Kadett C turbo 350/500 pk

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Kadett C turbo 350/500 pk

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 163)
  • Auteur
    Berichten
  • #17483256

    Zit een Getrag 262 aan, grotere hoofdremcilinder past niet omdat daar de turbo zit. Bovendien werkt dit ook prima zo niet beter. Je hebt nu alleen geen rembekrachtiging.

    #17483257

    Hoe denk je de uitlaat te gaanlaten lopen met de turbo andersom? Onder de vooras door gaat niet tenzij je de auto heel hoog maakt. Om de motor heen naar de andere kant?

    Getrag 262 is een 4 bak, neem aan dat je een 5 bak inbouwd? dan is het namelijk toch een 265 ( ook al staat er 262 als nummer op he bakhuis;))

    1000cc injectoren kun je overigens best stationair afgesteld krijgen:thumbup, weet iemand die gebruikt zelfs 1200 cc exemplaren op zijn Golf en die loopt ook goed stationair met KMS….:agent

    #17483258

    Echt dik project,

    Mooie paint job :)

    Suc6 ben benieuwd :agent

    Gr Alex

    #17483259

    Staat idd 262 op maar dan zal er wel een 265 binnenwerk in zitten. De downpipe loopt tussen de vooras en de motorsteun door dus niet onder de vooras door. Vandaag de onderdelen voor het nieuwe inlaatspruitstuk binnen gekregen.

    Draad getapt en de centreer busjes gemonteerd

    Gelijk paar inlaat flenzen er bij laten maken

    De bakken zelf laten zetten

    Nu nog de halfronde buis er tegenaan en aflassen

    #17483260

    Niels, Wat ben jij vet vies bezig, in een woord: Geweldig !!

    #17483261

    origineel gepost door rallyastra
    En de airbox,

    dit is al n mooi plaatje:thumbup
    maar met de maten der bij zou t n prachtig plaatje zijn:P:P:wors

    #17483262

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door rallyastra
    En de airbox,

    dit is al n mooi plaatje:thumbup
    maar met de maten der bij zou t n prachtig plaatje zijn:P:P:wors

    haha lolbroek :jerry

    #17483263

    schaal 1 op 2

    en de hart op hart afstanden zijn bekend toch :P

    #17483264

    Ja maar de resolutie is ook verkleind dus een 1 op 2 is het niet meer :vertag Ik ga ze in productie nemen, ook voor 16V atmosferische motoren. Prijzen zullen niet al te hoog liggen.

    #17483265

    Tekeningen zijn te koop tegen de kostprijs vermeerderd met een winstmarge :angel

    Iemand hehehehe :jerry

    Maar zag er ‘live’ ook erg mooi uit…. En superlicht..

    #17483266

    …waterjet gesneden zeker??
    Wel grappig, nou effe lassie erbij!!
    Ben benieuwd , wel blijven fotograveren he!!!:P:wors:jerry:thumbup

    #17483267

    Nieuwe radiateur binnen, airbox begint ook al vorm aan te nemen.

    #17483268

    tering he! wat zijn jullie goed besig!

    #17483269

    Lekker aan het klussen :D

    Komen er ook kelken in de airbox ?

    #17483270

    hoe ga je dat doen met die koeling waar normaal die 3poot koelslang aan komt?

    of kan je dat ook gewoon weg laten?

    voor de rest, super bezig!!:wors

    #17483271

    Die komt er gewoon weer op, originele flens blijft behouden. Er komen geen kelken in deze versie, wil nog wel een versie maken met kelken en die op de bank testen. Maar met druk vulling zijn kelken niet zo hard nodig als bij een atmosferische motor waar je een comprimerende werking in de kelk moet hebben. Airbox zonder kelken is ook al getest op de bank en in vergelijking met kelken waren er geen na delen. Ga sowieso een setje voor mijn C20XE maken en die op de bank testen.

    #17483272

    :wors

    Daar wil ik wel meer van weten, ga je dan een voor en na meting doen ?

    #17483273

    Jep alles wordt getest voor en na, ga eerst diverse boxen maken en dan kijken welke het beste werkt. Productie kosten zullen nioet al te hoog zijn waardoor de verkoop prijs ook aantrekkelijk zal zijn.

    #17483274

    Huppeldepudate

    GT35 v.s. GT28

    Turbo hing eerst aan de onderkant, daardoor zat de uitlaat naar achter. Dat ging totaal niet passen omdat je nog langs een stuurslang moet enz. Ik heb nu een topmount turbo gemaakt en de uitlaat naar voren verplaatst. Nu kon ik wel weg komen met een 76mm.

    Daarvoor moest ik wel een nieuwe flens met aansluiting op het spruitstuk maken.

    Downpipe rechts onder de auto door.

    Enige probleem is dat het oliefilter nu niet meer past, maar daarvoor ga ik een adapter bestellen het het filter verplaatsen naar een andere plek.

    You get the idea

    Draagarmen ff verstevigd

    #17483275

    zooow, netjes werk man…. mooie flow, netjes ingeleid.

    zal morgen wel ff goed bekijken..

    #17483276

    Z’on leuke spullen wil ik ook wel op men turbo!:o

    Dit word een zeer mooi opgebouwd blok.

    :thumbup:thumbup

    #17483277

    knap werk allemaal:thumbup
    ik heb met de v6 in de kadett ook het probleem met de oliefilter maar bij mij komt hij tegen de stuurstang dus ik ga hem ook verplaatsen

    #17483278

    Afgelopen week nog ff met de ghadett bezig geweest,

    Nieuwe oliekoeler, adapter en een oliefilter houder om het filter te verplaatsen.

    Hitte werend plak folie voor in de tunnel.

    Nieuwe aansluiting voor de wastegate gemaakt.

    Knalpiepe

    Nieuw stuk voor de tunnel gemaakt.

    #17483279

    mooi werk hoor, zo word het wel weer wat:kewlpics

    groeten

    #17483280

    heb ook wel intresse voor zo een inlaatspruitstuk

    voor de rest is dit een zeer mooie opbouw van de motor. Dit gaat knallen.

    Greetz

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 163)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.