vervanger voor het immitatie binnenscherm, als ik deze binnen heb kan ik eindelijk weer eens lekker verder werken!

    #17737880

    mooi mooi mooi kerel :wors

    zal me toch een puik bakkie worden hoor :wub

    (m’n digidash doet t weer hoor)

    Gr Vinc

    #17737881

    ziet er goed uit gast !

    #17737882

    update!

    omdat ik met de bodemplaat/draagarm ophanging begonnen ben aangezien de achterzijde nog wel even gaat duren,
    is vd week savonds vinci hier geweest,hij is ook van plan het deel te vervangen dus had ik m aangeboden hier te komen kijken!

    hier in zijn topik staat zeker nuttige info voor degene die van plan zijn hun kadett GOED aan te pakken en dit deel willen vervangen en bij opel classic parts ebay willen kopen!!
    viewtopic.php?f=4&t=166349&p=2170253#p2170253

    ook het dashboard en hemel er nog even eruit gehaald en tegen de vrouw er zin in maar op de logeerkamer neer gegooit :angel
    morgen weer verder!!

    #17737883

    Zo, even lekker door het topic heen gelezen Patrick, mooi werk!

    Hier dan ook nog even het stukje wat ik in mijn topic had gepost, want het is immers de Champion in kwestie hier!

    Ovaal gat:

    Afstand aan het meten:

    En dan kom je dus hier uit bij een 8V schutbord:

    Niet moeilijk aan te passen, maar erg vervelend als alles er al in zit en zeker als het al gespoten is!!

    En een plaatje voor het overzicht:

    #17737884

    goed bezig daar kerel

    #17737885

    na een paar weken ruststand met mn knie en vakantie,ben ik weer rustig aan wat aan het doen!

    met dank aan vinci heb ik de nieuwe steunen voor de draagarmen.


    echter hadden ze voor de passagierszijde geen losse steun, wat doe je dan, juist een volledige koker aanschaffen!!

    en dus maar gelijk losboren!!

    toen liep ik tegen de volgende verassing, de gaten zijn te klein!
    het gat is maar 9,5mm
    en de draagarm bouten (nog bedankt gerwin) zijn 14mm!!

    dus ik zal ze groter moeten boren! :hmmz :hmmz dat zal best nauw luisteren denk ik!

    ze geven komende week nog wat minder weer op dus kan ik mooi nog 1of 2 vakantiedagen de garage in om het bodemdeel verwijdert te krijgen!

    #17737886

    Mijn vermoedens dus bevestigd, was gewoon vergeten ze zelf nog even te meten en ineens dacht ik er aan omdat ik zelf nog die bouten zoek en leek mij dan M10. Is dus M14… :hmmz Op mijn werk heb ik namelijk een Fabory account, en die hebben wel M14x150 met 40mm draad in 10.9 hardheid. Lijkt me een prima kandidaat eigenlijk. Ook hebben ze die ovale borgmoeren er voor. Alleen die cup ring en dikke kleine ring moet ik nog even zoeken…

    http://www.fabory.com/pages/product.html?product=04100140150″ onclick=”window.open(this.href);return false;

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 409)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.