Kadett c coupe 74 uit het slop getrokken

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett c coupe 74 uit het slop getrokken

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216865

    Sinds gisteren ben ik in het bezit van deze coupe
    ligt een 1.2 s in met een 4-bak

    wordt volledig opgeknapt
    ben vanmiddag begonnen met demonteren
    direct een paar vragen…..
    hoe krijg ik de ramen in de deuren er het beste uit?
    op hoeveel plaatsen zitten de schermen voor bevestigd?




    #17601994

    schermen voor bij de keienvanger met 3 schroeven. onder bij de dorpel met 1 en binnen onder de dash met 2… als ik het me goed kan herrineren.
    De ramen… bekleding van de deur. Raam losschroeven. De rubbers langs het glas eruit halen, en dan het glas naar boven uit de deur draaien..

    het is voor mij even geleden maar volgens mij zit ik er niet ver naast..
    veel succes met opknappen..

    #17601995

    oke dat moet wel lukken
    had al alles losgemaakt behalve die strip aan de onderkant van de raam
    de stoelen heb ik ook mee liggen knommelen
    heb je hier ook nog een tip voor?

    #17601996

    Kijk hier even.

    staan veel restauratieverslagen van C kadett bezitters

    opel kadettC club Nederland

    #17601997

    De strip onderaan het glas zit vast en komt er als 1 geheel uit, volgens mij.
    Stoelen, aan de voorkant zitten 2 beugels op de bodem. als je deze los maakt kun je de stoelen naar achteren schuiven en dan komen deze los van de rail…

    #17601998

    oke thanks
    had al een kijkje genomen bij de kadett c club maar nog niet genoeg tijd gehad om te lezen

    ben nog aan het zoeken voor een 5-bak om toch NOG zuiniger en wat harder te kunnen rijden
    mijn ascona rijdt 1 op 7 dus een kadett is al vrij zuinig

    #17601999

    dat is een mooie wagen, uit een mooi jaar.
    ben er zuinig op.

    groeten.

    #17602000

    origineel gepost door coot
    oke thanks
    had al een kijkje genomen bij de kadett c club maar nog niet genoeg tijd gehad om te lezen

    ben nog aan het zoeken voor een 5-bak om toch NOG zuiniger en wat harder te kunnen rijden
    mijn ascona rijdt 1 op 7 dus een kadett is al vrij zuinig

    Die 5 bak vergeet maar;), maar mooi kadettje!:thumbup

    #17602001

    origineel gepost door Pablo

    origineel gepost door coot
    oke thanks
    had al een kijkje genomen bij de kadett c club maar nog niet genoeg tijd gehad om te lezen

    ben nog aan het zoeken voor een 5-bak om toch NOG zuiniger en wat harder te kunnen rijden
    mijn ascona rijdt 1 op 7 dus een kadett is al vrij zuinig

    Die 5 bak vergeet maar;), maar mooi kadettje!:thumbup

    vergeet maar? liefhebberskwestie?

    #17602002

    origineel gepost door coot

    origineel gepost door Pablo

    origineel gepost door coot
    oke thanks
    had al een kijkje genomen bij de kadett c club maar nog niet genoeg tijd gehad om te lezen

    ben nog aan het zoeken voor een 5-bak om toch NOG zuiniger en wat harder te kunnen rijden
    mijn ascona rijdt 1 op 7 dus een kadett is al vrij zuinig

    Die 5 bak vergeet maar;), maar mooi kadettje!:thumbup

    vergeet maar? liefhebberskwestie?

    er is volgens mij geen 5 bak die op jou 1.2 past

    #17602003

    origineel gepost door Paullus

    origineel gepost door coot

    origineel gepost door Pablo

    origineel gepost door coot
    oke thanks
    had al een kijkje genomen bij de kadett c club maar nog niet genoeg tijd gehad om te lezen

    ben nog aan het zoeken voor een 5-bak om toch NOG zuiniger en wat harder te kunnen rijden
    mijn ascona rijdt 1 op 7 dus een kadett is al vrij zuinig

    Die 5 bak vergeet maar;), maar mooi kadettje!:thumbup

    vergeet maar? liefhebberskwestie?

    er is volgens mij geen 5 bak die op jou 1.2 past

    Idd

    #17602004

    5 bak is nooit geleverd op een 1,2 kadett alleen verkrijgbaar vanaf 1600.
    of je moet zelf gaan bouwen met bv een bak van een toyota tercel of zo

    #17602005

    Veel laswerk aan, maar leuk C1’tje
    succes!!!

    :afro

    Greetz,
    Bear :agent

    #17602006

    heej Bear, auch hiej?:P
    vanavond even tijd gehad om te sleutelen
    achterkant even kaal gemaakt, raamgebeuren in de portieren even in de kruipolie gezet want dit wou niet loskomen
    portieren zijn er trouwens slecht aan toe dus mocht nog iemand er 2 hebben staan dan hou ik me aanbevolen….

    ben eens rond aan het kijken hoe ik meer pk’s uit mijn 1.2 s kan krijgen
    krijg het advies voor kopvlakken, webers en uitlaat
    maar wat doet dit met het verbruik? en hoeveel vermogenwinst kan ik bereiken? lijdt de motor hier niet te veel van?

    #17602007

    vanmiddag even de ramen eruit gehaald behalve in de portieren want dat wil maar niet lukken
    morgen gaan mijn deuren eraan want die worden toch vervangen
    dashboard eruit en dan is hij al kaal op de tank en motor/bak na

    dan begint het las en schuurwerk

    morgen trouwens weer wat foto’s met van die nieuwe toestand

    #17602008

    auto is inmiddels al op aardig geschuurd maar dit kost nogal wat tijd
    zijn eerder blijkbaar al nieuwe wielranden in gelast en dit is niet zo netjes gebeurt vindt ik
    kwam dus een hoop plamuur tegen

    de auto gaat het circuit op en heeft dus nogal wat aanpassingen nodig
    – motor, mijn opties zijn momenteel 2.0 2.2 en 2.4 of c20xe (maar die heeft geen voorkeur)
    welke ervaringen hebben jullie hiermee en wat raden jullie aan?
    – achteras, welke assen passen onder mijn kadett en kunnen het vermogen aan?
    – vooras, ook andere als ik zware motor erin gooi en het circuit op ga?
    – remmen, welke combinaties gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen (remmen, faiding, slijtage……….)
    – iemand met een rolkooi in een c coupe?

    #17602009

    motor wordt om te beginnen een 2.0s
    relatief goedkoop en makkelijk te vinden
    hiermee wil ik ervaring op doen en dan kan er daarna misschien nog een ander blok in komen

    de rest van de vragen blijven open

    #17602010

    – motor, mijn opties zijn momenteel 2.0 2.2 en 2.4 of c20xe (maar die heeft geen voorkeur)
    welke ervaringen hebben jullie hiermee en wat raden jullie aan?
    Een mooie 2.0 CIH als begin om eens mee te oefenen.
    – achteras, welke assen passen onder mijn kadett en kunnen het vermogen aan?
    Neem dikke assen van een 1600 of een 2 liter (zijn wel wat duurder)
    – vooras, ook andere als ik zware motor erin gooi en het circuit op ga?
    een 1600 vooras of 2 liter Rallye/GTE (moeilijk te vinden en duur)
    – remmen, welke combinaties gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen (remmen, faiding, slijtage……….)
    2.2 Rekord zijn zoveel combinaties is mega veel informatie op dit forum over te vinden

    #17602011

    Je kan ook de schijven van een Rekord 2.2 E pakken, de ATE-klauwen (één zuiger) van een Manta of Rekord, en daar een beugel van een voorwielaandrijver met geventileerde klauwen op zetten.

    Deze klauwen zijn hetzelfde, alleen de beugel is bij één met geventileerde schijven wat langer om die dikkere schijven er tussen te krijgen.
    De aansluiting van de remslang zit bij een voorwielaandrijver aan de zijkant van de klauw (achter de zuiger) en bij een achterwielaandrijver op de voorkant (zijkant zuiger).
    Bij mijn weten zijn deze klauwen nooit op een achterwielaandrijver geleverd i.c.m. geventieleerde schijven , vandaar dat je ‘m even zelf samen moet stellen.

    Vooras kan je evt. van een 1.2 gebruiken, maar dan kan je ‘m beter verstevigen met een plaat aan de onderkant.

    #17602012

    Oke bedankt voor de info
    1600 assen had ik al gedacht maar misschien dat er nog meer opties zijn van andere Opels
    zal alvast gaan zoeken naar die assen, dus mocht iemand er nog hebben of iemand weten dan hoor ik het graag

    remmen zijn inderdaad veel opties mee, daarom vroeg ik ook naar de ervaring die jullie er mee hadden
    2.2 rekord lees ik veel van en gaat het waarschijnlijk ook worden

    #17602013

    achteras manta a en b zijn iets breder maar makkelijk onder en c te maken met wat aanpassing en ze zijn goedkoper dan een c kadett as.

    remmen voor record 2,2 of verboorde ford sierra of honda of omega schijven
    klauwen van omega of record 2,2
    volvo en ga zo maar door
    de mogelijkheden zijn onbeperkt
    :jerry:jerry

    #17602014

    origineel gepost door coot
    Oke bedankt voor de info
    1600 assen had ik al gedacht maar misschien dat er nog meer opties zijn van andere Opels
    zal alvast gaan zoeken naar die assen, dus mocht iemand er nog hebben of iemand weten dan hoor ik het graag

    remmen zijn inderdaad veel opties mee, daarom vroeg ik ook naar de ervaring die jullie er mee hadden
    2.2 rekord lees ik veel van en gaat het waarschijnlijk ook worden

    je moet eens een u2u sturen naar sniksnak hier op het forum, die heeft een super goed remsysteem voor de vooras.

    zelfgemaakte schijven met klauwen van een kadett gsi16v en meerdere uitvoeringen met deze klauwen.

    #17602015

    u2u postduif is onderweg

    #17602016

    origineel gepost door pipo
    achteras manta a en b zijn iets breder maar makkelijk onder en c te maken met wat aanpassing en ze zijn goedkoper dan een c kadett as.

    remmen voor record 2,2 of verboorde ford sierra of honda of omega schijven
    klauwen van omega of record 2,2
    volvo en ga zo maar door
    de mogelijkheden zijn onbeperkt
    :jerry:jerry

    achteras van manta kan dus ook
    maar vooras is helemaal anders?

    #17602017

    Vooras is inderdaad anders.

    Ik heb zelf Alfa 75 klauwen met rekord 2.2 schijven op de dett en dat remt mooi.

    Barry (sniksnak) verkoopt op marktplaats 260×24 schijven die je kunt gebruiken in combinatie met kadett gsi klauwen. Plug&Play en remt volgens mij donders.

    Zijn gewoon aangepaste bestaande schijven dus niet zelf gemaakt :P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.