kadett, corsa en zafira werkzaamheden.

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling kadett, corsa en zafira werkzaamheden.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 409)
  • Auteur
    Berichten
  • #17737812

    @Mr.F wrote:

    Ligt de 16V niet te laag? :P

    Hier dacht ik ook aan :vertag

    #17737813

    @kadett4x4 wrote:

    de kleur :thumbup :thumbup

    groeten.

    jij komt inderdaad het dichts bij! :thumb de anteraciet voorbeeld is ook een 8v, als je heel goed kijkt zie je het! :jerry

    maar goed!

    omdat de restauratie nu toch wat dichterbij komt ben ik de garage radicaal aan t opruimen, dus moeten er ook veel onderdelen opgeruimt worden!

    tevens wordt met de tijd de auto weer helemaal in serie toestand teruggebouwd net als de rode, dat houd in dat het hele full option pakket weer gaat wijken en wordt met de tijd ook in zn geheel verkocht!
    ***is allemaal verkocht!!
    dit was van het begin al mijn plan,want het idee was om er een 3e (belastingvrije) kadett bij te kopen en hier alles op te bouwen maar daar zie ik voorlopig van af!
    eerst maar eens genoeg (plaatwerk) sparen!

    ***edit

    #17737814

    Full options boom lekker laten zitten man zolang het origineel Opel is :wors !

    #17737816

    @Mr.F wrote:

    Fotoooo’s!!

    Je bordeaux kadett komt trouwens in 1:43!
    Origineel champion ook enzo!

    zou je mij eens een link kunnen sturen, via google kom ik niet verder!!

    #17737815

    deze week gaat de hele “full option” uitrusting verwijdert worden uit de auto en origineel er weer in!
    omdat ik de auto echt weer volgens adremaschild wil opbouwen gaat alles eruit, en volgende maand wordt de champ weer geschorst en ga ik heel op mn gemak de auto in zn oude glorie herstellen!

    Het gaat om: electrische ramen. verkocht
    electrische spiegels. verkocht

    hoogte verstelbaar stuur.

    tevens gaan ook de volgende onderdelen de verkoop in:
    apex sportset 60/40. onder voorbehoud verkocht.
    volledige uitlaat lijn.
    voorschermen.
    motorblok c20xe incl computer enz
    pu rubbers voor onder voorbehoud verkocht.

    enz. definitieve lijst komt nog wanneer hij geschorst is!

    als er iemand ideeen heeft over een spit, ik wil er 1 bouwen, maar overnemen is makkelijker he :angel

    ***edit aangepast!!

    #17737817

    Zal het morgen even opzoeken, minichamps stelt ze ook alsmaar uit..

    #17737819

    gisteren met mn 16v heen en weer geweest naar spijk zonder problemen,nu wil ik vanmiddag ff met de auto weg start ie wel maar liep op 3cylinders en erg te pruttelen,m nu had hij dat wel vaker en naar een beetje gasgeven loopt ie weer prima.
    alleen nu niet, blijft heel hoog in de toeren hangen en bij gasgeven slaat ie af. starten doet hij daarna niet meer omdat ie gelijk verzuipt.
    krijg m weer aan de praat door de pomp uit te zetten.
    het lijkt of ie geen benzine krijgt maar starten doet ie alleen wanneer de pomp niet draait :hmmz :hmmz
    dacht aan de stappen motor maar dat hadden we al gehad, en had ik een poosje geleden ook al nagekeken.
    ook het motormanegement lampje gaat dus niet branden!

    wie heeft een idee?

    ik wil de motor verkopen maar dan moet hij wel goed lopen en de komende maand nog mee proef te rijden zijn!!

    #17737820

    ow wa is da nou voor gekkigheid patjuh ??? :wtf

    #17737821

    geen idee, bij jou vandaan liep ie als een trein!
    nog hele stukken 170 gereden, en niks aan de hand maar nu vanmiddag ineens :hmmz

    #17737822

    Lijkt wel een probleem met de motor temperatuur sensor.
    dat de ECU denkt dat het een koudstart is en dan volledig gaat inspuiten.

    Of de brandstof drukregelaar is kapot, zodat misschien de brandstofdruk veel te hoog is..

    #17737823

    @gsi maffia dat klopt idd, bedacht me ineens dat die problemen kan geven.
    Na een beetje rommelen aan t stekkertje deed ie het weer.
    Conclusie, stekkertje gaar!

    natuurlijk gelijk maar even de dijk op, warm rijden en weer even kijken of ie het wel echt goed doet!
    maar hij doet het weer goed.
    alleen is het stekkertje zo gaar inmiddels dat tijdens het rijden toch regelmatig het motor management lampje ging branden!
    ligt gelukkig niet aan het torretje, dus deze kan de verkoop in!

    #17737824

    Dan weet ik ook gelijk wat de mogelijke oorzaak was van het tegen de redline vliegen van de 1.6 8v in mijn voormalige Kadettje vlak voor ik hem in ging ruilen.

    #17737825

    @InjectTheVenom wrote:

    Dan weet ik ook gelijk wat de mogelijke oorzaak was van het tegen de redline vliegen van de 1.6 8v in mijn voormalige Kadettje vlak voor ik hem in ging ruilen.

    volgens mij heeft een 1.6 die niet! mijn 8klepper heeft ook die sensor niet! misschien op een andere plaats maar ben m tot nu toe nooit tegengekomen!
    die tempsensor zit bij een 16v in het thermostaathuis naast de andere tempsensor voor het dashboard, bij de 8klepper zit ie daar iig niet!

    #17737826

    bij een 8V 1.6 zit ie in het inlaatspruitstuk,althans ,als je de blauwe sensor met 2 draden bedoelt.

    #17737827

    temp sensor zit op de inlaat bij 8v motoren ;)

    #17737828

    Kijk zo leer ik ook elke keer wat bij! :thumbup
    Ken de kadett echt helemaal binnenste buiten maar motorisch heb ik
    Nog wel wat te leren! maar ben al een end :angel

    #17737829

    heb even uit nieuwsschierigheid vd week gekeken, en ik had die sensor daar al 100keer zien zitten dus had moeten weten dat ie daar zat :hmmz :hmmz

    maar goed de 16v begint aardig op een uitgeleefd hok te lijken op t moment en is een doorn in t oog voor liefhebber, maar het is voor een goed doel! :vertag
    veel onderdelen hebben al een nieuw baasje of staan op t punt opgehaald te worden en mag ik komende 2 weken er over doen om de tank leeg te rijden!
    en dan gaat t toch echt gebeuren!
    dus mocht iemand nog opzoek zijn naar een super goed lopende 16v, er mag de komende 2weken nog proefgereden worden!
    daarna is hij nog een aantal weken te horen maar wegens verkoop veren en dempers enz kan er NIET meer mee gereden worden dan!

    #17737830

    mensen ik kom er niet uit!! over 2 weken wordt de zwarte gsi geschorst en komt dus de verzekering te vervallen.
    We hebben alle verzekeringen lopen bij interpolis maar deze hebben geen klassieker/oldtimer verzekering dus ben ik vorig jaar met allebij mijn kadettjes overgestapt naar een andere maatschapij. met gevolg dat mijn schadevrije jaren op de auto van mn vriendin moesten blijven staan.

    nu de verzekering vd zwarte vervalt moet ik de hoofdprijs gaan betalen voor de rode!

    wie weet een maatschapij waar ik de rode tegen taxatiewaarde kan verzekeren, als klassieker zonder dat ie als 2e auto verzekerd moet zijn

    #17737831

    Diks.nl ;)

    #17737832

    Heb mijn rode Ascona bij polis direct verzekerd,nette tent!

    #17737833

    Volgens mij kun je dat ook bij de ANWB oldtimerverzekering.

    #17737834

    Heb je niet gewoon een tussenpersoon?
    Reuze handig, ik heb 1 pakket, met 3 auto’s (dagelijkse auto’s voor mij en mn vriendin + de recreatieve wagen..de oldtimer dus), inboedel/brand en rechtsbijstand.
    Dat is goedkoper in totaal dan alles los verzekeren.
    1 belletje naar de tussenpersoon en hij regelt het. Ideaal. Alleen niet op zaterdag/zondag. wat soms wat lastig is met een auto verzekeren :???:

    Vind ik makkelijker dan alles overal maar te verzekeren, als er wat is hoef je niet lang in de wacht te staan aan de telefoon. En niet het risico van onderverzekerd zijn omdat de boel niet goed geregeld is.
    + die tussenpersoon zoekt voor jou het beste/goedkoopste.

    Het is mischien niet zo goedkoop als je het zelf regelt, dat zal mischien wat euro’s schelen. Maar het is gewoon stukken makkelijker, 1 telefoontje naar je tussenpersoon en het is klaar. Daarvoor kun je niet uren in de wacht gaan hangen als er een keer wat is.

    #17737835

    ASR ga ik uiteindelijk mee om de tafel zitten om mijn gerestaureerde Calibra verzekerd te krijgen, daar is hij nu ook al bij :)

    #17737836

    @asconahobbyist, ik zal er eens een telefoontje aan wagen.


    @opel
    remco anwb heeft wel oldtimer verzekeringen maar die gaan vanaf 25jaar en ouder.
    met mijn gsi kom ik in een gewone categorie terecht en dus niet tegen taxatiewaarde te verzekeren.
    kansloos dus aangezien een dagwaarde van een gsi 8v nog geen 200euro meer is.


    @fearless
    Al onze verzekeringen lopen via een tussen persoon bij de interpolis maar hiervoor geld hetzelfde als voor de anwb (zie hier boven).
    anders was het helemaal geen probleem geweest, want dan had ik mijn auto als 2e auto daar verzekerd, wat dus andere voorwaarde biedt, naast de auto van mn vriendin die daar wel verzekerd is!

    @inject the venom, is dit een goede klassieker verzekering waar je een auto jonger dan 25jaar kan verzekeren tegen taxatiewaarde??

    om nog even het probleem uit te leggen.. het is GEEN oldtimer, maar wil m WEL tegen taxatiewaarde verzekeren.
    HEEL VEEL verzekeringen doen dit dus NIET!!

    #17737818

    Ik heb ze dat bij het eerste telefoongesprek heel duidelijk uitgelegd dat dit hetgene was wat ik uiteindelijk van hen wil gaan vragen en het antwoord was bevredigend, zelfs circuitgebruik waren ze in principe over te spreken meen ik onthouden te hebben.

    Gewoon vanaf het begin helder maar vooral heel duidelijk mededelen wat je precies geregeld wil hebben, ook wat betreft dagelijks gebruik en als 1ste auto ipv 2e enzo.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 409)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.