Kadett-C Raam lekt in hoekjes. Wat is een oplossing? Kit?

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett-C Raam lekt in hoekjes. Wat is een oplossing? Kit?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224069

    Zoals de titel van m’n topic al zegt, mijn voorruit lekt in de bekende hoekjes.

    Nu zit ik dus met de vraag: Kit ik het af? Of moet het ruit eruit e.d.

    Of is er nog een andere oplossing? Neem aan dat in het verleden dit ook vaak voor kwam?

    #17705221

    Is het rubber nog goed, sluit het nog netjes af ?
    Indien niet gewoon nieuw rubber bestellen en correct afkitten.
    Kan wel voorkomen als je de raam eruit haald dat je wat lak
    meekomt en je roestvorming tegenkomt.. dus heb je nog een
    extra klusje.

    Indien wel, gewoon netjes afkitten.
    Vooral aan de onderste zijkanten ff wat extra kit/laten vol-lopen.

    Succes!!

    Greetz,
    Bear79

    #17705222

    Niks kitten.

    Raam eruit, sponning opknappen als ie verrot is, rubber nakijken (evt. met vaseline behandelen) en alles er weer monteren. Bij mijn Manta is alles weer perfect en zonder kit gemonteerd en er lekt niks.

    Ik kan uit ervaring vertellen dat kit ervoor zal zorgen dat je over 5 jaar nog meer werkt hebt.

    #17705223

    En wat kost een nieuw raamrubber? Ben opzicht wel in voor een nieuw rubber, maar heb nog genoeg kosten op dit moment. Zijn ze ’te betalen’?

    Velgen wil ik nog laten stralen, voorschermen moeten nieuwe voor gespoten worden, banden nieuw, achterrandjes moeten nog vervangen worden e.d.

    #17705224

    Rubber kan nog goed zijn. Er is maar 1 manier om daar achter te komen; goed kijken en eruit halen. Mijn rubbers waren ook nog goed, mijn sponningen waren compleet verrot (doordat er ooit is gekit).

    #17705225
    #17705226

    JAAAA en silicone is ook leuk voor de spuiterd…..die gaat erg blij met je zijn:D

    zuurvrije vaseline tast geen rubbers aan hoor

    #17705227

    Mijn rubber dicht volgens mij ook niet helemaal goed af, krijg je dan van die witte aanslag op je ruit aan de randen?

    #17705228

    het kan ook zijn dat er oude harde kit zit tussen je rubbers.

    wees slim en haal de ruit er uit.
    rubber schoonmaken, evt vaseline en weer monteren.

    als je gaat kitten, kan je er op wachten dat hij over een paar jaar weer gaat lekken, met de nodige roestvorming als extratje.

    #17705229

    inderdaad…. kit is shit.
    eruithalen en alles goed schoonmaken.

    #17705230

    als je witte randen in je ruiten hebt, zit er vocht tussen je ruit.
    dus kan je er van uit gaan dat er nog meer vocht zit.

    groeten.

    #17705231

    Tja, silicone en lak inderdaad beter vermijden dan :vertag…

    Maar goed, vaseline gaat er ook nooit meer tussen weg en is brandbaar en zo, dan misschien beter een of ander glijmiddel gebruiken? Wij hebben op werk van dat spul om hulsen van connectoren over kabels met rubber mantel heen te duwen…:) Dat gaat altijd als een trein…

    Zo iets:
    http://www.idealindustries.co.uk/index.cfm?pid=13&op=dsp&pk=10304&fk=64

    #17705232

    Ik heb goede ervaring met het insmeren van de ruitrubber met body coating (zwarte spul voor onderzijde) of als de ruit erin moet blijven de holle ruimte was / tectiel in spuitbus met zo’n dun slangetje van ong 3 mm. Die kan je goed tussen de ruit en rubber doen en dan 2 of 3 x inspuiten (even uit laten harden naar iedere keer).

    #17705233

    Ik smeer de sponning bij het het opnieuw monteren van ruiten altijd in met tectyl.
    Rubbers gaan er soepel in en is tevens water afstotend. Bij de A Manta 20 jaar geleden gedaan, en is nog steeds waterdicht, en geen roestvorming op de bekende plaatsen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.