kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 171)
  • Auteur
    Berichten
  • #17530705

    carb van een r5 turbo past bijna gaatjes hoef je maar een heel klein beetje uit te vijlen:P

    #17530706

    Zit ook met je brandstof, turbodruk moet ook op de vlotterkamer staan…..
    injektie kan, van een corsa c12nz
    anders een injektie syteem van een 18e pakken die werkt op de ontsteking als puls , geheid dat dat loopt:P

    #17530707

    opzich kan het wel een drawthrough systeem.

    ideaal is het niet en er zitten een hoop nadelen aan, maar het kan best redelijk werken.
    Vooral bij een motor met een redelijke compressieverhouding, waar je toch niet met veel vuldruk wilt gaan rijden endus ook niet perse een intercooler nodig hebt

    je kan dus niet met een intercooler werken, waardoor je het e.e.a. natuurlijk behoorlijk beperkt

    Let wel op! : het maximale motorvermogen wat je eruit kunt halen is ongeveer gelijk aan wat er door de carburateur aangezogen kan worden.
    In geval van de bmw op de foto, is dat beperkt tot 1 weber carburateur :P en dat is niet zoveel

    En een openlucht blowoffvalve zou ik ook niet gebruiken :)

    #17530708

    origineel gepost door mr-turbo
    o

    En een openlucht blowoffvalve zou ik ook niet gebruiken :)

    nee zou ik ook niet doen!! :jerry:jerry

    #17530709

    ik weet wel van een engelse corsa A 1200 met ruim 170 pk. onder andere destroked en zuigers van een Metro. hybrid turbo etc.
    is een hillclimber, 695 kilo, 170pk uit (ik dacht) 950cc:wors:wors

    #17530710

    origineel gepost door hanskadett
    :Pdan mag jij mij laten zien hoe jij een kadett c 1.2s ombouwt naar injectie:vertag

    weliswaar geen 1.2, maar het is te doen: LINKJE

    #17530711

    die heb ik eens in het echt gezien is een 1.3 van een manta best zeldzaam inc bak inlaat van corsa a 1.3 irmscher en liggen spelen met een turbo gaat als een gek dat ding

    #17530712

    Hmm, de bak is waarschijnlijk van een Manta / Ascona B. Niet dat die bak zo bijzonder is, dat is gewoon een standaard Opel vierbak waar elke CIH mee geleverd is. Er zit alleen een ander koppelingshuis opgeschroefd, en die is wel zeldzaam. Wat ook zeldzaam is: kijk maar eens naar de plaats van de verdeler:

    De verdeler zit vooraan op de kop, zodat je geen problemen hebt met het kachelhuis. Dat dat in deze auto is weggelaten zal wel een andere reden hebben, maar aan de verdeler ligt het niet.
    Maar: zeker een brute auto!

    Groeten, MArk

    #17530713

    Ik denk dat het geen c-kadett is maar een gemini (australisch)

    #17530714

    origineel gepost door mr-turbo
    Ik denk dat het geen c-kadett is maar een gemini (australisch)

    nee is een c kadett zie de link van eerder hierboven.
    gemini heeft zowiezo al een andere kachel en andere schokbreker torens

    #17530715

    hey

    waarom pak je geen turbo van een smart is ook klijn

    en die dingen gaan echt goed erg snel moet ik zegen

    #17530716

    origineel gepost door pipo
    je hoeft alleen de gaten van de carb maar een beetje uit te vijlen. compressie van de r5 turbo is ongeveeer 7,5:1 en die van de kadett 7,8:1.heb het idee ook ooit gehad en alles toen op de sloop gehaald van een r5 maar toch overgestapt naar de 2400 motor.kop er op van een e kadett ohv die hebben grotere kleppen nokkenas van een 1,0 er in die is scherper.uitlaatspruitstuk maken en gaan met die banaan maar ik denk dat jedrijfstangen het niet aankunnen die zijn een zwak punt en dan je bak die is bij een 1200 ook niet al te sterk.tja en je hebt maar 4 versnellingen dus bent zo klaar hahaha:P

    Even hier op terug komend. Zo’n 1.0 nokkenas past zo in het onderblok zonder aanpassingen? Zoja, heeft iemand er 1 voor een mooi zacht prijsje? :P

    #17530717

    ontsteking voorop is van manta 13s

    john

    #17530718

    kermitc, kun je de onsteking van de manta 13 het vegelijken met van de 18s?
    of zitten hier ook weer verschillen in?
    Heb er nog 1 liggen van een 18s

    #17530719

    origineel gepost door Adam OPEL
    kermitc, kun je de onsteking van de manta 13 het vegelijken met van de 18s?
    of zitten hier ook weer verschillen in?
    Heb er nog 1 liggen van een 18s

    Nee, dit is totaal anders. Bij de 13s zit de ontsteking haaks op het blok en nokkenas, bij de 18s in dezelfde lijn als de nokkenas.

    Groeten, MArk

    #17530720

    idd 13s werkt met wormwiel overbrenging(vergelijkbaar met aandrijving van ontsteking van cih)
    hier heb je dus ook een speciale nokkenas voor nodig met de tanden erop.

    dit hebben voorwielaandrijvers niet.

    je komt dit niet vaak tegen

    john

    #17530721

    ik denk trouwens dat je de 18s er wel op krijgt met wat handigheid.

    weet niet of poelie diameter en vertanding gelijk zijn

    #17530722

    Als je graag een 1.3 blok van een manta of ascona B wilt hebben zal je moeten zoeken voornamelijk in Belgie, in Nederland is zo’n blok bijna een witte raaf geworden. In België zijn deze blokken veel vaker geleverd, in Nederland was de kleinste meestal de 1.6 en de 1.9 eigenlijk de standaard. Blok is geleverd na de zomer van 1979, ongeveer gelijk met de introductie van de Kadett D. In Nederland was dit blok niet zo interessant, omdat hier geen belasting wordt betaald naar cilinderinhoud of vermogen.

    Groeten, MArk

    #17530723

    ff uit het stof trekken..

    origineel gepost door mayhem
    ik weet wel van een engelse corsa A 1200 met ruim 170 pk. onder andere destroked en zuigers van een Metro. hybrid turbo etc.
    is een hillclimber, 695 kilo, 170pk uit (ik dacht) 950cc:wors:wors

    Heb je hier toevallig een site of meer info over?

    #17530724

    is hier nog wat van geworden?
    heb je al iets geprobeerd hanskadett?

    zie het topic nu pas voor het eerst,heb er al wat kennis aan over gehouden :thumbup

    #17530725

    Ik heb al wel wat spulletjes aangeschaft, zoals turbo, carb en brandstofpomp van een renault 5, een intercooler van een BMW 318 en een reserve blokje die ik fris wil opbouwen. Nu alleen nog een dumpvalve, slangen en buizen, olieleidingen, uitlaatspruitstuk aanpassen/maken, uitlaat maken, etc etc ;)

    Ik heb volgens mij ooit eens een Kadett C radiateur gezien met oliekoeler, kan dat kloppen? En komt deze van een automaat af? Zou wel een mooie oplossing zijn voor evt een oliekoeler, hoef ik daar ook geen appart radje voor te plaatsen. En heeft er iemand nog een nokkenstok over van een 1.0 blokje?

    #17530726

    hoe kan je een weber of een standaart 1.2 carb je blow though maken,
    ik wil een eaton m45 ombouw doen maar ik zit met het vacuum probleem in de carb

    #17530727

    Carburateur nemen van een Renault 5 GT turbo, die past met een klein beetje werk op het originele spruitstuk en deze is bestand tegen druk.

    #17530728

    een weber dcoe valt niet aan te passen ofzo voor blow though?

    #17530729

    http://www.dune-buggy.com/turbo/carbureted.htm

    Hier staat wel wat op volgens mij en verder had ik nog wel meer hits op google, maar die kun je zelf ook wel uitpluizen lijkt me ;)

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 171)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.