kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 171)
  • Auteur
    Berichten
  • #17530730

    origineel gepost door kiyamizio
    een weber dcoe valt niet aan te passen ofzo voor blow though?

    denk het wel moet je er een luchtdichte kast omheen bouwen.
    manta a 1900 turbo had het ook

    http://www.mantaclub.org/archive/manta_a_turbo.htm

    #17530731

    Bij een compressor kun je de carb ook voor de compressor plaatsen. Het benzine-luchtmengsel dicht d eschoepen ook nog eens beter af.;) Gaat bij die amerikaanse V8 met compressors meestal ook op die manier. Veel makkelijker aansluiten op die manier…

    #17530732

    origineel gepost door giuliettaevo
    Bij een compressor kun je de carb ook voor de compressor plaatsen. Het benzine-luchtmengsel dicht d eschoepen ook nog eens beter af.;) Gaat bij die amerikaanse V8 met compressors meestal ook op die manier. Veel makkelijker aansluiten op die manier…

    doen ze bij sommige turbokits ook:hmmz maar oww oww als je dan een backfire krijgt:P

    #17530733

    ik denk dat ik voor een eaton m45 ga van een mini en die op een 1.2n(opgeboord naar 1.3) plaats

    ik vraag me af hoe ver ik kom met de standaart carb moeten zeer grote sproeiers in denk ik of toch maar een dcoe of dellorto.
    kan je met die manier dus carb-compressor-motor, kan je geen intercooler gebruiken denk ik dus haal je nooit 30% winst.

    ik vond ergens in engeland een set om je dellorto blow though te maken maar dat is voor de valstroom versie zou dat setje ook passen in de horizontale uitvoering?

    #17530734

    origineel gepost door *Jurgen*
    Ik heb volgens mij ooit eens een Kadett C radiateur gezien met oliekoeler, kan dat kloppen? En komt deze van een automaat af? Zou wel een mooie oplossing zijn voor evt een oliekoeler, hoef ik daar ook geen appart radje voor te plaatsen.

    idd van een automaat zit de oliekoeler bij de raditeur in

    #17530735

    origineel gepost door kiyamizio
    ik denk dat ik voor een eaton m45 ga van een mini en die op een 1.2n(opgeboord naar 1.3) plaats

    ik vraag me af hoe ver ik kom met de standaart carb moeten zeer grote sproeiers in denk ik of toch maar een dcoe of dellorto.
    kan je met die manier dus carb-compressor-motor, kan je geen intercooler gebruiken denk ik dus haal je nooit 30% winst.

    ik vond ergens in engeland een set om je dellorto blow though te maken maar dat is voor de valstroom versie zou dat setje ook passen in de horizontale uitvoering?

    dacht het nie:P lijkt me sterk dat de vlotters dan nog werken:hmmz:angel

    #17530736

    origineel gepost door kiyamizio

    kan je met die manier dus carb-compressor-motor, kan je geen intercooler gebruiken denk ik dus haal je nooit 30% winst.

    Een eaton compressor is het meest effectief als je hem met lagere vuldrukken gebruikt. Hoe hoger de druk wordt hoe heter de lucht en bij de Roots compressoren gebeurt dat helaas vrij snel. In heel veel gevallen wordt de aton compressor zonder intercooler gebruikt met hele goede resultaten. De Jacksonracing setjes voor de Mazda MX5 zijn een mooi voorbeeld.

    Als je een compressor wilt en je wilt er hoge druk mee draaien ( + 1 bar bv) dan kun je beter voor een schroefcompressor gaan ( Bv Lysholm zoals op bv de Mercedes AMG modellen gebruikt wordt).

    Ik zou de carb voor de eaton plaatsen en dan een grote enkelvoudige carb gebruiken van bv een 2.0 oid. Die hebben in ieder geval de maat sproeier om een 100 pk te ondersteunen. Dit lijkt mij de makkelijkste en goedkoopste manier.

    #17530737

    ik hoef ook niet hoge vul druk te hebben het blijft een 1.2 he,

    1bar is way to much, ik hoop zeker met standaart 1.2 miss andere nokkenstok +70 te halen liever meer koppel.
    deze m45 die ik heb heeft elek poelie erop maar dan heb geen nut op een 1.2 denk ik
    deze poelie in nu 5 cm door snede ik denk dat ik een 3,5 erop doen want anders moet de 1,2 te veel werk verrichten om hem op gang te krijgen,

    op een mini gaat zon eaton naar 0,6 met een grote poelie en klein intercoolertje
    zal 0,4 haal baar zijn op een 1.2?

    #17530738

    Waarschijnlijk wel. Op de meeste motoren kun je redelijk veilig tot 0,4-0,5 bar gaan. De afstelling is belangrijk in zo’n gevallen. Niet te veel vervroeging bij de ontstekig en genoeg brandstof en dan kom je een heel eind.

    Succes ermee.:thumbup

    #17530739

    ik ben al bezig heb op me werk de heaton van een slk afgehaalt die was total loss:P

    motor was nog goed dus ff lopen gassen maar die eaton draait daar ongeveer 0,7-0,8 maar hij wordt helemaal niet eens warm ofzo. het is trouwens een m45 gen 3th met geloof ik 3 lobben erin.

    straks koel de carb met de benzine de m45 dus wordt hij zeker niet warm ma afijn eerst o,4-0,5 bar kan altijd nog hoger,
    ik wil wel safe blijven.

    ik het optie kwa carb in deze varijet 2 van 2.0s, zentihn van 2.8s
    of een weber dcoe van een 2.0s die ooit 2 webers erop had.

    ik dacht zelf aan de 2.0s carb omdat die makelijker af te stellen is dan een webber.

    ps deze topic gaat over turbo en in verander hem in compressor telt dat ook of moet ik een nieuwe openen?

    #17530740

    verander hem gewoon in geblazenmotor dan is het turbo en compressor
    :P

    #17530741

    precies, compressor is net zo interessant als een turbo, zolang het maar op een 1.2 OHV blokje komt, dan kan het gewoon in dit topic lijkt me ;)

    #17530742

    hij komt op een 1.2 ohv, weet er iemand of er een opel injecitie systeem op een 1.2 ohv past bijv. van een corsa ofzo als dat injectie systeem aan te passen valt zou heel mooi wezen want dan ga ik daarnaar op zoek

    #17530743

    origineel gepost door kiyamizio
    hij komt op een 1.2 ohv, weet er iemand of er een opel injecitie systeem op een 1.2 ohv past bijv. van een corsa ofzo als dat injectie systeem aan te passen valt zou heel mooi wezen want dan ga ik daarnaar op zoek

    compressor kost je ook vermogen een turbo nagenoeg niks.
    ikheb wel eens een kadett gezien met turbo van een fiat uno en een injectie van een 2,0 manta er op.
    denk dat de injectieer wel op te bouwen is alleen zorgen dat je minder benzine inspuit.zijn maar een paar kabeltjes van een injectie van een manta

    #17530744

    turbo is moeilijker af te stellen dan compressor.

    turbo maakt de lucht te warm waar door een intercooler vereist is om minste 30% meer vermogen te halen

    en ik vind een compressor gaver dan turbo ik weet niet hoe dat komt, en ik wil geen vermogen gat.

    compressor kost 15% van het vermogen als hij 50% meer levert is het dus 35% meer dan een standaart 1.2

    ik wil 75pk halen en een berg koppel.

    maar er zijn geen ohv motoren met injectie wat op een 1.2tje past, is dat alleen een corsa dat is toch monopoint injectie of zijn er ook multi’s.

    #17530745

    Als je met de turbo ook maar 0,4 bar gaat draaien maak je de lucht niet veel warmer als met de compresoor hoor…;)

    Koop eerst maar eens een goed boek over superchargers en/of turbo’s en lees eens goed wat er allemaal bij komt kijken en hoe het een en ander allemaal werkt. bespaar je jezelf een hoop tijd en geld mee.

    #17530746

    Ik weet niet of het al behandeld is in dit topic, maar is dit niks?
    http://www.rotrex.com/

    #17530747

    origineel gepost door 076 wokkel
    Ik weet niet of het al behandeld is in dit topic, maar is dit niks?
    http://www.rotrex.com/

    dat werkt wel werkt beter dan en turbo ook al bij lager toerental en freet niet zo veel vermogen als een compressor.alleen zul je hier gebruikt niet aan komen omdat dit niet op een standaart auto zit zoals een turbo of compressor.en goedkoop zijn ze ook niet.:vertag

    #17530748

    is het zelfde principe als een g-lader die kun je ook makkelijk pas maken

    #17530749

    origineel gepost door hanskadett
    is het zelfde principe als een g-lader die kun je ook makkelijk pas maken

    Dat is dus helemaal niet waar….:thumbdown

    G-lader werkt volgens een heel ander concept als een centrifugaal compressor zoals de Rotrex. De G-lader heeft overigens al veel eerder druk als een centrifugaal compressor. Helaas is het geen al te best ontwerp…:puke

    Grof gezien is de Eaton meer geschikt voor koppel onderin met niet te veel pk’s. De centrifugaalcompressoren ( Rotrex en Vortech bv) leveren meer pk’s maar vooral bovenin toeren en met relatief weinig koppelwinst. Schroefcompressoren ( Lysholm, IHI) doen het het beste maar zijn ook het duurst, veel koppel al vanaf een laag toerental en ook een hoog eindvermogen haalbaar, haast een turbo dus…;)

    Geen een compressor is makkelijk pas te maken. Het maken van een goede steun waarbij de poelie ook nog eens precies mooi recht in lijn zit met de andere poelies is een hele opgave. En als het niet recht zit ga je een hoop gezeik hebben met slijtende en/of slippende riemen.

    #17530750

    dat werkt wel werkt beter dan en turbo ook al bij lager toerental en freet niet zo veel vermogen als een compressor.alleen zul je hier gebruikt niet aan komen omdat dit niet op een standaart auto zit zoals een turbo of compressor.en goedkoop zijn ze ook niet.:vertag

    Helaas werkt een centridugaalcompressor niet zo geweldig bij lage toeren. Het ding moet flink toeren maken om druk te leveren, net als de koude kant van een turbo. Aangezien het een mechanische verbinding mt de motor is loopt de laaddruk lineair op. Bij de helft van je max toerental heb je grof gezien de helft van je max laaddruk (door verliezen e.d. zelfs nog iets minder). Deze compressoren leveren dus hoog in de toeren het meeste laaddruk op en dus het meeste vermogen. wil je meer laaddruk onderin hebben dan moet je de poelie gaan verkleinen maar dan kom je in de hoge toeren in de problemen door een te hoge laaddruk. Dit is een hele compacte compressor en relatief makkelijk te plaatsen daardoor. Wordt heel veel gebruikt op voorwielaangedreven auto’s ( Honda ed) en auto’s waarbij je niet wilt dat het koppel ineens explosief inkomt.

    #17530751

    maar zo,n compressor die je op de foto ziet is toch eerder aan zijn vermogen dan een turbo??mijn baas heeft hem daar specifiek voor gekocht.hij zal niet onderin werken als een schroefcompressor maar tussen een turbo en een schroefcompressor in.
    er zit een soort tandwiel overbrenging in de turbo :hmmz

    #17530752

    origineel gepost door kiyamizio
    hij komt op een 1.2 ohv, weet er iemand of er een opel injecitie systeem op een 1.2 ohv past bijv. van een corsa ofzo als dat injectie systeem aan te passen valt zou heel mooi wezen want dan ga ik daarnaar op zoek

    Deze heeft een aangepaste injectie van een Saab 900 classic turbo. K-jetronic met 2 kanalen afgedopt. Lijkt me best leuk..

    OHV Turbo!!

    #17530753

    origineel gepost door corsaagsi

    origineel gepost door kiyamizio
    hij komt op een 1.2 ohv, weet er iemand of er een opel injecitie systeem op een 1.2 ohv past bijv. van een corsa ofzo als dat injectie systeem aan te passen valt zou heel mooi wezen want dan ga ik daarnaar op zoek

    Deze heeft een aangepaste injectie van een Saab 900 classic turbo. K-jetronic met 2 kanalen afgedopt. Lijkt me best leuk..

    OHV Turbo!!

    die had ik ook al gezien is ook best grappig:P

    #17530754

    origineel gepost door pipo
    maar zo,n compressor die je op de foto ziet is toch eerder aan zijn vermogen dan een turbo??mijn baas heeft hem daar specifiek voor gekocht.hij zal niet onderin werken als een schroefcompressor maar tussen een turbo en een schroefcompressor in.
    er zit een soort tandwiel overbrenging in de turbo :hmmz

    Vermogen behaal je met een turbo sneller als met deze compressor, bij dezelfde vuldruk. De turbo bereikt zijn maximale vuldruk namelijk veel sneller omdat hij niet gebonden is aan het motortoerental. De maat van de turbo is natuurlijk wel een grote factor bij de vergelijking. Bij de turbo wordt de druk begrensd door het teveel aan uitlaatgassen te laten ontsnappen voor de turbo via de wastegate. bij compressors begrens je de vuldruk door het toerental van de compressor. ;)

    Die tandwieloverbrenging zorgt ervoor dat het compressorwiel de benodigde omwentelingen gaat draaien, dit kunnen er goed wel iets van 90.000 omw/min zijn.:o MEt alleen een setje poelies gaat dat niet lukken, vandaar de tandwieloverbrenging. ;)

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 171)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.